Преди броени минути Microsoft обяви, че затваря търговските си обекти. Това решение ще донесе на компанията финансови загуби в размер на $450 млн. за настоящото тримесечие.
Софтуерният гигант заяви, че ще продължи да обслужва клиентите си онлайн, като служителите на компанията ще работят дистанционно. От Microsoft споделиха също, че мярката е част от "стратегическо преструктуриране на търговската дейност".
Дейвид Портър, корпоративен вицепрезидент на Microsoft Store, обяви решението с публикация в социалната мрежа LinkedIn.
"От днес обръщаме поглед напред и започваме да пишем нова глава в историята на Microsoft Store. Нашият екип от служители е доказал, че високото ниво на обслужване не зависи от това къде се намираш физически. Нямаме търпение да посрещнем тази нова възможност за комуникация с потребителите, да използваме талантите си в името на значима кауза и най-важното - да помогнем на нашите клиенти да постигат повече" сподели Портър.
Все още не е ясно дали Microsoft ще прибегне до съкращения на служители. От компанията споделиха също, че ще преструктурират някои от най-важните си обекти обекти като сервизните центрове "Microsoft Experience Center" в Лондон, Ню Йорк и Сидни, както и централата на компанията в Редмънд, Вашингтон.
Как се стигна до тук?
Microsoft затвори търговските си обекти за неопределено време в средата на март след избухването на пандемията от коронавирус, като в крайна сметка се оказва, че временната мярка се превръща в постоянна.
"Това е много тежко, но също така много разумно решение на Microsoft. През последните години физическите магазини генерираха незначителна част от техните приходи и постепенно фокусът се изместваше към онлайн платформите" каза по темата финансовият анализатор от Wedbush Дан Айвс.
Макар и драстични, действията на Microsoft са съвсем логични от маркетингова гледна точка. В условията на пандемията от Covid-19 множество физически магазини банкрутираха или претърпяха огромни загуби, докато в същото време онлайн търговията изживява истински разцвет. През последните месеци и други големи компании в технологичния сектор като Apple и AT&T също закриха част от търговските си обекти.
Специалистите са категорични, че тази тенденция ще продължи да се движи във възходяща линия. Според най-смелите прогнози глобалната търговска дейност ще започне се осъществява изцяло онлайн в рамките на 5 години.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: