Филмът "It Ends with Us" (Никога повече) е едно от най-обсъжданите кино заглавия това лято - но не толкова заради сюжета си, колкото заради драмата зад кулисите. Екранната любов между главните звезди Блейк Лайвли и Джъстин Балдони изглежда се е превърнала в студена война в реалния живот. Около продукцията се появиха слухове, които са достойни за създаването на цял отделен сериал.
Още в началото на престурнето на филма изникнаха съмнения за разрив между Лайвли и Балдони, които играят двата основни персонажа в продукцията. Той е и режисьор на проекта, а тя продуцент. На някои от интервютата им обаче изглежда така, сякаш те нито са се запознавали, нито участват в един филм.
Актьорът се появи на официалната премиера в Ню Йорк, но странеше от останалия екип. Той не представи филма си, който е адаптация по едноименния бестселър на Колийн Хувър. Не се появи и за обща снимка с останалите си колеги.
В центъра на напрежението са творчески различия. Изданието "Hollywood Reporter" цитира неназовани източници, според които "разривът" се е зародил по време на постпродукцията. Най-преобладаващият слух досега е, че режисьорът на практика е бил изместен от това да ръководи собствения си проект.
Неофициално се твърди, че Лайвли и съпругът ѝ Райън Рейнолдс са се включили в творческия процес на филма, което не се е харесало на Балдони.
Според един от слуховете тя е поръчала своя собствена версия за монтаж, различна от тази на режисьора.
Намесата на актрисата и нейния съпруг в работата на "It Ends with Us" беше потвърдена, но по друга линия. Лайвли разкри, че Рейнолдс е участвал в написването на реплики за една от романтичните сцени. Сценаристката Кристи Хол обаче изобщо не е знаела за това. Тя е разбрала за намесата чак след като е изгледала окончателния вариант на продукцията.
Друг източник на "Hollywood Reporter" омаловажава паралелния монтаж, поръчан от Лайвли. По думите му това не е необичайно, тъй като обикновено в етапа на постпродукцията филмите претърпяват множество промени.
Изглежда обаче е имало и други поводи за сблъсък. Актрисата разказа наскоро пред британското радио "Хитс" за решение, от което не е останала доволна. Като продуцент била "помолена" да премахне песен на Лана Дел Рей, която много е искала да включи в саундтрака.
Фенове в социалните мрежи отбелязаха, че екранната двойка почти не се е появявала заедно на прес събитията. През изминалата седмица Балдони е говорил пред издания като "Today", "Entertainment Tonight" и "Good Morning America". Докато Лайвли съвсем умишлено се изявява пред други медии. Двамата не са били заедно, за да отговарят на общи въпроси.
Режисьорът също така призна, че "винаги има търкания, които се случват, когато правиш такъв филм", но каза, че именно те "създават красивото изкуство".
Малко по-късно стана ясно, че той дори е наел кризисен PR мениджър, специализиран в управлението на публичния имидж. Балдони работи с Мелиса Нейтън, която преди това представлява Джони Деп по време на съдебния му процес с бившата съпруга Амбър Хърд.
Потребители в TikTok изтъкват и други доказателства в подкрепа за слуховете за вражда между звездите. Например никой от актьорския състав не следва режисьора в Instagram. В едно интервютата на червения килим Джени Слейт, която има поддържаща роля в историята, напълно избягва въпрос какво е да работиш с Балдони.
Появи се и друга версия, която защитава Лайвли. Според нея режисьорът не се е държал добре с актрисата и останалата част от екипа. Това е и причината той да страни от колегите си по време на престурнето.
Един филм, две интерпретации
Филмът може да е един, но начинът, по който двете основни фигури в него го интерпретират е напълно различен. За него той е повод да се говори за домашното насилие, докато при нея по-скоро е нова възможност за автореклама.
Продукцията събра критики как точно е изобразено домашното насилие, което е една от ключовите и най-деликатни теми в цялата история.
Както в книгата, така и във филмовата адаптация историята се върти около героинята Лили Блум, която се впуска в романс с Райл. С течение на времето обаче той започва да злоупотребява емоционално, сексуално и физически с нея.
Екипът на филма и в частност Лайвли отнесе критики за това колко повърхностно говори за представянето на домашно насилие. В интервютата си тя неведнъж е избягвала да засяга основните теми на филма.
На въпрос как някой човек в подобна ситуация трябва да се обърне за съвет към нея, Лайвли отговаря със странна шега: "Попитайте ме за адреса ми, за телефонния ми номер или да споделя местоположението си. Аз съм зодия Дева, така че логистично ли говорим или емоционално".
Лайвли също така използва рекламата около "It Ends With Us", за да популяризира своята марка за газирани напитки Betty Buzz.
@evie.magazine Just a fun little movie night! 💖🌸💘 #itendswithus #itendswithusmovie #itendswithusbook #blakelively #justinbaldoni ♬ Summer - Croquet Club
В същото време Балдони използва възможността, за да дискутира сериозния проблем, който се разглежда във филма. Той признава, че някои зрители може да смятат, че продукцията романтизира домашното насилие.
"Вярвам, че те имат пълното право на такава гледна точка. Напълно разбираемо е защо биха се чувствали така. Моето намерение никога не е било да налагам мъжка гледна точка в тези ключови моменти, които трябва да бъдат представени автентично. Исках да отдам почит на всички жени, които всекидневно са жертва на ситуации на насилие", посочва режисьорът.
На фона на медийния шум филмът все пак получи слаби отзиви от критиците. Те са единодушни, че диалогът в него е "тромав", въпреки че е изпълнен добре от актьорите. Британският вестник "Guardian" пише, че сюжетът е пълен с "изтъркани сапунени тропи", но признава, че Лайвли и Балдони имат "ефективна химия".
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: