Американският рапър Lil Nas X и арт компанията MSCHF от Бруклин създадоха „сатанински обувки“ с бронзова пентаграма и капка човешка кръв в подметките, но си навлякоха проблеми с Nike. Спортният концерн заведе дело срещу MSCHF, защото компанията е използвала модела на нейните кецове Air Max 97, без да поиска разрешение.
Nike обвинява арт фирмата, че дори е поставила логото ѝ на "видно място" на червено-черните маратонки и така е нарушила правата върху търговската марка.
Lil Nas X е един от най-екстравагантните изпълнители. Рапърът от парчето "Old Town Road" реши да пусне обувките заедно с новия си сингъл „Montero“, в който е изобразен и като падащ ангел, и като демон. В крайна сметка стана ясно, че той не е страна по делото и представителите му не са коментирали казуса със „сатанинските обувки“.
Заедно с компанията MSCHF той създаде кецове в лимитирана серия от 666 чифта – дяволското число. Всички бяха разпродадени още в първия ден при пускането им на пазара на цена от 1018 долара.
И тази цифра не е случайна. На обувките е изписан библейският стих Лука 10:18, който гласи: „И Той им каза: Видях Сатана да пада като мълния от небето“.
Всяка маратонка от серията има характерната за Nike подметка с въздушни мехурчета, но този път е с червено мастило и капка човешка кръв, дарена от членове на арт компанията.
„В MSCHF се жертвахме за тези кецове“, казва стратегическият директор Даниъл Грийнбърг, цитиран от Input. „Целият екип дари кръв за обувките“.
Фирмата е известна със странните си проекти, излизащи извън обикновените концепции. Само преди две години MSCHF създадоха „Божествената обувка“. Те отново използваха модела на Nike Air Max 97 и добавиха в него светена вода от река Йордан, където според Библията е кръстен Иисус Христос.
Този път обаче Nike бяха представени като сатанисти и именно затова потърсиха правата си в съда, пише CNN. Компанията е завела делото в понеделник и е поискала MSCHF да спре доставката на „неоторизираните“ обувки. Това означава, че някои от клиентите може да не се сдобият с кецовете.
Потребители в социалните мрежи дори заплашиха, че ще бойкотират Nike заради новия продукт. Компанията от Орегон се притеснява, че клиентите биха я свързали със „сатанинските обувки“ и това е друга от причините да съди MSCHF.
„Тези кецове могат да създадат объркване и погрешни асоциации между продуктите на MSCHF и Nike“, съобщиха от спортния концерн. „Nike претърпя значителни щети върху имиджа си, същото се случи и с потребителите, които смятат, че Nike застава зад сатанизма. Ние нямаме връзка с Lil Nas X, нито с MSCHF. Не сме създавали тези обувки“.
Арт групата от Бруклин отговори на с нова доза от оригиналните си проекти. Тя пусна червена тениска с щампа на първата страница от жалбата на Nike в съда и добави две черни дяволски рога. Цената ѝ е 66,60 долара.
Малко по-късно обаче съобщението в акаунта им в Twitter беше изтрито, а тениската не може да бъде открита в сайта или приложението им.
2000 долара за "телефонен кабел"? Diet Prada се подиграха с бижутата на Bottega Veneta
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: