L'Оréal постигна 100% въглеродна неутралност в над 65% от обектите си в света Снимка: © L'Оréal България

Над 65% от всички обекти на козметичния лидер L'Oréal по света са вече въглеродно неутрални. Постижението идва паралелно с увеличение на производството с цели 45%, което е доказателство за високата ангажираност на компанията да развива бизнеса си с устойчиви практики.

Това е и само едно от многобройните положителни резултати, постигнати от групата на L’Oréal в тази насока и които бяха обявени по време на специално събитие и продуктово изложение на компанията в София на тема „Създаваме красотата, която движи света“. На него присъстваха медии, инфлуенсъри, представители на бизнеса и НПО сектора.

„Като лидер в индустрията за красота, за нас е приоритет да даваме пример с действията си във всички сфери, и особено що се отнася до корпоративно социалната отговорност. В момента голяма част от нашите ресурси са насочени в борбата с изменението на климата, и за да допринесем максимално тук, ние имаме ясно разписан план как да гарантираме, че всички наши дейности са в хармония с планетарните граници, опазването на природата и грижата за общностите. Това е фундаменталната философия, която ръководи нашата програма „L'Oréal за бъдещето“, сподели Ана Панайотович, мениджър на проекта „L'Oréal за бъдещето“ за региона Adria-Balkan.

„L'Oréal за бъдещето“ е най-амбициозната програма на L’Oréal досега в сферата на устойчивостта. Тя е създадена през 2020 г. като следващ етап на първата програма за устойчиво развитие на компанията „Споделяме красотата с всички“.

Програмата е основана на ключови цели с краен срок до 2030 г. за трансформиране на дейностите на L’Oréal към все по-устойчив бизнес модел и принос за решаване на предизвикателствата, пред които е изправен светът. За да постигне това, брандът прилага програмата във всяка страна, в която присъства, включително България, където компанията реализира няколко важни местни екологични и социално отговорни проекта.

По време на събитието бяха обявени и други важни постижения на компанията в рамките на програмата в четирите направления – климат, вода, биоразнообразие и природни ресурси:

  • 91% намаление на емисиите на въглероден диоксид от заводите и дистрибуторските центрове на L’Oréal в сравнение с 2005 г., като понастоящем групата разполага със 110 въглеродно неутрални обекта;
  • 53% по-малко количество вода, използвана в заводите и дистрибуторските центрове спрямо 2005 г., чрез иновативни методи и фабрики с воден цикъл;
  • 97% от новите или обновените продукти са с подобрен екологичен или социален профил, което означава, че са с екодизайн;
  • 61% от натуралните съставки в продуктите са на биологична основа или произхождат от минерали, налични в изобилие
  • Рециклиране на 94 230 тона материали през 2022 г., насърчавайки кръговата икономика и минимизиране на отпадъците.

В официалнта част на събитието бяха представени добрите практики за корпоративна устойчивост на групата L'Oréal в България.

По темата в дискусия се включиха три жени, които имат пряка връзка с L'Oréal – Карина Миленова, маркетинг мениджър към CPD, L'Oréal България, Дияна Видева, член на УС на Асоциация „Деметра“ и Габриела Маринова, зам. изпълнителен директор, Българския форум на бизнес лидерите.

По време на изложението бяха показани последните устойчиви и социални инициативи на L'Oréal в България, за които гостите получиха интересна информация, възможност да тестват продуктите и да получат дерматологични прегледи на място.

„Една от ключовите цели, които ние и колегите ми следваме, е интегрирането на устойчивите принципи на Групата във всяка от марките ѝ в България. Имаме множество успешни програми за намаляване на отпечатъка върху природата. Едни от тях са иновативната душ-глава Water Save на L’Oréal Professionnel, която пести вода, програмата „Зелена красота“ на Garnier (сертифициран с Cruelty Free) за интегриране на устойчив бизнес модел, продуктите на Kiehl's за намаляване на пластмасовите отпадъци, както и Save Your Skin на La Roche-Posay, насочена към повишаване на осведомеността за рака на кожата.“, каза Карина Миленова, маркетинг мениджър към CPD, L'Oreal България.

Други два много важни социално отговорни проекта на L'Oréal, които реализират в България всяка година от 2010 г. насам, също бяха представени. Доброволческата кампания Citizen Day, която подкрепя ежегодно местни каузи, и програмата „За жените в науката“ - тя допринася за развитието на науката и подкрепя кариерното развитие на жените учени у нас.

В България „За жените в науката“ е многократно отличаван проект, включително носител на злато на Националните награди за отговорен бизнес на БФБЛ.

L’Oréal традиционно и активно подкрепя борбата с домашното насилие, като миналата година Асоциация „Деметра“ – една от водещите организации в България, които оказват подкрепа на жертвите на домашно насилие, спечели финансиране от групата в рамките на глобалната инициативата L'Oréal Fund for Women.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Защо Apple се подчинява на руската цензура

Гигантът трие приложения от App Store за руските потребители по искане на Кремъл

18:06 - 22.11.2024
Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024