Кафето със зехтин не спаси Starbucks от затрудненията, ще връща клиенти с по-евтино ядково мляко Снимка: © Getty Images

Клиентите на американската верига кафенета Starbucks вече няма да плащат допълнително за добавка ядково мляко към поръчките си. Според компанията това означава, че потребителите, които предпочитат растително мляко вместо краве, ще плащат около 10% по-малко в сравнение с преди.

Това е една от стъпките, чрез които популярната американска верига се опитва да възстанови продажбите си.

Компанията отчете спад в продажбите и клиентите за трето поредно тримесечие - глобалните продажби на веригата намалели със 7%, а броят на клиентите е спаднал с 8%.

Наскоро, след като акциите ѝ паднаха с 21% заради слабите резултати, компанията смени и ръководството си. В опит да се преодолее затрудненията, новият изпълнителен директор Брайън Никол предприе серия промени в менюто на Starbucks.

Първата от тях беше да премахне напитки като кафе със зехтин по-малко от година след въвеждането му - става дума за серията „Oleato“, която съдържа инфузия от зехтин. Екстравагантната напитка се предлага само в Starbucks в САЩ и Канада, но ще отпадне в началото на ноември.

Това е една от стъпките на новия мениджмънт за опростяване на менюто, което е „прекалено сложно“ - според изпълнителния директор.

Финансовите ни резултати бяха много разочароващи“, казва Никол по време на конферентен разговор за тримесечните финансови резултати на компанията, цитиран от CNN. „Очевидно е, че трябва фундаментално да променим стратегията си, за да върнем клиентите и да се върнем към растеж.“

В САЩ компанията трябва да преодолее отлива на клиенти, с който се сблъсква заради ефекта от общото поскъпване на живота, докато в Европа веригата е изправена пред сериозна конкуренция заради кафе културата на Стария континент, която има богата история и традиции.

Компанията не планира да вдига цените през следващата година, тъй като след в последните години Starbucks губи част от клиентите си, които смятат, че напитките са надценени.

Веригата възнамерява да върне и усещането за лично отношение, като баристите отново ще започнат да пишат имената на клиентите с маркер върху чашите им.


Компанията Tupperware беше синоним на съд за храна, но обяви фалит


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Великобритания и Франция ще представят план за прекратяване на бойните действия в Украйна (Обновена)

Зеленски получи топло посрещане във Великобритания след скандала в Белия дом

17:32 - 02.03.2025
Важно днес

“Левски” съсипа червения празник с гол в последната секунда във Вечното дерби

До 90 мин. ЦСКА водеше с 2:0, но не успя да победи

15:55 - 02.03.2025
Еврото - въпроси и отговори

Какво ще стане със заплатите, ако се приеме еврото?

15:32 - 02.03.2025
Важно днес

Нелепо паркирана полицейска кола блокира трамваи в центъра на София

По случая е започнала проверка в МВР

13:55 - 02.03.2025
Важно днес

Хиляди блокираха Ниш за 18 часа в един от най-масовите протести в Сърбия

Протестите в Сърбия не стихват четвърти месец

11:29 - 02.03.2025
Важно днес

Израел прекъсна доставките на хуманитарната помощ за Газа

Първата фаза на примирието изтече в събота, а "Хамас" отказва удължаването ѝ

10:12 - 02.03.2025
Важно днес

Ограничения в движението заради мача "Левски-ЦСКА" в София

Организацията на трафика ще става по преценка на полицията

09:47 - 02.03.2025
Спорт

Най-чаканият мач на стадион “Диего Марадона” завърши без победител

Троен възел на върха в Италия

21:20 - 01.03.2025
Бизнес

Турска компания купува ключово златно находище в България

Turker Mining ще придобие 100% от собствеността на проекта "Розино"

20:39 - 01.03.2025