Джеръми Кларксън отново кара Lamborghini. Само че не пили гумите на Aventador по завоите на пистата, а се опитва да научи скоростите на трактор, произведен от легендарната италианска компания. 

61-годишният водещ на Top Gear и The Grand Tour отново е на екран, но този път е в напълно необичайна роля - на начинаещ фермер. Новият му сериал Clarkson’s Farm излезе на 11 юни в Amazon Prime Video, а първите отзиви - от The Guardian до Financial Times - са единодушно позитивни. 

Всичко започва през 2008 г., когато Кларксън решава да си купи около 400 хектара земеделско стопанство между Чипинг Нортън и Чадлингтън край Оксфорд. Районът на фермата му е известен с отглеждането на овце и производството на вълна, а пазарът на текстилни изделия има вековна история. 

В продължение на повече от десет години фермата се управлява не от журналиста, а от арендатор. Човекът обаче решава да се пенсионира през 2019 г., като поставя Кларксън пред дилема - дали да търси друг стопанин или да се заеме сам с производството. 

"Реших, че ще се справя сам. Което беше най-глупавото решение", казва Кларксън в интервю по повод шоуто. Водещият решава, че земеделието ще е странично хоби, докато продължава да пътува по света с автомобилното си шоу и се занимава с основната си професия.

"Наистина си мислих, че хвърляш семената в земята, времето си свършва работата и след това пораства храна. Казах си "Какво трудно има в това". Обаче е феноменално трудно, мъката е изключителна, освен това е феноменално ниско платен труд. Затова реших, че ако накарам някой да ме снима, докато го правя, ще избия част от загубите", казва още той пред BBC. 

В продължение на една година снимачните екипи на Clarkson’s Farm вървят по следите на журналиста, докато той се опитва да се научи как да отглежда овце, да събира реколтата и да открива хилядите проблеми, свързани с живота на земеделците. 

21-годишен местен фермер на име Кейлъб Купър му помага в тази мисия, като поема неблагодарната задача да обучи "слабия ученик".

Купър съвсем не се притеснява да постави най-популярния британски автожурналист на мястото му, докато става свидетел на гениалните му решения - от монтирането на електрическа ограда около новото му стадо овце, до разораването на нива с лехи, които се оказват "прави като кръгово кръстовище".

 

Докато стои на пазара, Кларксън разказва, че Amazon Prime са настоявали за полово и расово разнообразие в продукцията, която се снима в английската провинция. 

"Тук виждам всички възможни типове бели 60-годишни мъже на едно място", казва той с доволна ирония. 

Критиците са останали най-впечатлени не само от отличната комбинация между характерите на Кларксън и младия Купър, но и от факта, че шоуто показва някои от най-странните и симпатични образи от селата и малките градчета, които иначе никога нямаше да стигнат до екран. 

"Патосът на земеделския живот му отива. Ако не го е успокоил, със сигурност му се е отразил добре", пише Bloomberg в своето ревю на сериала и дава безапелационен пример.

В края на един от епизодите Кларксън се качва на грамадния си трактор Ламборгини и обявява: "Наистина никога не съм се чувствал по-щастлив от този момент". 


"Грета Тунберг убива автошоуто"



Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Лионел Меси спечели рекордна седма "Златна топка"

Аржентинецът изпревари Левандовски и Жоржиньо за наградата през 2021 г.

Катастрофиралият автобус е минал през сервиз и в Турция

Собственикът на "Беса транс" твърди, че машината не е имала технически проблеми

Kaufland започва да предлага хляб с жива квас

Три нови продукта ще допълнят богатото портфолио на пекарните в София и Варна

Как Витоша се "размина" с 4-етажен подпорен хотел

"Уникалният иновативен нов проект" за "Щастливеца" се оказа визуализация на 4 г.

Община Белица вдига заплатите на всеки ваксиниран служител с 20%

Кметът Радослав Ревански от ДПС призова за масова имунизация

Джак Дорси се оттегля като директор на Twitter

Основателят на Twitter напуска оперативното ръководство за втори път

Спецпрокуратурата не откри престъпление на Гешев по сигнала на Рашков за СРС-тата

Държавното обвинение няма да разследва главния прокурор

От 2022 София пуска билети за 30 и 60 минути в градския транспорт

Цената на първия остава 1,60 лв., вторият ще е 2,20 лв. Има и още промени, предложени от ГЕРБ-СДС