Новата реклама на Apple: "Някои неща не са за споделяне"

Защитата на личното пространство винаги е била една от функциите, с които екосистемата на Apple държи конкурентно предимство пред останалите играчи на мобилния пазар. Дни преди премиерата на най-новото поколение от флагмани на iPhone, компанията на Тим Кук напомни колко важна е сигурността на информацията, която искаме да запазим само за себе си.

Клипът показва как изглежда "свръхсподелянето", когато личното пространство няма граници - или когато информацията от всяко търсене, чат или прочетена статия онлайн е на разположение за всеки, който (не) я поиска за търговски цели.

"Днес разгледах 8 сайта на бракоразводни адвокати", казва млад мъж на всеослушание, докато се вози в автобуса. Веднага след това камерата попада в киносалон по време на прожекция, като показва как жена се разхожда през редовете и съобщава на всеки човек какъв е мейл-адресът, който ползва за профилите си във всички социални мрежи.

"Обичам да работя с теб! Емоджи с розово сърце!", подвикват две колежки в офиса си, като карат околните да се обърнат с удивление.

"В момента чета статия, озаглавена "10 начина, с които да не позволите на потните ръце да ви пречат", казва мъж, затворен в кабинка на обществена тоалетна, докато друг човек го "подслушва", без да иска.

В следващата сцена млад мъж разбира, че ще става баща, след като приятелката му съобщава пред сервитьорката в ресторанта, че пие витамини за бременни.

Междувременно момиче с мегафон диктува номера на кредитната си карта "0237 1221...." пред всички минувачи в парка.

"Някои неща не бива да се споделят. iPhone помага това да се запази", се казва в края на рекламата.

Посланието на клипа е част от последователна стратегия на Apple под управлението на Тим Кук, който определя защитата на личните данни като основно човешко право в условията на масовия достъп до информационните технологии. Apple отстоява тази позиция дори когато беше потърсена от ФБР за съдействие в антитерористично разследване.

Тим Кук критикува бизнес модела на Facebook, който разчита на рекламни приходи срещу възможност за детайлно филтриране на потребителите според личните им данни, политическите пристрастия, и др.

"Мисля, че всеки трябва да се запита как компаниите правят парите си. Следвайте парите. И ако правят пари, като събират тонове лични данни, мисля, че имате право да се притеснявате. И наистина е редно да знаете какво се случва с тези данни", каза той в едно от предупрежденията си за опасността от злоупотреба с информация и от превръщането на клиента в продукт.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Ердоган похвали Путин за "положителното му отношение" към сделката за зърно

В телефонен разговор Путин и Ердоган са обсъдили и развитието на войната в Украйна

15:53 - 25.03.2023

Гуинет Полтроу и странният съдебен процес срещу нея, който завладя социалните мрежи

Актрисата Гуинет Полтроу е изправена пред оспорвана съдебна битка, в центъра на която е ски инцидент от 2016 г.

14:23 - 25.03.2023

Отстъпки за гориво срещу доставка на храни в селата. Кабинетът обмисля нови компенсации за бизнеса

Служебният кабинет обмисля нови мерки, с които да се бори с инфлацията

12:11 - 25.03.2023

Макрон свали "луксозния" си часовник по време на интервю - и си навлече критики

Някои твърдят, че часовникът на Макрон струва близо 80 хил. евро, докато други дават далеч по-ниска цена от 2400 евро.

11:36 - 25.03.2023

Байдън и Трюдо представиха единен фронт срещу авторитарните режими

Срещата между двамата лидери идва само дни след визитата на Си Дзинпин в Москва

09:04 - 25.03.2023

Явор Божанков: Борисов е на финала на кариерата си, но колко ще продължи този финал?

Има външнополитически риск България трайно да бъде откъсната от сърцето на Европа

09:00 - 25.03.2023