Парк „Елиникон“ в Атина е интересно място. Бивше летище, което един ден трябва да се превърне в грандиозен умен град, който да стане не просто център за работа, отдих и забавление на гръцката столица, но и пример за подобно интелигентно и интерактивно място за цялата държава.
За проекта се говори от години. На огромната площ от 6 200 декара ще се строят жилищни и офис сгради, яхтено пристанище, спортни терени, търговски центрове, паркове.
Концепцията е за град в града – зелен и дигитален, в който всичко е на максимум 15 минути.
Ако скоро сте били в Атина и сте попадали в натоварения трафик, ще разберете колко важно, дори в известен смисъл утопично, звучи последното.
В края на септември „Елиникон“ се преобрази за една нощ в най-голямата парти сцена, някога виждана в Гърция.
4000 хиляди души станаха част от концепцията Together X на "Филип Морис Интернешънъл" (ФМИ).
На мястото на бившите хангари и писти бяха изградени три сцени, на които топ изпълнители от гръцката и световна поп и техно сцена облякоха в светлини и музика поредния празник на общността на 27-те милиона пълнолетни потребители на бездимните продукти на компанията по цял свят. На глобалното събитие присъстваха представители от 19 държави.
Изборът на страна, където да се случи това конкретно издание на Together X, съвсем не е случаен. Първо, Гърция е един от най-силните пазари на Филип Морис Интернешънъл - 75% от приходите там са от бездимни продукти. Второ, в Атина се намира и фабриката Папастратос, в която работят близо 1400 души.
Освен това, на чисто символно ниво парк „Елиникон“ за Атина се очаква да направи това, което бездимните алтернативи направиха за Филип Морис Интернешънъл - пълна трансформация.
„Сега се обръщаме към бъдещето“, каза гръцкият премиер Кириакос Мицотакис миналата година по време на официалното откриване на инвестицията, добавяйки, че „икономическият просперитет трябва да следва социалното сближаване, така че ползата да се разпространи в целия столичен район Атина-Пирея.“
“Усилията ни да ускорим изграждането на бъдеще без дим се съчетават много добре с трансформацията на парк „Елиникон“. И двете се базират на иновативни решения и алтернативи, които са отговор на реални проблеми” споделя, от своя страна, и Стефано Волпети, Президент на категорията на бездимните алтернативи и главен директор „Потребители“ във Филип Морис Интернешънъл.
С него се срещаме в Hotel Intercontinental за кратък разговор, непосредствено след медийното им събитие, на което компанията презентира платформата Together X, и малко преди големия купон, чиято кулминация са британците Chemical Brothers.
Основен принцип на компанията е, че не работи с инфлуенсъри. Досега най-големият ѝ аргумент винаги е бил науката - повече от 10 милиарда долара са инвестирани в научните разработки и развитието на сегмента бездимни алтернативи от 2008 година досега.
Сега, когато най-популярната бездимна алтернатива на Филип Морис Интернешънъл има в актива си 27 милиона потребители, концепцията на компанията преминава в следваща фаза – обединяване на общността под бранда Together X. Идеята е потребителите да се превърнат в естествени посланици на промяната.
“Присъствието на толкова много членове на общността по време на това неповторимо събитие е възможност да им отдадем заслуженото за тяхната роля в това цигарите да останат в миналото. Да ги насърчим да препоръчат и на други пълнолетни пушачи да се преориентират, ако не спрат да пушат“, сподели Волпети за срещата в Атина.
Самият той не е нито пушач, нито потребител на бездимни алтернативи. “Ако не пушиш, не започвай, ако пушиш - спри, ако не можеш – направи промяна”, е мотото на Филип Морис Интернешънъл. Припомняме, че в последните години компанията направи смели стъпки и в индустрии извън тютюневата.
През 2021 г. придоби американската OtiTopic – фирма, която разработва медикаменти чрез инхалиране. OtiTopic е известна със своя иновативен медикамент за лечение на остър миокарден инфаркт, който съдържа ацетилсалицилова киселина и се приема чрез инхалация. Същата година беше и инвестицията във Vectura - британска компания за производство на инхалатори, специализирана в създаването на устройства за прием на лекарства чрез вдишване. В края на 2022 г. Филип Морис Интернешънъл придоби контролен пакет от 93.11% процента от акциите на шведската компания за производство на снус и никотинови торбички Swedish Match.
Амбицията на Филип Морис Интернешънъл да се превърне в компания, чийто бизнес е доминиран от бездимните продукти, вероятно ще се осъществи до 2030 г. Това е срокът, който мениджмънтът залага за постигане на висока цел – 2/3 от приходите на бизнеса да идват от този тип изделия.
“Ние сме компания, която залага на науката и иновациите", отговаря Стефано Волпети на въпроса какво е Филип Морис Интернешънъл днес. “Революциите изискват време. А ние правим революция. Основната ни бездимна алтернатива вече има между 25% и 35% пазарен дял в някои страни и тези данни показват, че се движим в правилната посока.”
“С Together X ние искаме да покажем на нашите потребители, че знаем, че те са направили много важен избор. Вярваме, че техните лични истории имат силата да убедят повече пълнолетни пушачи да предприемат този ход. Нашите най-добри посланици са именно нашите потребители”, допълва още Волпети.
Срещата ни с него е дни след премиерата на новото устройство на Филип Морис Интернешънъл в България – IQOS ILUMA. Промяната, която новото иновативно устройство в портфолиото на компанията носи за потребителите, е повече от голяма, тъй като то е базирано именно на тяхната обратна връзка и им предоставя изживяване на следващо ниво.
IQOS ILUMA използва иновативната система, която нагрява тютюна отвътре, посредством индукция. Модулна намотка в устройството създава магнитно поле и пренася енергия към фина метална пластинка в стика. Основното голямо предимство е, че вече не се налага почистване.
"Лансирахме IQOS ILUMA за първи път през август 2022 г. в Япония, а в момента 13 милиона от 27-те милиона потребители по цял свят вече ползват именно това устройство”, заявява Волпети.
“В страни, където устройството е налично на пазара повече от година - като Швейцария и Гърция, 90% от потребителите са го предпочели пред предишното. Когато става дума за удовлетвореност на потребителя, това е съвсем ново ниво. Работата с него е много по-интуитивна, няма почистване - мога да се пошегувам само, че с предишните поколения на IQOS устройствата, потребителите са били много търпеливи с нас.”
Няколко часа след срещата ни с Волпети, Филип Морис Интернешънъл демонстрира мащаб с грандиозното парти под бранда IQOS Together X.
Повече от 70 000 квадратни метра от парк “Елиникон” са превърнати в парти зона, огромни музикални сцени и кътове за различни по вид и вкус изживявания. Светещи гривни на китките на гостите и различни светлинни знаци отвеждат хората към барове с цветни напитки и демо-зони за продукти от портфолиото на компанията.
Кулминацията на купона е белязана от огромна стрелка в небето, изписана с помощта на дронове, която отвежда публиката до главната сцена. Там ги очаква грандиозно светлинно шоу, фойерверки и впечатляващи аудио-визуални ефекти, а на подиума последователно и неочаквано за присъстващите излизат Елени Фурейра, представителката на Кипър на Евровизия 2018, Константинос Аргирос - в момента една от най-големите гръцки музикални звезди, за да се стигне до кулминацията на купона - британското дуо за електронна музика Chemical Brothers.
Снимки: Маркус Зумбансен
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: