Новия Volkswagen Tayron: SUV с характер, талант и до седем места

На предстоящото автомобилно изложение в Mondial del Auto в Париж между 14 и 20 октомври, ще бъде показан за първи път най-новия модел на Volkswagen, Tayron. Този пет - или опционално - седемместен SUV е позициониран между благородния Touareg (премиум клас) и ефективния Tiguan (среден клас).

Дизайнът се откроява категорично с мощен профил и демонстрира видима принадлежност към SUV семейството на Volkswagen. Най-добрият в класа си по отношение на комфорта. Усещането за високо качество идва от всеки елемент и детайл.
Внушителният обем на багажното отделение на новия Tayron, с петима пътници на борда, достига до 885 л. Volkswagen ще предлага новия Tayron с общо седем ефективни задвижващи системи.

В гамата са включени и две plug-in хибридни задвижвания от ново поколение (eHybrid). Те са изключително иновативно решение за задвижване, тъй като позволяват над 100 км електрически пробег във всекидневието и ефективност при дълги пътувания, което позволява общ пробег от около 850 км от зареждане до зареждане. В допълнение, способността да тегли до 2,5 т. превръща новия Tayron в стилно, добре оборудвано теглещо превозно средство за ремаркета с всякакви форми и размери.

Мощен профил на екстериора, премиум усещане в купето

С дължината си от почти 4.8 м (4770 мм), новият Tayron се откроява с категоричен и поразителен SUV дизайн. Профилът е изчистен и мощен. Изключително прецизно насочени линии разделят повърхностите и придават на силуета впечатляващи контури: характерна линия започва от предния капак, след това създава лек ръб под долния ръб на страничните прозорци и продължава към D-колоните. Отпред LED фаровете и стандартната осветена емблема на Volkswagen създават светлинен подпис с настъпването на нощта. Същото важи и за задната част, където има непрекъсната LED напречна лента във всички версии.

Прецизните линии, издължената покривна площ и тесните фуги подчертават силуета на Tayron, демонстрирайки неговия характер на висококачествен и изключително солиден SUV.

Същия подход е приложен и по отношение на интериора на новия Tayron. Той се отличава с високо качество на материалите, изчистен и стилен дизайн. Материалите, използвани в интериора са меки и приятни на допир, което заедно със свързания кокпит и изобилието от пространство, създава спокойна и хармонична атмосфера.

В зависимост от оборудването, повърхностите са облагородени с кантове, фини контрастни шевове, големи повърхности, покрити с ArtVelours Eco в областта на нишите във вратите, които обикновено се срещат в ексклузивните спортни автомобили, и дори апликации от истинско дърво с отворени пори.

Tayron „Life“– всичко на борда

Tayron ще стартира с три линии на оборудване: Life , Elegance³ и R-Line³. Гамата започва с Tayron Life, който идва с богат пакет серийно оборудване. Наред с други неща, той има следните характеристики на борда: тризонов автоматичен климатик, 10-цветно фоново осветление, девет въздушни възглавници, селектор за избор на режими на шофиране (контролира профилите на шофиране – включително профил за задвижване на всички колела за моделите 4MOTION, силата на звука на аудиосистемата и активиране на Atmospheres като предварително програмирани светлинни и аудио настроения), информационно-развлекателна система с диагонал на екрана 32 см и активируема навигационна функция и App-Connect Wireless (за Apple CarPlay и Android Auto), дигитални прибори , LED фарове, включително автоматично управление на дългите светлини (Light Assist), осветено лого на Volkswagen отпред и отзад, сенници на задните врати, като както и 17-цолови лети джанти.

Богат набор от асистиращи системи.

Спектърът от стандартни асистиращи системи още от ниво Life при новия Tayron също е обширен. Той включва адаптивен круиз контрол (ACC), асистент за завиване, система за смяна на лентата (Side Assist), система за поддържане на лентата (Lane Assist), система за автоматично аварийно спиране, включително наблюдение на пешеходци и велосипедисти (Front Assist), Park Assist Plus, система с камера за задно виждане, динамично разпознаване на пътните знаци и система за предупреждение за следващия изход. Стандартна е и новата система за предупреждение при слизане от автомобила. Това е разширение на системата за смяна на лентата и в рамките на ограниченията на системата може да предотврати отварянето на някоя от вратите на автомобила, в случай че отзад приближава друго превозно средство. Системата издава както звукови, така и визуални предупреждения.

Атрактивни опции за допълнително оборудване

Опционалните екстри, които можете да добавите включват адаптивно управляемо окачване DCC Pro с регулируеми 2-клапанни амортисьори, IQ.LIGHT - HD матрични фарове с интерактивни светлинни функции и Travel Assist, които позволяват асистирано надлъжно и странично насочване в целия диапазон на скоростта. Предлагат се още: новият гласов асистент IDA с интеграция на ChatGPT, голям панорамен отваряем покрив, озвучителна система Harman Kardon със 700 вата мощност и висококачествена кожена тапицерия за седалките ergoActive Plus с функции за масаж и вентилация и не на последно място – електронно контролируемо заключване на задните врати за безопасност на децата.

Мек хибрид, plug-in хибрид, бензин или дизел.

Освен всички версии на мекото хибридно задвижване (eTSI), Volkswagen ще предлага Tayron с две plug-in хибридни задвижвания (eHybrid), , два бензинови турбодвигателя (TSI) и два турбодизелови двигателя (TDI). Във всички версии на Tayron превключването се извършва от автоматична трансмисия с двоен съединител (DSG). Независимо, че базовият eTSI двигател с мощност от 110 kW (150 к.с.) има всички качества, за да бъде определен като високотехнологична задвижваща система (мек хибрид с 48 V технология), предимствата на електрическото и бензиновото задвижване са оптимално комбинирани в двете иновативни plug-in хибридни задвижвания. В двата случая, те осигуряват съответно системни мощности от 150 kW (204 PS)5 и 200 kW (272 PS). Благодарение на 19,7 kWh (нетна) батерия и двете версии на Tayron eHybrid могат да постигнат електрически пробег от над 100 км. Батерията може да се зарежда не само в AC wallbox и AC зарядни станции с 11 кВт, но и – подобно на електромобил – също и в DC станции за бързо зареждане с до 50 кВт .

Най-големият TDI със 142 kW (193 к.с.) 2 се много икономичен и се съчетава стандартно със задвижването на четирите колела 4MOTION. Всички Tayron 4MOTION версии с теглич за ремарке имат възможност да теглят прикачен товар с тегло до 2500 кг (със спирачки, до 12% наклон). Trailer Assist системата, която е стандартно оборудване, когато автомобилът е поръчан с теглич, подпомага водача като автоматично регулира ъгъла на завиване на ремаркето чрез активна намеса на кормилното управление при движение на заден ход. Trailer Assist улеснява водача и прави елементарно маневрирането дори с обемни товари като лодки или ремаркета за коне.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Защо Apple слуша руската цензура и спира достъпа до медии

Гигантът трие приложения от App Store за руските потребители

18:06 - 22.11.2024
Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024