"Не можем да се борим едновременно с Covid-19 и с лъжите в нета" Снимка: © getty images

"С моите колеги не можем да се борим едновременно с лъжите и да спасяваме животи. Спешно се нуждаем от помощ." Нюйоркският епидемиолог Дънкан Мару се обърна с емоционално изявление към шефовете на Facebook, Twitter, Google и Youtube.

Заедно с над 100 лекари, медицински сестри и здравни експерти от цял ​​свят - включително двамата немски вирусолози Мелани Бринкман и Кристиан Дростен - той публикува отворено писмо, което бе публикувано в „Ню Йорк Таймс“.

В него те призовават изпълнителните директори на големите технологични компании да започнат спешно да предоставят достоверна информация и факти, на всеки, който е влязъл в контакт с фалшиви новини относно Covid-19. Защото потребителите често виждат такива, но рядко достигат до истината, която ги оборва.

Дигиталните корпорации вече са предприели много по-строги мерки срещу разпространението на лъжливи новини в коронвирус кризата, отколкото преди пандемията. Twitter е изтрил съмнителни туитове, YouTube вече промени алгоритъма си, Google приоритизира авторитетни медии в своята търсачка, когато някой потърси данни за Covid-19. Според авторите на писмото обаче е нужно повече.

Защото експертите знаят от собствен опит какви последствия може да има грешната информация: виждат пациенти, които пият дезинфектанти, за да се предпазят от вируса. Виждат на обществени места хора, които не спазват дистанция и не носят маски, защото смятат, че Covid-19 не е по-опасен от обикновения грип - и с поведението си застрашават своите съграждани. Експертите описват потопа от дезинформация и фалшиви новини като "инфодемия".

Мелани Бринкман от Института по генетика на Техническия университет в Брауншвайг казва: "Невярната или научно некласифицирана информация често се разпространява като див огън и може да разпространи страх и да причини ненужни щети. Един пример са съобщенията за по-агресивни мутации на вируси, друг - докладите за уж ефективни средства за защита."

Международната неправителствена организация Avaaz стои зад кампанията. Само преди две седмици проучване посочи, че милиони потребители на Facebook са били изложени на подвеждаща информация за коронавируса, без платформата да ги предупреди. Въпреки това, след като истината им е била поднесена, само половината от хората са продължили да вярват в първоначално неточната информация, обяснява шефът на Avaaz Германия Кристоф Шот.


ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ:

КОНСПИРАТИВНИ ТЕОРИИ ОТ ЕФИРА НА БНТ: ЗА БАБАТА, ДЯДОТО И ПРАДЯДОТО НА КОРОНАВИРУСА
НАЙ-ДОБРИТЕ ШЕГИ С ТРЪМП И РЕЦЕПТАТА МУ СРЕЩУ COVID-19


Прочетете цялото писмо тук:

Като лекари, медицински сестри и здравни експерти от цял ​​свят сега трябва да алармираме обществото. Наша работа е да гарантираме безопасността на хората. В момента обаче ние не се занимаваме само с пандемията на Covid 19, но и със световна „инфодемия“, в която хората по цял свят са застрашени от поднасяне на грешна информация, която се разпространява вирусно в социалните медии.

Твърденията, че кокаинът е лек за болестта или че Covid-19 е разработен като биологично оръжие от Китай или САЩ, са се разпространили по-бързо от самия вирус.

Технологичните компании се опитват да отговорят, като предоставят определено съдържание, изтриват докладваните фалшиви новини и в същото време дават възможност на Световната здравна организация да пуска безплатни реклами.

Но тези усилия далеч не са достатъчни.

Приливната вълна с грешно и подвеждащо съдържание за коронавируса не е изолирана епидемия от дезинформация, а част от глобален проблем. Във Facebook видяхме твърдения, че хлорният диоксид помага на хора, страдащи от аутизъм и рак, че милиони американци са получили рак чрез инжектиране на полиомиелит, че ADHD е изобретен от големите фармацевтични компании и т.н.

Тези лъжи са важни, защото рекламират грешни лекарства или искат да разубедят хората от ваксинации и ефективни лечения. И те имат широк обхват - публикация във Facebook, че джинджифилът е 10 000 пъти по-ефективен в борбата с рака, отколкото химиотерапията, е харесвана, споделяна и коментирана почти 30 000 пъти.

Ето защо сега призоваваме технологичните компании да предприемат незабавни и системни действия за справяне с потопа от подвеждаща медицинска информация.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Защо Apple се подчинява на руската цензура

Гигантът трие приложения от App Store за руските потребители по искане на Кремъл

18:06 - 22.11.2024
Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024