Новата реклама на Apple: "Някои неща не са за споделяне"

Защитата на личното пространство винаги е била една от функциите, с които екосистемата на Apple държи конкурентно предимство пред останалите играчи на мобилния пазар. Дни преди премиерата на най-новото поколение от флагмани на iPhone, компанията на Тим Кук напомни колко важна е сигурността на информацията, която искаме да запазим само за себе си.

Клипът показва как изглежда "свръхсподелянето", когато личното пространство няма граници - или когато информацията от всяко търсене, чат или прочетена статия онлайн е на разположение за всеки, който (не) я поиска за търговски цели.

"Днес разгледах 8 сайта на бракоразводни адвокати", казва млад мъж на всеослушание, докато се вози в автобуса. Веднага след това камерата попада в киносалон по време на прожекция, като показва как жена се разхожда през редовете и съобщава на всеки човек какъв е мейл-адресът, който ползва за профилите си във всички социални мрежи.

"Обичам да работя с теб! Емоджи с розово сърце!", подвикват две колежки в офиса си, като карат околните да се обърнат с удивление.

"В момента чета статия, озаглавена "10 начина, с които да не позволите на потните ръце да ви пречат", казва мъж, затворен в кабинка на обществена тоалетна, докато друг човек го "подслушва", без да иска.

В следващата сцена млад мъж разбира, че ще става баща, след като приятелката му съобщава пред сервитьорката в ресторанта, че пие витамини за бременни.

Междувременно момиче с мегафон диктува номера на кредитната си карта "0237 1221...." пред всички минувачи в парка.

"Някои неща не бива да се споделят. iPhone помага това да се запази", се казва в края на рекламата.

Посланието на клипа е част от последователна стратегия на Apple под управлението на Тим Кук, който определя защитата на личните данни като основно човешко право в условията на масовия достъп до информационните технологии. Apple отстоява тази позиция дори когато беше потърсена от ФБР за съдействие в антитерористично разследване.

Тим Кук критикува бизнес модела на Facebook, който разчита на рекламни приходи срещу възможност за детайлно филтриране на потребителите според личните им данни, политическите пристрастия, и др.

"Мисля, че всеки трябва да се запита как компаниите правят парите си. Следвайте парите. И ако правят пари, като събират тонове лични данни, мисля, че имате право да се притеснявате. И наистина е редно да знаете какво се случва с тези данни", каза той в едно от предупрежденията си за опасността от злоупотреба с информация и от превръщането на клиента в продукт.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Живот

Кой е Дъглас Кели - психиатърът от Нюрнбергския процес

Филмът „Нюрнберг“ проследява отношенията между Херман Гьоринг и психиатъра Дъглас Кели

07:00 - 22.11.2025
Важно днес

ОИК–Варна свиква извънредно заседание в неделя за отстраняването на кмета Благомир Коцев

От ПП–ДБ заявиха, че „категорично осъждат“ свикването на заседание в почивния ден

21:51 - 21.11.2025
Важно днес

Радев: Тарторът на правителството тайно лети към Дубай с частен „Фалкон“ всяка седмица

„Гневът от беззаконието ще се стовари върху тези, които го предизвикват“, каза още президентът

20:45 - 21.11.2025
Живот

Никола Саркози описа живота си като затворник в книга

По думите на Саркози затворът не е успял да го пречупи

19:51 - 21.11.2025
Спорт

"Лудогорец" обяви новия си треньор

Норвежец застава начело на шампиона на България

18:27 - 21.11.2025
Култура

Продадоха най-скъпата картина в България – „Пейзаж“ на Златю Бояджиев

Картина от ранния период на Бояджиев достигна рекордните 81 000 евро

18:01 - 21.11.2025
Важно днес

Британски политик отива в затвора заради платени проруски речи

Нейтън Гил е получил над 40 000 паунда, за да хвали Русия в Европейския парламент и в телевизионни интервюта

17:34 - 21.11.2025
Важно днес

Зеленски: Това е един от най-тежките моменти в историята на Украйна

Мирният план на Тръмп и Путин е неприемлив в този вид, е позицията на Украйна

17:24 - 21.11.2025
Важно днес

Престъпни мрежи подготвят деца за убийства и ги вербуват чрез видеоигри

Когато полицията хване дете, престъпниците го изоставят и веднага започват да вербуват ново като превръщат младежите в оръжия, управлявани дистанционно

17:03 - 21.11.2025