Лошата пътна настилка е основната причина за тежката катастрофа край Телиш, при която загина 12-годишната Сияна. Това стана ясно от думите на проф. Станимир Карапетков, който е сред вещите лица от Националната следствена служба, които разследват инцидента.
По БНТ той обясни, че са установени 4 вида асфалт в настилката, а когато има подобна нехомогенност се създават предпоставки за загуба на устойчивост.
"Този завой може да се преодолее с много висока скорост, ако настилката е добра. Проблемът не е и в денивелацията. Проблемът е в неравностите на настилката и образуваните коловози", коментира проф. Карапетков.
По думите му в участъка е установена комбинация от фактори, които водят до неизбежна загуба на устойчивост при мокро време. Междувременно по Nova TV заместник-началникът на Пътна полиция главен комисар Мария Ботева коментира, че за конкретния участък през миналата година Пътна полиция са подали два сигнала за лошото му качество.
Според нея шофьорите, които пътуват по пътя край Луковит, знаят за опасностите, които крие той.
"И въпреки това са неподготвени, когато попаднат в тази крива, когато завали дъжд, падне слана. Човек, колкото и да си мисли, че е готов да посрещне една рискова ситуация, се оказва, че не е така”, поясни заместник-началникът на "Пътна полиция".
Непосредствено след инцидента от Агенция пътна инфраструктура заявиха непосредствено след инцидента, че пътят е в добро състояние. Жители на Плевен събират подписка за отстраняването на директора на АПИ Йордан Вълчев, като протести срещу лошото качество на пътищата се организират на различни места в страната.
На този фон премиерът Росен Желязков коментира в петък, че "най-нелепото и непоследователно поведение е някой да бъде отстранен" в отговор на въпрос за поемане на отговорност за бездействието на Пътната агенция (АПИ) по опасния път. След намесата на регионалния министър Иван Иванов, който отстрани началниците на местното управление, изведнъж службата се раздвижи и започна да поставя знаци за ограничение на скоростта в участъка. Така се стигна до абсурдната ситуация те да се променят три пъти за 24 часа.
От началото на годината от "Пътна полиция" са подали над 2000 сигнала за опасни пътища в стрната, като сигналите за 2024 година са били 13 хиляди.
Три катастрофи с ТИР за три дни: А Пътната агенция твърди, че трасето е в "добро състояние"
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: