Какво стои зад експанзията на Netflix в гейминга? Снимка: © Netflix

В края на 2020 г. Netflix допринесе за огромния бум на интереса към шаха с пускането на сериала The Queen's Gambit. Той разказа историята на шахматното чудо Бет Хармън. В ролята е Аня Тейлър-Джой. Почти три години по-късно стрийминг платформата пусна мобилната игра The Queen's Gambit Chess, която е базирана на епизодите и е достъпна в приложението за абонатите Netflix.

От пускането на сериала насам светът на шаха се разви и разрасна. Тази година Chess.com достигна 10 милиона активни играчи за един ден за първи път. През април рекордният брой от 570 000 зрители гледаха кулминацията на Световното първенство по шах за мъже, когато Дин Лижън стана новият световен шампион.

The Queen's Gambit Chess се позиционира като заглавие за всички - от абсолютни начинаещи до опитни играчи, но с Chess.com и множеството образователни шахматни платформи геймърите твърдят, че играта за момента не успява да предложи много стойност.

Това обаче е едва началото за Netflix, която от безпощадния стрийминг пазар реши да навлезе тихомълколм и в пазара на видеоигрите. Някой разбра ли кога на платформата се появиха първите мобилни игри през 2021 г.? Определено не много хора, но това е част от стратегията на компанията, която ,,умишлено не го е обявила шумно, а вместо това е отделила време, за да разбере пазара първо".

От Netflix казват, че игрите са ключова част от тактиката на компанията да остане полезна и адекватна на нуждите на публиката през следващите години.

Какво стои зад експанзията на Netflix в гейминга?

„Игрите са една от най-големите форми на развлечение днес. Естествено продължение е за Netflix да ги включи като част от абонамента си.", посочи Лиан Лумб, вицепрезидент на външните видеоигри в платформата.

Границите между различните начини, по които се забавляваме, се размиват. Искаме да сме сигурни, че имаме нещо и за вас, когато сте в момент, в който решите, че искате по-активно развлекателно занимание като видеоигра", допълни тя.

Засега някои от мобилните игри са свързани с известни франчайзи на Netflix като Stranger Things, а други като Reigns: Three Kingdoms са независими от услугата.

В момента те са достъпни за възпроизвеждане само на мобилни устройства, но компанията прави тестове, за да се види как биха могли да работят на компютър и телевизор.

Според гейминг журналиста Шей Томпсън този сдържан подход е разумен.

Той обяснява, че индустрията е „затрупана с неуспешни опити“ медийни марки да навлязат в пазара на видеоигрите. Това често се дължи на факта, че ,,компаниите фундаментално не разбират какво представляват игрите като форма на забавление и кое ги прави толкова завладяващи за играчите."

„Amazon Games е пример за това. Имаше заглавия с големи бюджети като Lost Ark и Crucible, но на тези игри им липсваше креативността и уникалността, които сме свикнали да очакваме от гейминг пространството. Това е важната причина, заради която тези заглавия не оказаха сериозно въздействие.", обяснява журналистът.

Подобен е опитът на технологичния гигант Google, който спря от производство конзолата си и платформа за облачни игри Stadia тази година - пореден пример, който показа колко трудно е да се намери място в гейминг пространството за компаниите.

Фокусът първо върху мобилните игри е умна стратегия, която може да работи в полза на Netflix“, мисли Томпсън.

„Изглежда от компанията отделят време, за да разберат пейзажа и геймърите. Знам, че репутацията им е малко разклатена от страна на стрийминга напоследък, но със сигурност изглежда, че се опитват да работят с гейминг пространството подобаващо"

„Да бъде дадено на геймърите това, което искат, а не това, което големите организации смятат, че искат, ще бъде ключът към сработването. Именно това е креативността и уникалността.“, добави той.

Ключовият партньор на Netflix

Лиамб Лумб казва, че в бъдеще можем да очакваме Netflix да използва още повече своята интелектуална собственост.

„Свързването на сериали, филми и игри от нашите вселени заедно е това, което се опитваме да постигнем“, обяснява тя.

Точно това се опитва да направи екипът на Ripstone Studios за партньорството с Netflix.

The Queen's Gambit chess, видеоигра "Дамски гамбит" шах

Разработчиците и програмистите на студиото в Ливърпул, Англия, в момента работят по създаването на следващата гейминг актуализация в The Queen's Gambit Chess.

Ripstone, която има дълга история в създаването на шахматни игри, стана една от първите компании, които си партнират със стрийминг гиганта по неговите гейминг предложения.

„Netflix сега има аудитория от 238 милиона души. Много от тях никога не са играли видеоигра, така че помислихме за проектирането на такава, която да е удобна за възможно най-много хора.", споделя Джейми Брейшоу, творчески директор на Ripstone.

„Вълнуващо е, защото потенциално позволява на повече хора да изпитат радостта от гейминга и може да разшири популярността на медията.“

Подходът ,,отдолу-нагоре" и по-малкият финансов риск за Netflix

Джейми Брейшоу е уверен, че споразумението на Ripstone и Netflix е печелившо. Той не се притеснява от това, че Ripstone може да стане част от дългата история на неуспешни игри, филми и франчайз сътрудничества.

„Да, има много лоши примери от миналото, но това обикновено се дължи на факта, че са включени срокове“, казва той. „Netflix има по-зрял подход, при който продуктите не трябва да се свързват заедно при пускане, така че са необходими по-малко компромиси.“

За Netflix има по-малък финансов риск заради фокусирането върху заглавия за мобилни устройства, които са по-евтини за производство от големите издания за конзоли.

Не се инвестират милиони в едно преживяване, което трябва да се конкурира с утвърдени марки, за да се смята за успешно. Ако даден проект не успее да достигне до много играчи, финансовите последици няма са толкова значителни.

Другата страна на монетата обаче е, че в такова конкурентно пространство, ако играещите не са впечатлени от това, което виждат, те много бързо ще преминат към нещо друго. Това е проблем, защото може да бъде много трудно да си върнете публика, която се е преместила към други игри.

Подходът ,,отдолу-нагоре", който Netflix прилага в момента, е различен от това, което сме виждали преди. Затова успехът му няма да може да се прецени, резултатът ще се види след известно време, заключава BBC.

Най-добрите видеоигри през 2023 г. ea sports fc, Mortal Kombat 1, avatar: frontiers of pandora, assassin’s creed mirage, 2023 г. е историческа за видеоигрите. Кои са най-добрите заглавия


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Депутатите ще направят рекорден пети опит да изберат председател на Народното събрание

На заседанието в сряда най-възрастният депутат Силви Кирилов (ИТН) не успя да спечели балотажа

07:30 - 22.11.2024
Живот

Ноемврийска наслада ... или с други думи – „Божоле“

Родината му е Източна Франция. Там, където полята са осеяни с хиляди хектари лозя, а гроздето зрее под бургундските лъчи

18:31 - 21.11.2024
Важно днес

Ураганен вятър с пориви над 100 км/ч се очаква в някои части на страната в петък

Минималните температури ще бъдат от минус 4° и 1°,  до 2°-7° по крайбрежието

15:46 - 21.11.2024
Бизнес

Foot Locker отваря врати в България

Fourlis Group обяви откриването на три магазина – в София, Варна и Бургас

14:36 - 21.11.2024