Стрийминг гигантът Netflix обяви, че ще инвестира 2,5 млрд. долара във филмопроизводство от Южна Корея през следващите четири години, за да продуцира повече сериали, филми и реалити предавания от страната.
Плановете бяха обявени в понеделник след среща между южнокорейския президент Юн Сук Юл и съизпълнителния директор на компанията Тед Сарандос във Вашингтон. Юн в момента е на държавно посещение в САЩ и в сряда ще се срещне с американския си колега Джо Байдън.
Инвестицията на Netflix е двойно по-голяма от всички други суми, които гигантът е влагал в бързоразвиващия се пазар на Южна Корея от 2016 г. насам. През 2021 г. ръководството на компанията заяви, че планира да инвестира около 500 млн. долара в корейско съдържание, в допълнение към вече похарчените 700 млн. долара от 2016 г. насам.
Новината показва как стрийминг услугата става все по-силно ориентирана към корейско съдържание, което се гледа ентусиазирано от фенове по целия свят.
Netflix има забележителен успех с продукциите от Южна Корея, като в каталога си има хитове като "Squid Game" (Игра на калмари) и "All of Us Are Dead".
Историите, създадени в Южна Корея, "представят глобалния културен дух", каза Сарандос. Той каза, че инвестицията от 2,5 млрд. долара ще бъде изразходена за създаване на филми и телевизионни предавания в четвъртата по големина икономика в Азия.
"Успяхме да вземем това решение, защото имаме голяма увереност, че корейската творческа индустрия ще продължи да разказва велики истории", заяви съизпълнителния директор на компанията.
Netflix все повече произвежда оригинално международно съдържание и залага на перспективи в чужбина, тъй като растежът ѝ в Северна Америка и Европа се забавя.
През януари компанията обяви, че планира най-мащабната си досега линия от южнокорейско съдържание с 34 нови и възвръщащи се заглавия, които ще бъдат пуснати тази година. Данните за аудиторията показват, че "над 60% от всички абонати на Netflix" са гледали корейски предавания или филми през миналата година.
Четири от 10-те най-гледани неанглоезични телевизионни предавания в историята на стрийминг услуга са именно корейски продукции. Това са "Squid Game", "All of Us Are Dead", "The Glory", and "Extraordinary Attorney Woo".
Netflix, която оперира в над 190 държави, сега е изправена пред засилена конкуренция от страна на съперниците си в областта на стрийминга, включително HBO, Disney, Amazon, Paramount и други. Тя намали абонаментните си цени в десетки страни по света, включително и в България, в опит да привлече повече абонати.
Новите корейски сериали през 2022 г.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: