Да отидеш до магазина за хранителни покупки, но заедно с това да си платиш и сметките, а защо не да седнеш и с приятел да хапнете нещо вкусно? Всичко това да се случва на едно място, но да не е в претъпканата обстановка на някой мол. А и да ти е наблизо, в квартала… Твърде много изисквания? На всички тях обаче Kaufland вече има отговор.
Брандът успя да превърне пазаруването в напълно ново преживяване чрез концепцията си One Stop Shopping, която трансформира магазините от веригата в минимолове. Днес ритейлър номер едно в България вече разполага с над 500 обекта и 120 активни наематели – вътре в хипермаркетите и в паркинг зоните. Само през последните две години Kaufland има сключени около 70 нови партньорства.
Последното от тях за първи път среща ритейла с модерната street food park концепция, за да предложи на хората едно напълно ново, съвременно и вкусно изживяване. Става дума за партньорството със създателите на Quartal, които откриха своята трета локация в София не къде да е, а на паркинга на Kaufland Крива река в София.
От веригата определят колаборацията като знакова за тях, защото отразява значението на Kaufland за живота в градовете. „Quartal Station е изражение на нашата One Stop Shopping концепция. Чрез нея ние се стремим да добавяме стойност към пазаруването на клиентите ни, като им предоставяме максимално разнообразие от продукти и услуги в нашите обекти“, коментира пред Булевард България Петя Владимирова, която отговаря за експанзията и строителството на нови обекти на веригата.
Многообразие от вкусове, устойчивост на средата и атрактивна атмосфера – така накратко може да се опише новият Quartal Station. На едно място там съжителстват няколко бранда за хранене, така че всеки да може да открие любимия си вкус, а защо не и да изненада себе си с нов. Сред наемателите са Skarra, Grano, Edo sushi, Hummus, Miral, Virtuoso, Pasta fresca. Не пропускайте да опитате автентична сирийска кухня, в чийто ястия се използва „Халал“ месо, което е рядкост на пазара. Разбира се, не липсва и традиционната българска скара, която благодарение на иновативна грил технология става готова пред очите ви за супер кратко време от 1,5 минути до 3.
Всеки от обектите представлява мини арт инсталация – облечен с мембрана и подсветен с различен цвят, акцентирайки върху себе си и създавайки уникална атмосфера.
„За да отговорим напълно на очакванията и интересите на нашите клиенти, ние прилагаме индивидуален подход към всеки наш филиал. Започваме с анализ на района, в който е позициониран хипермаркетът ни, и подбираме най-подходящия микс от услуги и продукти, които да им предоставим в нашите магазини или на паркингите ни. Така се стигна и до идеята за съвместния ни проект с Quartal“, разказва Петя Владимирова.
Осъществяването му отнема една година, а общата инвестиция на Kaufland и Quartal в него е близо 1 млн. лева. „Вярвам, че с реализацията му ние ще дадем на клиентите ни един нов тип социално преживяване при пазаруването и посещението на нашия хипермаркет.“
Kaufland e собственик на терена и го отдава под наем на Quartal. Те от своя страна се договарят с обектите за хранене, които присъстват в Quartal Station. „Така ние оптимизираме нашите търговски площи и предоставяме възможност на различни бизнеси да партнират с Kaufland. Като най-голяма търговска верига на седмична база през нашите хипермаркети преминават на 1 млн. души, които са потенциални клиенти и нашите партньори“, посочи Владимирова.
От друга страна Kaufland Крива река е доста централна локация за София и компаниите, които предлагат вкусните си ястия в Quartal Station, могат да го ползват и като логистичен хъб за доставки за близките квартали.
One Stop Shopping
Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,9 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 6 600 служители. През 2023 г. компанията разполага с 63 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.
Концепцията, която Kaufland развива успешно от години, напоследък се превръща в масова тенденция. Само през 2022 г. в страната бяха открити ритейл паркове на тройно повече площи спрямо 2021 г. Тласък на бурното развитие на сегмента бе даден по време на пандемията от Covid-19, когато този тип търговски центрове не бяха затворени и си спечелиха добри пазарни позиции. Очакванията са в рамките на следващите две години обемът на този пазар да се увеличи с над 50%.
„Съществуват множество проучвания, които доказват, че потребителите предпочитат да пазаруват всичко от едно място. Това пести време, енергия и прави клиентите по-организирани. Разработването на нашата One Stop Shopping концепция отговаря точно на тези нужди и очаквания на клиентите ни“, коментира по този повод Петя Владимирова.
Общата инвестиция на Kaufland за реализация на концепцията за последните 2 години е 40 млн. лв. През 2023 г. компанията планира да превърне още 13 свои хипермаркета в места не само за пазаруване, но и в центрове за цялостно преживяване. 46 са браншовете, които са представени към момента във всички 63 хипермаркета в страната – от аптеки и места за плащане на битови сметки, през специализирани магазини за домашни любимци, дрогерии, магазини за обувки и места за хранене.
Общата застроена площ на всички търговски площи надвишава 36 000 кв. м , като 26 000 кв. м от тях са разположени вътре в хипермаркетите.
Съвсем наскоро Kaufland откри първия си ритейл парк в Сандански. На паркинга на магазина врати отвориха за пръв път в града PEPCO, Mat Star и българските аптеки „Витания“. Общата търговска площ на парка надхвърля 5 000 кв. м, а инвестицията във външната ритейл зона възлиза на над 2 млн. лв.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: