Снимка: © Getty Images

Имало едно време, още когато по земята бродели стегозаври, една дъждовна вода. Както си валяла във френските джунгли, тя срещнала един газ от вулканичен произход. Двамата се влюбили и връзката им просъществувала…120 милиона години.

И днес те живеят щастливо в извора Les Bouillens във Вержез, Южна Франция, и разпръскват своите балончета из целия свят.

Историята има думата

Може би се досещате, че става въпрос за любовната връзка, родила легендарния извор, от който бълбука естествено газираната вода Perrier. Les Bouillens е бил използван като спа център още от древните римляни и продължава да работи като място за лечебни водни процедури чак до 1898 г, когато местният лекар д-р Луи Перие го купува и започва да бутилира водата.

Скоро след това обаче д-р Перие решава да се раздели с извора и го продава на един от тримата собственици на популярен за времето британски вестник – Джон Хармсуърт. Хармсуърт продава своя дял от вестника, за да може да купи Les Bouillens, след което, за всеобща изненада, затваря спа центъра. Той прекръства извора на Perrier и създава бутилка, чиято форма напомня тази на бейзболна бухалка. Формата не е случайно хрумване, а (може би неосъзнат, а може би осъзнат) гениален маркетинг ход.

В края на 19 век мъжете не ходели на луксозен барбършоп, но активно правели своите силови тренировки с уреди, наречени индиански бухалки. Бутилката във форма на бухалка бързо се превръща в пример за супер успешен маркетинг. По онова време британците приветствали всичко, което идвало от Франция, и бутилката на Perrier светкавично бързо се сдобива с култов статут.

Какво се случва нататък?

Днес вече има просеко, Aperol и всякакви други леки и газирани алкохолни напитки, които са се превърнали в символ на градската класа, но когато се ражда Perrier, шампанското е номер едно в класацията на престижните алкохоли.

Perrier става известна като „шампанското на минералните води“: естествено газирана, вкусна, здравословна и очертаваща се като подпис на онези, които знаят какво искат и как да го получат. Не след дълго Perrier става задължителен компаньон на уискито на заможните джентълмени и на шампанското на дамите от високото общество.

Първите „ключови визии“ на Perrier се появяват в DailyMail и се превръщат в пример за успешен брандинг, а комуникацията, която провежда Хармсуърт, може да вдъхнови дори самия Дейвид Дрога.

Урок по маркетинг или изкуството на брандинга

Може да сте чували, че хубав продукт се рекламира лесно, но истината е, че дори най-качественият продукт може да бъде сринат от некадърен маркетинг. В случая на Perrier получаваме комбинация от качествен продукт и качествени криейтив и маркетинг стратегии. И резултатите, разбира се, са налице.

Брандът се ангажира със социалния живот пълнокръвно и смело припознава като свой таргет хората, които принадлежат на градския, артистичен, модерен начин на живот. Между 1981 г. и 2005 г. Perrier създава и спонсорира годишни комедийни награди на театралния фестивал в Единбург. Perrier Comedy Awards са най-високото отличие, което получават участниците във форума.

През 1983 г. самият Анди Уорхол създава 40 визии на опаковките на Perrier (бутилка и кен) и завинаги превръща естествено газираната вода в продукт с безапелационни качества, прегърнат от арт ангажиран и свързващ се с хората бранд.

През 2014 г. тази тенденция продължава и по повод на лансирането на "PERRIER inspired by StreetArt ®" Limited Edition, марката организира независима арт акция. От Perrier отправят покана към трима световноизвестни стрийт артисти, Sasu, Kobra и Jon One, да пресъздадат символите на бранда.

Артистите разработват 9 оригинални дизайна на стъклената бутилка във формата на бухалка, както и на пластмасовите PET малки бутилки и на по-новия PERRIER Slim Can. И затвърждават факта, че когато съберем на едно място хубав продукт, ясна мисъл и дързък подход, бутилката надскача себе си.

И се превръща в легенда. Каквато е и днес.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Автобус с деца катастрофира на АМ "Тракия"

Децата са от Сърбия и са се връщали от море