Новата реклама на Apple: "Някои неща не са за споделяне"

Защитата на личното пространство винаги е била една от функциите, с които екосистемата на Apple държи конкурентно предимство пред останалите играчи на мобилния пазар. Дни преди премиерата на най-новото поколение от флагмани на iPhone, компанията на Тим Кук напомни колко важна е сигурността на информацията, която искаме да запазим само за себе си.

Клипът показва как изглежда "свръхсподелянето", когато личното пространство няма граници - или когато информацията от всяко търсене, чат или прочетена статия онлайн е на разположение за всеки, който (не) я поиска за търговски цели.

"Днес разгледах 8 сайта на бракоразводни адвокати", казва млад мъж на всеослушание, докато се вози в автобуса. Веднага след това камерата попада в киносалон по време на прожекция, като показва как жена се разхожда през редовете и съобщава на всеки човек какъв е мейл-адресът, който ползва за профилите си във всички социални мрежи.

"Обичам да работя с теб! Емоджи с розово сърце!", подвикват две колежки в офиса си, като карат околните да се обърнат с удивление.

"В момента чета статия, озаглавена "10 начина, с които да не позволите на потните ръце да ви пречат", казва мъж, затворен в кабинка на обществена тоалетна, докато друг човек го "подслушва", без да иска.

В следващата сцена млад мъж разбира, че ще става баща, след като приятелката му съобщава пред сервитьорката в ресторанта, че пие витамини за бременни.

Междувременно момиче с мегафон диктува номера на кредитната си карта "0237 1221...." пред всички минувачи в парка.

"Някои неща не бива да се споделят. iPhone помага това да се запази", се казва в края на рекламата.

Посланието на клипа е част от последователна стратегия на Apple под управлението на Тим Кук, който определя защитата на личните данни като основно човешко право в условията на масовия достъп до информационните технологии. Apple отстоява тази позиция дори когато беше потърсена от ФБР за съдействие в антитерористично разследване.

Тим Кук критикува бизнес модела на Facebook, който разчита на рекламни приходи срещу възможност за детайлно филтриране на потребителите според личните им данни, политическите пристрастия, и др.

"Мисля, че всеки трябва да се запита как компаниите правят парите си. Следвайте парите. И ако правят пари, като събират тонове лични данни, мисля, че имате право да се притеснявате. И наистина е редно да знаете какво се случва с тези данни", каза той в едно от предупрежденията си за опасността от злоупотреба с информация и от превръщането на клиента в продукт.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

"Има такъв народ" бетонира Слави Трифонов за свой председател

Партията проведе Национална конференция при закрити врата, след която нямаше никакви изявления

17:46 - 17.05.2025
Важно днес

Операция "Колесниците на Гедеон": Израел започна мащабна офанзива за "завземане" на райони в Газа

Израелската армия започна операция "Колесниците на Гедеон"

16:35 - 17.05.2025
Спорт

Никола Цолов се качи на почетната стълбичка на легендарната "Имола"

За него това е пети подиум в кариерата му във Формула 3.

14:42 - 17.05.2025
Важно днес

МОН и Столична общината търсят варианти за учениците в София, ако блокадата продължи и за матурите

Кметът на София увери, че транспортната блокада в София не е попречила на училищата

14:37 - 17.05.2025
галерия

Кой ще спечели "Евровизия" 2025: Фаворитите преди големия финал

Поп опера, песен за сауна или френска балада? Кои са големите фаворити за победител на "Евровизия" 2025

14:05 - 17.05.2025
Спорт

МОК призна с писмо избора на Весела Лечева в БОК. Екипът на Костадинова го оспори

Нов сюжет се разиграва в спора около ръководството на БОК

12:27 - 17.05.2025
Култура

Галерии и музеи са с безплатен вход тази вечер за Европейската нощ на музеите

Вижте пълната програма за София и Варна

11:30 - 17.05.2025
GEN Z дневници

Vol. 67: Най-секси рекламата с Тео Джеймс, HBO отнесе подигравки, аларма в 4 ч. сутринта

Пускаме си "Мемевизия" и в паузите гледаме най-горещата реклама в историята

11:25 - 17.05.2025