Изпълнителният директор на Microsoft Сатя Надела купува нови бизнеси с впечатляващо темпо. Следващото име обаче е забележително - Netflix може да се присъедини към списъка с придобивки на технологичната компания през 2023 година, пише Reuters.
От назначаването си на поста през 2014 година Надела пазарува, без да се притеснява от цената. Първата сделка бе на стойност 2.5 милиарда долара, като с нея Microsoft придоби компанията зад хитовата компютърна игра Minecraft. Последваха LinkedIn за 26 милиарда долара и софтуера за изкуствен интелект Nuance за още 20 милиарда.
Най-грандиозната цел до момента бе Activision Blizzard, като нейната покупка се оценява на 69 милиарда, но осъществяването ѝ изглежда няма да премине без затруднения. Американските регулатори изразиха притеснения, че подобна сделка може да повлияе на конкуренцията в бранша, тъй като става възможен сценарий, при който видеоигрите на Blizzard да спрат да бъдат достъпни за конзоли, които не са произведени от технологичния гигант.
Дори и обаче да преживеят разочарование на този фронт, следващата голяма хапка пред тях изглежда сервирана на масата. Придобиването на Netflix не само изглежда като добър ход, но и би срещнало по-малка съпротива от Вашингтон и Брюксел.
Двете компании вече са близки. Стрийминг платформата избра Microsoft като своя рекламен партньор в новата си абонаментна услуга, а президентът на Microsoft Брад Смит е част от борда на Netflix.
Амбициите на двете страни в гейминг индустрията също се пресичат. През 2022 Netflix закупи шестото си гейминг студио в лицето на Spry Fox. Присъединяване към империята на Microsoft би засилило допълнително усилията на платформата в тази посока, като лесно можем да си я представим да излъчва както филми, така и игри.
Няма съмнение, че Microsoft може да си позволи подобна придобивка. В началото на декември технологичната компания бе оценена на 1.8 трилиона долара - 13 пъти повече от Netflix.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: