Кафето със зехтин не спаси Starbucks от затрудненията, ще връща клиенти с по-евтино ядково мляко Снимка: © Getty Images

Клиентите на американската верига кафенета Starbucks вече няма да плащат допълнително за добавка ядково мляко към поръчките си. Според компанията това означава, че потребителите, които предпочитат растително мляко вместо краве, ще плащат около 10% по-малко в сравнение с преди.

Това е една от стъпките, чрез които популярната американска верига се опитва да възстанови продажбите си.

Компанията отчете спад в продажбите и клиентите за трето поредно тримесечие - глобалните продажби на веригата намалели със 7%, а броят на клиентите е спаднал с 8%.

Наскоро, след като акциите ѝ паднаха с 21% заради слабите резултати, компанията смени и ръководството си. В опит да се преодолее затрудненията, новият изпълнителен директор Брайън Никол предприе серия промени в менюто на Starbucks.

Първата от тях беше да премахне напитки като кафе със зехтин по-малко от година след въвеждането му - става дума за серията „Oleato“, която съдържа инфузия от зехтин. Екстравагантната напитка се предлага само в Starbucks в САЩ и Канада, но ще отпадне в началото на ноември.

Това е една от стъпките на новия мениджмънт за опростяване на менюто, което е „прекалено сложно“ - според изпълнителния директор.

Финансовите ни резултати бяха много разочароващи“, казва Никол по време на конферентен разговор за тримесечните финансови резултати на компанията, цитиран от CNN. „Очевидно е, че трябва фундаментално да променим стратегията си, за да върнем клиентите и да се върнем към растеж.“

В САЩ компанията трябва да преодолее отлива на клиенти, с който се сблъсква заради ефекта от общото поскъпване на живота, докато в Европа веригата е изправена пред сериозна конкуренция заради кафе културата на Стария континент, която има богата история и традиции.

Компанията не планира да вдига цените през следващата година, тъй като след в последните години Starbucks губи част от клиентите си, които смятат, че напитките са надценени.

Веригата възнамерява да върне и усещането за лично отношение, като баристите отново ще започнат да пишат имената на клиентите с маркер върху чашите им.


Компанията Tupperware беше синоним на съд за храна, но обяви фалит


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Два протеста блокираха Орлов мост с искане за оставките на Даниел Митов и Силви Кирилов

По-рано БОЕЦ и младите лекари протестираха пред МВР и МЗХ

19:53 - 15.10.2025
Важно днес

В Царево, Свети Влас и Елените активираха отново BG Alert

Кметът на Царево Марин Киров предупреди за предстоящи силни валежи

19:36 - 15.10.2025
Важно днес

Великобритания наложи нови санкции на „Лукойл“ и „Роснефт“

Лондон засилва натиска върху Русия и нейните търговски посредници в Азия

17:48 - 15.10.2025
Важно днес

Румен Радев оцени трусовете във властта като „евтин политически театър“

Народното събрание не може да събере кворум заради бойкота на ГЕРБ

17:39 - 15.10.2025
Важно днес

ГЕРБ заплаши да свали двама министри от БСП и ИТН, ако не уволнят местни кадри във Велико Търново

Костадин Ангелов обвини коалиционните партньори в "чадър" над "Кроношпан"

17:18 - 15.10.2025
Политика

От "постановка на един уплашен човек" до "ще поемем отговорност": Кой какво разбра от думите Борисов пред партията му

Изборите за общински съвет в Пазарджик се превърнаха в катализатор на политическо надиграване

16:27 - 15.10.2025
Технологии

ChatGPT ще предлага еротика за „проверени пълнолетни“

Това е повратен момент за Сам Алтман, който неведнъж е критикувал на чатбота Grok на Мъск

15:36 - 15.10.2025
Бизнес

Културата в една организация е това, което хората правят, когато никой не гледа

Златина Михайлова и умението да създаваш добра работна среда за успешен бизнес

15:32 - 15.10.2025