Netflix и най-голямата частна телевизия във Франция TF1 подписаха безпрецедентно споразумение, което ще позволи традиционната телевизия за първи път да бъде излъчвана в платформата на стрийминг гиганта. Сделката бележи важен момент в сближаването между класическите медийни групи и стрийминг услугите, които през последното десетилетие постепенно отнеха огромна част от публиката и рекламните приходи на телевизиите.
TF1 ще използва платформата на Netflix, за да излъчва в реално време най-гледаните си предавания, включително популярни криминални сериали като Brocéliande, музикалното риалити The Voice и хитовата сапунена опера Demain nous appartient, както и големи спортни събития – като мачовете на френския национален отбор по футбол.
Част от съдържанието ще бъде достъпно и в архивната секция, с възможност за гледане по всяко време, като зрителите ще могат да избират измежду над 30 000 часа програми от каталога на TF1.
От Netflix отказват да разкрият дали и как ще бъдат разпределени приходите от абонаменти и реклами между двете компании, както и дали е била платена предварителна сума за достъпа до съдържанието на TF1.
Групата TF1 достига до близо 58 милиона зрители месечно чрез своите телевизионни канали и има около 35 милиона потребители на собствената си дигитална платформа TF1+. За сравнение, още през 2022 г. съизпълнителният директор на Netflix Тед Сарандос заяви, че стрийминг услугата е преминала границата от 10 милиона абонати във Франция.
„За много хора във Франция телевизията вече означава Netflix – и именно това отваря възможност да си партнираме с най-голямата телевизионна група в страната и водещ продуцент на премиум съдържание“, казва съизпълнителният директор на Netflix Грег Питърс пред Financial Times. По думите му това е първата подобна сделка за компанията, която ще проследи внимателно резултатите, преди да търси партньорства и с други традиционни телевизии.
Главният изпълнителен директор на TF1 Родолф Белмер заяви, че новото партньорство е стратегически отговор на променящите се навици на гледане и на все по-голямото разслояване на аудиторията между различни платформи и канали. „Този алианс ще позволи нашето премиум съдържание да достигне безпрецедентна аудитория и ще разшири възможностите за рекламодателите“, коментира той.
TF1 разчита основно на приходи от реклами, включително в стрийминг услугата TF1+. Споразумението с Netflix отваря нови търговски възможности в среда, в която все повече зрители предпочитат гъвкав достъп до съдържание, а не фиксирани телевизионни програми.
Netflix и TF1 вече са си сътрудничили по отделни продукции – като Les Combattantes или L’Agence, но новото партньорство е първият случай, в който цялостна телевизионна мрежа ще бъде достъпна директно в Netflix, със съдържание както на живо, така и в архивна форма.
Партньорството ще влезе в сила през лятото на 2026 г., а според анализ на FT останалите телевизионни оператори в Европа ще следят внимателно резултатите - особено онези, които се опитват да изградят собствени стрийминг платформи или разчитат на разпространение през YouTube и социалните мрежи.
Според Белмер новата стратегия няма да подкопае досегашната аудитория на TF1, а напротив – ще я разшири: „Телевизията в своя класически вид е в дългосрочен спад. Опитваме се да ограничим този процес чрез собствената ни стрийминг платформа TF1+, която е достъпна без абонамент и се издържа изцяло от реклами – но и като се възползваме от огромната притегателна сила на Netflix.“
Netflix инвестира над 1,2 милиарда долара за филми и сериали, снимани в Испания
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: