Как всеки става творец в креативните инициативи на големите брандовете Снимка: © Getty

tik-tok, branded mission

В началото на лятото TikTok обяви, че лансира ново приложение, наречено Branded Mission, което позволява на творчески-насторените потребители на платформата да се свързват директно с рекламодатели и да превръщат най-атрактивното си видео съдържание в комерсиален мост, който свързва последователите им и съответните брандове. Целта е да се провокира творческото мислене и да се насърчи TikTok общността от обикновен профил да стане активен участник в общ творчески процес.

Всъщност, умният стратегически ход на една от най-популярните платформи за споделяне на видеосъдържание е обща тенденция в социалната мрежа за превръщането на потребителя в партньор в креативните приключения на големите брандове. И това е резултат от почти повтарящите се резултати от социологически проучвания, свързани с интересите и очакванията на хората, провокирани да събудят артиста в себе.

uniliver - open innovation

Иновацията е изкуство

С иновационната си платформа Open Innovation, лансирана за първи път през 2010, Unilever. То кара потребителите си да се включат в отворената покана да бъдат иноватори, артисти и да измислят атрактивни допълнения или свежи идеи към рекламните кампании на продуктите им. В началото темите са свързани с ековълната и интелигентно опаковане на продукти, технология за окисляване на масла, както и системи за замразяване и охлаждане. Компанията стига дотам, че след обсъждане, ако едно предложение е успешно, на създателя му се предлага търговски договор за реализирането на умната идея. Глобалният отговор на платформата е неочаквано успешен, компанията получава над 1000 предложения само през първата половина на 2012 г.

Co-Create IKEA

Идеи за страхотен дом

В началото на 2018 г. шведският мебелен гигант IKEA стартира платформата Co-Create IKEA, която насърчава хората да разработват нови продукти. Платформата за креативно партньорство с IKEA се фокусира върху четири конкретни области: събиране на идеи за нови продукти, провеждане на IKEA Bootcamps за работа с предприемачи, сътрудничество със студенти върху продуктови решения и на финала - свързване с иновационни лаборатории по целия свят. Участват хиляди потребители от цял свят, а най-интересният момент в цялата кампания е не само желанието им, както и идеите за нови продукти, но и представянето на вариации на вече превърнали се в IKEA класика мебели и аксесоари за дома.

lego ideas

Няма други като LEGO

От всички примери в този списък никоя друга компания не илюстрира по-добре силата на артистичността от феновете на LEGO.

Ярката креативност е безспорно в ДНК-то на компанията. Тя непрестанно търси нови формати за директна комуникация с почитателите на бранда. През 2004 година, промяната в ръководството предизвиква налагането на нов подход към разработването на продукти и създаването на LEGO Ideas. Оттогава креативната платформа е получила предложения от над 1 милион души, като феновете директно гласуват за най-интересните от тях и отсяват на „демократичен“ принцип постъпващите оригинални концепции. В замяна към приноса от печеливша идея, създателят може да даде окончателно одобрение за крайния продукт, да бъде признат като автор на всички опаковки и упоменат в маркетинг кампанията, както и дори да спечели процент от продажбите.

Този иновативен подход подпомага стартирането на 23 специални комплекта LEGO Ideas. Желанието на LEGO да работи с потребителите си е един от най-добрите примери в тази посока и успехът на идеята е причина към тази тенденция да проявят интерес и медиите, което пък от своя страна рязко се отразява в покачване процента на лоялност към компанията от страна на хората.

Само за креативни личности

Биреният гигант Heineken е изключително популярна световна марка с глобални приходи от над 30 милиарда евро. Въпреки размера и позицията си на световния пазар, Heineken е компания, която от години демонстрира своето отношение към потребителите си.

През 2012 г. Heineken инициира интересен проект - кани група от заинтересовани клиенти да участват в така нареченото Heineken Open Design Explorations Edition 1: The Club – предизвикателство за млади и амбициозни дизайнери от всички сфери, които са поканени да се включат в творческия хъб и да разработят нова клубна концепция. Мащаба и оригиналността на идеите и проектите надминават и най-смелите очаквания на водещия екип на експеримента. На финала - Heineken Concept Club е представен като водещ проект в рамките на Седмицата на дизайна в Милано през 2012 г. и се превръща във фаворит на медиите и на посетителите на изложението.

 IQOS ОRIGINALS DUO

Оригиналът – това си ти

В селекцията ни от брандове, които дават артистична свобода на своите потребители, попада и локален пример. Емблематичният за категорията на бездимните продукти бранд, който преди броени дни лансира facelift на познатото устройство – IQOS ОRIGINALS DUO, провокира своите ползватели (пълнолетните пушачи), да развихрят креативната си същност. Свобода да изразиш себе си. Идеята да си верен на вътрешния си порив. Тези и още послания брандът отправя към хората, като ги провокира да събудят твореца в себе си. Задачата: да създадат своя рисунка в 4-те нови цвята на устройството на уебсайта на бранда. Някои от творбите на участниците ще бъдат включени във вълнуваща изложба в Metaverse през ноември.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024
Живот

БНБ пуска нова монета, посветена на българската гайда

Монетата ще се продава на цена от 156 лв.

12:48 - 22.11.2024