Защитата на личното пространство винаги е била една от функциите, с които екосистемата на Apple държи конкурентно предимство пред останалите играчи на мобилния пазар. Дни преди премиерата на най-новото поколение от флагмани на iPhone, компанията на Тим Кук напомни колко важна е сигурността на информацията, която искаме да запазим само за себе си. 

Клипът показва как изглежда "свръхсподелянето", когато личното пространство няма граници - или когато информацията от всяко търсене, чат или прочетена статия онлайн е на разположение за всеки, който (не) я поиска за търговски цели. 

"Днес разгледах 8 сайта на бракоразводни адвокати", казва млад мъж на всеослушание, докато се вози в автобуса. Веднага след това камерата попада в киносалон по време на прожекция, като показва как жена се разхожда през редовете и съобщава на всеки човек какъв е мейл-адресът, който ползва за профилите си във всички социални мрежи. 

"Обичам да работя с теб! Емоджи с розово сърце!", подвикват две колежки в офиса си, като карат околните да се обърнат с удивление. 

"В момента чета статия, озаглавена "10 начина, с които да не позволите на потните ръце да ви пречат", казва мъж, затворен в кабинка на обществена тоалетна, докато друг човек го "подслушва", без да иска. 

В следващата сцена млад мъж разбира, че ще става баща, след като приятелката му съобщава пред сервитьорката в ресторанта, че пие витамини за бременни. 

Междувременно момиче с мегафон диктува номера на кредитната си карта "0237 1221...." пред всички минувачи в парка.  

"Някои неща не бива да се споделят. iPhone помага това да се запази", се казва в края на рекламата. 

Посланието на клипа е част от последователна стратегия на Apple под управлението на Тим Кук, който определя защитата на личните данни като основно човешко право в условията на масовия достъп до информационните технологии. Apple отстоява тази позиция дори когато беше потърсена от ФБР за съдействие в антитерористично разследване. 

Тим Кук критикува бизнес модела на Facebook, който разчита на рекламни приходи срещу възможност за детайлно филтриране на потребителите според личните им данни, политическите пристрастия, и др.  

"Мисля, че всеки трябва да се запита как компаниите правят парите си. Следвайте парите. И ако правят пари, като събират тонове лични данни, мисля, че имате право да се притеснявате. И наистина е редно да знаете какво се случва с тези данни", каза той в едно от предупрежденията си за опасността от злоупотреба с информация и от превръщането на клиента в продукт.  


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Локдаун, но само за неваксинираните: Стратегията на Австрия за Covid-19

Колкото повече се увеличава броят на пациентите в интензивни отделения, толкова повече растат ограниченията срещу неваксинираните

Главната медсестра на "Софиямед" е жената, ваксинирала Борисов, Пеевски и Карадайъ

Магдалена Серафимова е поставила дозите им срещу Covid-19

Метли на рояци и бели престилки: Бисерите от предизборните дебати

Референдум за пандемията, български паспорт за всеки македонец и как да яхнеш метлата 3 пъти за един час в ефира на БНТ

Феноменът "Голямата оставка" в Америка

10,4 милиона предложения за работа. И никой не проявява интерес към тях. 

Прокуратурата разследва лекар по съмнения за фалшиви имунизации

Нарушението в Мадан е открито, когато един от пациентите е поискал да получи истинска ваксина