Кафето със зехтин не спаси Starbucks от затрудненията, ще връща клиенти с по-евтино ядково мляко Снимка: © Getty Images

Клиентите на американската верига кафенета Starbucks вече няма да плащат допълнително за добавка ядково мляко към поръчките си. Според компанията това означава, че потребителите, които предпочитат растително мляко вместо краве, ще плащат около 10% по-малко в сравнение с преди.

Това е една от стъпките, чрез които популярната американска верига се опитва да възстанови продажбите си.

Компанията отчете спад в продажбите и клиентите за трето поредно тримесечие - глобалните продажби на веригата намалели със 7%, а броят на клиентите е спаднал с 8%.

Наскоро, след като акциите ѝ паднаха с 21% заради слабите резултати, компанията смени и ръководството си. В опит да се преодолее затрудненията, новият изпълнителен директор Брайън Никол предприе серия промени в менюто на Starbucks.

Първата от тях беше да премахне напитки като кафе със зехтин по-малко от година след въвеждането му - става дума за серията „Oleato“, която съдържа инфузия от зехтин. Екстравагантната напитка се предлага само в Starbucks в САЩ и Канада, но ще отпадне в началото на ноември.

Това е една от стъпките на новия мениджмънт за опростяване на менюто, което е „прекалено сложно“ - според изпълнителния директор.

Финансовите ни резултати бяха много разочароващи“, казва Никол по време на конферентен разговор за тримесечните финансови резултати на компанията, цитиран от CNN. „Очевидно е, че трябва фундаментално да променим стратегията си, за да върнем клиентите и да се върнем към растеж.“

В САЩ компанията трябва да преодолее отлива на клиенти, с който се сблъсква заради ефекта от общото поскъпване на живота, докато в Европа веригата е изправена пред сериозна конкуренция заради кафе културата на Стария континент, която има богата история и традиции.

Компанията не планира да вдига цените през следващата година, тъй като след в последните години Starbucks губи част от клиентите си, които смятат, че напитките са надценени.

Веригата възнамерява да върне и усещането за лично отношение, като баристите отново ще започнат да пишат имената на клиентите с маркер върху чашите им.


Компанията Tupperware беше синоним на съд за храна, но обяви фалит


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

галерия

Сериалите, които ще гледаме през ноември 2024 г.

Ноември предлага криминални трилъри, доза смях и история от вселената на "Дюн"

18:55 - 31.10.2024
Важно днес

Пеевски свиква извънредна конференция на ДПС, за да "чисти дерибеи" от партията

Съпредседателят иска заседание точно преди Коледа

16:23 - 31.10.2024
Европейски дневници

ЕК разследва Temu за измамна търговия, незаконни стоки и "пристрастяващ" дизайн

Китайският гигант за стоки може да бъде глобен с до 6% от глобалния си оборот

15:11 - 31.10.2024
Бизнес

11 български компании са сред топ 100 в Югоизточна Европа

Приходите на "Лукойл Нефтохим" в Бургас са нараснали с близо 300% спрямо 2022 година

14:40 - 31.10.2024
Важно днес

Катастрофа блокира движението по магистрала "Тракия" в посока София

Инцидентът е станал в района на Карнобат

14:06 - 31.10.2024