Perrier: Историята на една легенда Снимка: © Getty Images

Имало едно време, още когато по земята бродели стегозаври, една дъждовна вода. Както си валяла във френските джунгли, тя срещнала един газ от вулканичен произход. Двамата се влюбили и връзката им просъществувала…120 милиона години.

И днес те живеят щастливо в извора Les Bouillens във Вержез, Южна Франция, и разпръскват своите балончета из целия свят.

Историята има думата

Може би се досещате, че става въпрос за любовната връзка, родила легендарния извор, от който бълбука естествено газираната вода Perrier. Les Bouillens е бил използван като спа център още от древните римляни и продължава да работи като място за лечебни водни процедури чак до 1898 г, когато местният лекар д-р Луи Перие го купува и започва да бутилира водата.

Perrier: Историята на една легенда - газирана вода Скоро след това обаче д-р Перие решава да се раздели с извора и го продава на един от тримата собственици на популярен за времето британски вестник – Джон Хармсуърт. Хармсуърт продава своя дял от вестника, за да може да купи Les Bouillens, след което, за всеобща изненада, затваря спа центъра. Той прекръства извора на Perrier и създава бутилка, чиято форма напомня тази на бейзболна бухалка. Формата не е случайно хрумване, а (може би неосъзнат, а може би осъзнат) гениален маркетинг ход.

В края на 19 век мъжете не ходели на луксозен барбършоп, но активно правели своите силови тренировки с уреди, наречени индиански бухалки. Бутилката във форма на бухалка бързо се превръща в пример за супер успешен маркетинг. По онова време британците приветствали всичко, което идвало от Франция, и бутилката на Perrier светкавично бързо се сдобива с култов статут.

Какво се случва нататък?

Днес вече има просеко, Aperol и всякакви други леки и газирани алкохолни напитки, които са се превърнали в символ на градската класа, но когато се ражда Perrier, шампанското е номер едно в класацията на престижните алкохоли.

Perrier става известна като „шампанското на минералните води“: естествено газирана, вкусна, здравословна и очертаваща се като подпис на онези, които знаят какво искат и как да го получат. Не след дълго Perrier става задължителен компаньон на уискито на заможните джентълмени и на шампанското на дамите от високото общество.

Първите „ключови визии“ на Perrier се появяват в DailyMail и се превръщат в пример за успешен брандинг, а комуникацията, която провежда Хармсуърт, може да вдъхнови дори самия Дейвид Дрога.

Урок по маркетинг или изкуството на брандинга

Може да сте чували, че хубав продукт се рекламира лесно, но истината е, че дори най-качественият продукт може да бъде сринат от некадърен маркетинг. В случая на Perrier получаваме комбинация от качествен продукт и качествени криейтив и маркетинг стратегии. И резултатите, разбира се, са налице.

Брандът се ангажира със социалния живот пълнокръвно и смело припознава като свой таргет хората, които принадлежат на градския, артистичен, модерен начин на живот. Между 1981 г. и 2005 г. Perrier създава и спонсорира годишни комедийни награди на театралния фестивал в Единбург. Perrier Comedy Awards са най-високото отличие, което получават участниците във форума.

Perrier, плакат Анди УорхолПрез 1983 г. самият Анди Уорхол създава 40 визии на опаковките на Perrier (бутилка и кен) и завинаги превръща естествено газираната вода в продукт с безапелационни качества, прегърнат от арт ангажиран и свързващ се с хората бранд.

През 2014 г. тази тенденция продължава и по повод на лансирането на "PERRIER inspired by StreetArt ®" Limited Edition, марката организира независима арт акция. От Perrier отправят покана към трима световноизвестни стрийт артисти, Sasu, Kobra и Jon One, да пресъздадат символите на бранда.

Артистите разработват 9 оригинални дизайна на стъклената бутилка във формата на бухалка, както и на пластмасовите PET малки бутилки и на по-новия PERRIER Slim Can. И затвърждават факта, че когато съберем на едно място хубав продукт, ясна мисъл и дързък подход, бутилката надскача себе си.

И се превръща в легенда. Каквато е и днес.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Спорт

Испания и Франция изиграха един от мачовете на века

Девет гола в невероятно зрелище

00:35 - 06.06.2025
Важно днес

Разпадът е факт: Тръмп е "много разочарован" от Мъск, Мъск го обвини в "неблагодарност"

Причината за скандала е критичната реакция на Мъск по повод проектозакона на Белия дом за данъчната реформа

20:18 - 05.06.2025
Спорт

КАС потвърди: Антъни Иванов е аут от плуването още две години

Българският плувец е аут до 2027 година

20:14 - 05.06.2025
Важно днес

Хората на Доган са поискали САЩ да санкционира партия ДПС по “Магнитски”

Целта била Пеевски да не може да се регистрира в ЦИК при следващи избори

18:45 - 05.06.2025
Политика

Деньо Денев оглави ДАНС на фона на обвинения за „овладяване на службите“

Назначението му идва след избора на Пламен Тончев за шеф на Комисията по досиетата

17:13 - 05.06.2025
Важно днес

Съдът отказа да освободи Йоан Матев, осъден за убийство на 15-годишно момче

До края на присъдата му остават 3 месеца и 17 дни

16:16 - 05.06.2025
Бизнес

Shelly Group стана втората компания за над $1 млрд. в България

Компанията се търгува на борсите в София и във Франкфурт

15:37 - 05.06.2025
Култура

"Мистерия на живописта" - изложба след живота на живописеца проф. Валентин Колев

Над 100 творби от ателието на художника ще бъдат показани в София

15:28 - 05.06.2025
Важно днес

Международна акция в пет български града разби мрежа за трафик на мигранти от Сирия

Европол идентифицира сред задържаните високопоставен организатор

14:47 - 05.06.2025