Една от най-добре пазените тайни на Netflix от години насам са конкретните цифри за успеха на филмите и сериалите в стрийминг платформата. На тазгодишната конференция Code обаче главният директор за съдържанието на Netflix Тед Сарандос сподели изненадващо подробна информация за най-гледаните заглавия, което е признак за промяна в подхода.
В слайд, който Сарандос показва по време на разговор с журналистката Кара Суишър, Netflix дава информация за топ 10 сериали и филми по брой акаунти, които са гледали поне две минути в първите 28 дни след публикуването им.
Начело в списъка на най-успешните сериали е първият сезон на Briderton с 82 млн. акаунта, които са го гледали. След това са първата част на Lupin и The Witcher, които са видяни от по 76 млн. акаунта.
При филмите най-успешен е Extraction, гледан от 99 млн. акаунта. След него в челната тройка са Bird Box с 89 млн. и Spenser Confidential с 85 млн. акаунта.
Втори слайд отново дава топ 10 на филмите и сериалите, но по брой часове, в които са гледани в първите си 28 дни в платформата. Там статистиката е малко по-различна, като при сериалите Bridgerton отново води с 625 млн. часа. След него е четвъртата част на Money Heist с 619 млн. часа и третият сезон на Stranger Things с 582 млн. часа.
При филмите на върха с 282 млн. часа е Bird Box, а на второ място е Extraction с 231 млн. часа. Третата позиция е за The Irishman, който не попада в топ 10 по брой акаунти, но натрупва 215 млн. часа. Вероятно за този успех помага и фактът, че филмът е с продължителност от 3:29 часа.
За споделянето на данните Сарандос казва, че компанията се опитва да е по-прозрачна, както заради пазара, така и заради артистите и всички останали. “Това е една голяма черна кутия за всички”, допълва той.
Липсата на данни за успеха на заглавията в стрийминг услугите отдавна е болезнена тема за развлекателната индустрия, но глобалната пандемия изостри проблема. В момента много продукции се появяват директно в стрийминг услугите или имат хибридни премиери, което променя начина, по които се дефинират успешните филми и сериали.
Правната битка на Скарлет Йохансон срещу Дисни е необичайна, но не и неочаквана
За Netflix очевидно важни са общите часове, които зрителите изкарват с дадена продукция в нейния първи месец. Това е напълно естествено, тъй като бизнесът на компанията зависи от плащането на месечни абонаменти от страна на потребителите. Вероятно и затова важна метрика за нея са акаунтите, които си пускат дадени филми и сериали.
За артистите и продуцентите обаче може би би било по-важно да знаят колко пъти дадено заглавие е изгледано в своята цялост, както и колко хора са го гледали, а не колко акаунта. Повечето Netflix акаунти имат по няколко профила и от представените данни не е напълно ясно как се третира този факт.
Те демонстрират и липсата на унифициран стандарт, с който да се измерва успеха на продукциите, както и успешният опит на Netflix да покаже бизнеса си в позитивна светлина.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: