LVMH отчете значителен спад в продажбите на шампанско и коняк Снимка: © Getty Images

Най-големият луксозен конгломерат в света LVMH на Бернар Арно започна 2024 г. с по-слабо представяне от първоначалните прогнози.

LVMH, под чиято шапка са марки като Christian Dior, Tiffany & Co. и Loro Piana, отбелязва забавяне на растежа на продажбите, тъй като купувачите продължават да обмислят разходите си за стоки от високия ценови клас. Приходите за първото тримесечие са нарастнали само с 3% до 20,7 милиарда евро, съобщи компанията в доклад от тази седмица.

Най-големият спад идва от звеното за вина и алкохолни напитки, където приходите са с 16% по-ниски.

Според LVMH причината за спада на продажбите в шампанското като Dom Pérignon, Мoet & Chandon и други „отразява нормализирането на търсенето след Covid". Тенденцията следва години на рекордно потребление на шампанско по време и непосредствено след пандемията.

Колкото до коняка Hennessy - „отново беше възпрепятстван от предпазливото отношение сред търговците на дребно, което ограничи поръчките им в среда, която остава несигурна в Съединените щати", анализират от конгломерата.

Продажбите на шампанско достигнаха върхове през 2021 г. и 2022 г. и то много по-високи от годините преди пандемията. Глобалните доставки на шампанско през 2022 г. са 326 милиона бутилки - най-високата бройка от 2008 г. насам.

През 2022 г. Филип Шаус, главен изпълнителен директор на подразделението за вина и спиртни напитки на LVMH, каза, че търсенето на „бутилки с мехурчета" е толкова голямо, че компанията го е нарекла „лудите 20“ (roaring 20s).

Сега обаче брандовете за шампанско и коняк отчитат най-резкия спад на продажбите от 12% за първото тримесечие на 2024 г. в сравнение със същия период на 2023 г.

Междувременно отделът на LVMH за селективна търговия на дребно, който включва Sephora, е нараснал с 11%. Часовниците и бижутата отчитат спад от 5% в продажбите (Tiffany & Co, TAG Heuer и други).

Японските купувачи са ключови за едноцифрения ръст на приходите на LVMH, докато тези в САЩ и Европа показват ограничен, но положителен апетит.

Останалата част от Азия обаче се отдръпва значително от високите разходи през първото тримесечие в сравнение с преди една година.

Сравнението е ключово

Изданието Fortune пише, че забавянето на търсенето измъчва луксозната индустрия през последните няколко месеца. Конкуренти на LVMH като Kering също сигнализират за отслабващия апетит на потребителите.

Луксозните гиганти са се надявали, че икономическото възстановяване в Китай може да подхрани необходимия растеж за брандовете, но това все още не се е случило.

Макар резултатите на LVMH да не изглеждат оптимистични на пръв поглед, те не са толкова лоши - това изтъкна финансовият директор Жан-Жак Гиони по време на среща на компанията.

В Китай данните за последното тримесечие на 2023 г. изглеждат силни, главно защото са сравнени с тези от предходна година. По същия начин, сравнението на първото тримесечие на 2024 г. със същото време преди година, когато апетитът за търсене изглежда различно, е причината за явната разлика.

„Отбелязваме годишнина от един доста силен бизнес миналата година - през първото тримесечие след края на политиката за нулева следа от COVID“, каза Гиони и добави, че е „доста доволен“ от цялостния растеж на бизнеса на LVMH за ключовия азиатски пазар.

Анализаторите потвърждават думите на Гиони. Търсенето от страна на китайските потребители е от решаващо значение за представянето на луксозните марки през годините.

Резултатите на LVMH не са „изненада предвид много трудната база за сравнение от миналата година, която показа 17% ръст за групата, от които 18% за модни и кожени изделия. Базата за сравнение става по-лесна през втората половина на годината“, коментира старши капиталовият анализатор на Morningstar Йелена Соколова:

„Ако не друго, натрупаното търсене от страна на китайците започва да се изчерпва бавно, но сигурно".

Картината обаче не е ясна – в Китай слабите пазари на активи влияят на потреблението и финансовото настроение на хората, смята Соколова.

По-притеснителни са европейското и американското търсене, тъй като изглежда слабо след върховете от ерата на пандемията.

Жан-Жак Гиони също смята, че подобрението ще бъде „много постепенно“ на пазари като САЩ и Европа, тъй като потребителите, които са харчели в повече досега, се възстановяват от високите разходи. Този процес може да отнеме няколко тримесечия, ако не и година.

Младежи в дискотека Младите вече не пият. Алкохолът определено има PR проблем


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

GEN Z дневници

Vol. 23: Ким Чен Ун > Дуа Липа, "Totally Spies" се завърна, Мая да върне паролите за TikTok

5 новини от седмицата, направили впечатление на Gen Z в редакцията на "Булевард България"

09:30 - 25.05.2024
Важно днес

Нацистко парти в скъп курортен бар шокира Германия

"Германия на германците. Чужденците - вън" и хитлеристки поздрави провокираха разследване на службите за сигурност

17:36 - 24.05.2024