Kомпанията майка на Facebook - Meta, може да получи обвинение от Европейската комисия, че нарушава новите европейски правила за големите онлайн платформи, свързани с ограничаване на събирането на лични данни за рекламни цели, съобщава Financial times.
Новината идва само седмица, след като комисията обяви подобно разследване и срещу Apple.
ЕС въведе правила, с които да се ограничи показването на персонализирани реклами в социалните мрежи без съгласието на потребителя. В отговор Meta създаде опция за платен абонамент, ако потребителите не искат личните им данни да се ползват за рекламни цели.
Европейските регулатори обаче са притеснени от модела "абонамент или реклами", съобщава Financial times, позовавайки се на трима свои източници.
Потребителите на Facebook и Instagram в момента могат да избират да използват социалните мрежи безплатно, като се съгласят на събиране на данни, или да платят, за да не бъдат споделени техните данни с рекламодатели.
Очаква се регулаторите да постановят, че изборът, представен от модела на Meta, рискува да даде на потребителите фалшива алтернатива, като финансовата бариера потенциално ги принуждава да се съгласят техните лични данни да бъдат проследявани за рекламни цели. Според един от запознатите, ЕС ще настоява потребителите да получат „равностойна оферта“.
Предварителните заключения на ЕС трябва да бъдат готови в рамките на една година от началото на официалното разследване, което започна през март.
Тогава от ЕК отбелязаха, че съгласно новите правила, технологичните гиганти трябва да получат съгласие от потребителите „когато възнамеряват да комбинират или кръстосано използват техните лични данни между различни основни платформени услуги“.
Към момента Европейската комисия и Meta не са коментирали темата пред финансовото издание.
Ако бъде установено нарушение на закона, Meta рискува да бъде изправена пред тежки санкции до 10% от световния си оборот и до 20% при повторно нарушение.
Meta иска потребителите в Европа да плащат абонамент за Facebook и Instagram без реклами