ГЕРБ решава проблемите на хората през джипа на премиера Бойко Борисов, а светът от автомобила му се вижда „по различен начин“. Това каза зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков в интервю за БНТ.
Той е един от хората, които най-често пътуват с министър-председателя из цялата страна, като последно двамата бяха заедно при инспекция на срутището в Искърското дефиле и при проверката на строежа на скоростния път между Видин и Ботевград.
„Хубавото на политическа партия ГЕРБ и на премиера Бойко Борисов е, че през джипката решават проблемите на хората. Където българските граждани имат проблем, имат нужда от бързи и адекватни действия - нещата се случват. Да, през джипа светът се вижда по друг начин", каза Нанков и не скри, че пътуванията на Борисов из България са основно средство за печелене на подкрепа от хората преди парламентарните избори.
„Да, през джипа достигаме до максимално много хора. Нека има и друга гледна точка, а не само през конвенционалните съвременни медии“, каза Нанков и добави, че „никой няма запазено място в джипа“.
Той говори за решаване на проблеми ден след като поредното срутище затвори пътен участък в страната. Скална маса падна между 7-и и 10-и километър на АМ „Струма“ и като по чудо нямаше пострадали. Платното ще се разчиства минимум до понеделник.
Нанков обяви, че в България има над 2200 регистрирани свлачища, а 990 от тях са активни. Само за януари 2021 са се образували над 50 нови. Едно от тях е в Искърското дефиле, където тоновете скална маса ще се разчистват чак до сряда.
Според зам.-министъра на регионалното развитие – причините са „климатичните явления, свързани с високи температурни амплитуди и с преовлажняване на почвата“. „Това са геодинамични процеси, които, за съжаление, тази година са с изключително голяма честота. Трайно и дългосрочно свлачищата не се укрепват през декември, януари и февруари, а в летните и есенните месеци. Сега се извършват само палеативни, аварийни мероприятия".
На фона на критиките, че държавната фирма "Автомагистрали" е раздала милиарди левове на избрани от властта фирми без търгове и обществени поръчки, Нанков не даде точни отговори. Той каза, че процесът по строителството на магистрала „Хемус“, възложено на „Автомагистрали“ е „прозрачно“.
„В България строим най-евтино в цяла Европа. Средната цена е малко над 3,3 млн. евро на километър. В Румъния е малко над 6 млн., а в Словакия - 13 млн.“, каза Николай Нанков.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: