От попзвезда до инвеститор в автомивки: Джейсън Деруло и какво е да си музикант днес? Снимка: © Getty Images

Попзвездата Джейсън Деруло е известен с хитовете си и видеоклиповете в TikTok, но към днешна дата той гледа на себе си колкото като на музикант, толкова и на бизнесмен. Портфолиото му от инвестиции е обширно, а той очевидно не се притеснява да стреля смело. Един от звучащите най-малко атрактивно бизнеси, в които е вложил пари, е верига автомивки в САЩ.

„Възползвах се от шанса, защото моделът й на членство ми напомни за това, което правят Netflix и Uber“, обяснява хода си Деруло. Става дума за Rocket Car Wash, която предлага месечен абонамент за неограничен брой измивания на автомобили. Това обаче е само едно от многото бизнес начинания, в които той влага парите си.

„По принцип бих се описал като артист, но имам чувството, че това се е променило“, каза той в подкаста BBC World Service Business Daily. „Не мисля, че вече бих могъл да се нарека само „артист“. В днешно време говорим за бизнес.“

Деруло казва, че инвестира в бизнеси, които познава – като фитнес фирмата Rumble Boxing и високотехнологичния ресторант Catch LA.

Той далеч не е първият музикант, който навлиза в света на бизнеса. Американският рапър Д-р Дре например основава своята марка за електроника през 2006 г., а брандът Beats става нарицателно за модерни слушалки.

Американската кънтри певица и автор на песни Доли Партън има по-необичаен страничен бизнес: тематични паркове, като комплексът в родния ѝ град, преименуван на „Доливуд“, носи стотици милиони долари годишно.

Дуа Липа От поп звезда до социално ангажиран магнат: Новият проект на Дуа Липа откъсва младите от интернет

Много други са вложили парите си в предприятия за храни, напитки и развлечения. Алис Ендърс, ръководител на изследователската група Enders Analysis and Media, казва, че тъй като кариерата на музикантите може да се окаже краткотрайна, е разумно да се подходи стратегически.

„Диверсификацията е най-доброто нещо, което един музикант може да направи“, казва тя. „Ако започнете да печелите по-малко от музика, ще имате на какво да се опрете.“

Това се вижда и при Деруло. През 2019 г. той попадна на кръстопът в кариерата си, когато бе освободен от звукозаписната си компания Warner Bros. В търсене какво да прави, той решава да се пробва в TikTok. В рамките на няколко месеца се превръща в един от най-популярните създатели в приложението за кратки видеоклипове, с над 50 милиона последователи.

Въпреки че все още печели пари от музика, това вече се случва по съвсем нов начин. Преди социалните медии музикантите разчитаха на звукозаписните компании, за да популяризират и разпространяват музиката си. Но с появата на TikTok изпълнителите могат да използват приложението, за да привличат директно фенове.

Песен, която стане вирусна в TikTok, в резултат на това придобива по-висок профил в приложението, като се използва в повече видеоклипове и често се популяризира в основния сайт за видеоклипове на платформата.

Популярността на TikTok нарасна по време на пандемията, когато на музикантите им се наложи да спрат концертите, а феновете прекарваха повече време пред екраните.

Някои изпълнители, като британската певица PinkPantheress, използваха платформата, за да дадат старт на кариерата си и да привлекат интереса на звукозаписна компания. Но за Деруло това бе начин да възобнови кариерата си в нова посока.

„Имам чувството, че TikTok ме извади от кутията, в която бях“, казва Деруло.

Но силата на TikTok едва ли ще е вечна. Модата в социалните медии се променя, а през последните месеци в САЩ, Европа и Канада бяха предприети стъпки за ограничаване на достъпа до платформата за кратки видеа заради предполагаемите заплахи за сигурността от страна на китайската компания. Индия вече забрани приложението.

През март правителството на САЩ заяви, че ByteDance, китайската компания, която е собственик на TikTok, трябва да продаде приложението или да се изправи пред евентуална пълна забрана и там.

Деруло обаче казва, че не се притеснява от тази възможност. „Не бих искал това да се случи, но, честно казано, съм нащрек. Подготвен съм за всичко. Има много приложения.“

Това е и нагласата, която той препоръчва на всеки, който иска да тръгне по неговите стъпки – да диверсифицира. „Ако постоянно създавате един вид съдържание, хората може да се уморят от него. Важно е да давате повече от себе си.“

„Всички ние сме многоизмерни, всички имаме какво да предложим.“


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Защо Apple се подчинява на руската цензура

Гигантът трие приложения от App Store за руските потребители по искане на Кремъл

18:06 - 22.11.2024
Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024