Снимка: © Facebook / Boyko Borissov

ГЕРБ решава проблемите на хората през джипа на премиера Бойко Борисов, а светът от автомобила му се вижда „по различен начин“. Това каза зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков в интервю за БНТ.

Той е един от хората, които най-често пътуват с министър-председателя из цялата страна, като последно двамата бяха заедно при инспекция на срутището в Искърското дефиле и при проверката на строежа на скоростния път между Видин и Ботевград.

„Хубавото на политическа партия ГЕРБ и на премиера Бойко Борисов е, че през джипката решават проблемите на хората. Където българските граждани имат проблем, имат нужда от бързи и адекватни действия - нещата се случват. Да, през джипа светът се вижда по друг начин", каза Нанков и не скри, че пътуванията на Борисов из България са основно средство за печелене на подкрепа от хората преди парламентарните избори.

„Да, през джипа достигаме до максимално много хора. Нека има и друга гледна точка, а не само през конвенционалните съвременни медии“, каза Нанков и добави, че „никой няма запазено място в джипа“.

Той говори за решаване на проблеми ден след като поредното срутище затвори пътен участък в страната. Скална маса падна между 7-и и 10-и километър на АМ „Струма“ и като по чудо нямаше пострадали. Платното ще се разчиства минимум до понеделник.

Нанков обяви, че в България има над 2200 регистрирани свлачища, а 990 от тях са активни. Само за януари 2021 са се образували над 50 нови. Едно от тях е в Искърското дефиле, където тоновете скална маса ще се разчистват чак до сряда.

Според зам.-министъра на регионалното развитие – причините са „климатичните явления, свързани с високи температурни амплитуди и с преовлажняване на почвата“. „Това са геодинамични процеси, които, за съжаление, тази година са с изключително голяма честота. Трайно и дългосрочно свлачищата не се укрепват през декември, януари и февруари, а в летните и есенните месеци. Сега се извършват само палеативни, аварийни мероприятия".

На фона на критиките, че държавната фирма "Автомагистрали" е раздала милиарди левове на избрани от властта фирми без търгове и обществени поръчки, Нанков не даде точни отговори. Той каза, че процесът по строителството на магистрала „Хемус“, възложено на „Автомагистрали“ е „прозрачно“.

„В България строим най-евтино в цяла Европа. Средната цена е малко над 3,3 млн. евро на километър. В Румъния е малко над 6 млн., а в Словакия - 13 млн.“, каза Николай Нанков.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Локдаун, но само за неваксинираните: Стратегията на Австрия за Covid-19

Колкото повече се увеличава броят на пациентите в интензивни отделения, толкова повече растат ограниченията срещу неваксинираните

Главната медсестра на "Софиямед" е жената, ваксинирала Борисов, Пеевски и Карадайъ

Магдалена Серафимова е поставила дозите им срещу Covid-19

Метли на рояци и бели престилки: Бисерите от предизборните дебати

Референдум за пандемията, български паспорт за всеки македонец и как да яхнеш метлата 3 пъти за един час в ефира на БНТ

Феноменът "Голямата оставка" в Америка

10,4 милиона предложения за работа. И никой не проявява интерес към тях. 

Прокуратурата разследва лекар по съмнения за фалшиви имунизации

Нарушението в Мадан е открито, когато един от пациентите е поискал да получи истинска ваксина