Пореден случай на върнат пациент с Covid - линейка обикаляла между болниците в Пловдив 7 часа Снимка: © Getty Images

Пореден случай на върнат пациент с Covid-19 у нас – болниците в Пловдив отказали прием на 78-годишен мъж и линейката обикаляла в продължение на 7 часа в търсене на хоспитализация. Тази история споделиха в групата си във Facebook работещи в Центъра за спешна медицинска помощ.

Мъжът бил с положителна проба за коронавирус и от 4 до 20 октомври бил настанен в МБАЛ „Св. Мина“ в Пловдив. Вечерта на 24 октомври обаче състоянието му се влошило – бил фебрилен (б.а. – с треска и температура), с изострено дишане и хрипове. Нито „Пълмед“, нито Инфекциозната болница, нито „Св. Мина“ и „Еврохоспитал“ отказали да приемат пациента, алармират в групата на ЦСМП.

„Линейката с болния обикаля Пловдив за да търси болница да хоспитализират болния... около 7 часа“, гласи съобщението. В крайна сметка мъжът е приет в Инфекциозна болница.

Ангел Кунчев: Болници, отказващи да приемат пациенти с Covid, ще се наказват жестоко

Само преди два дни главният държавен здравен инспектор д-р Ангел Кунчев съобщи в интервю за bTV, че болниците, които откажат да приемат пациент със симптоми на Covid, а имат свободни легла, ще бъдат строго санкционирани. Моето предложение беше първата стъпка да бъде прекратяване на договора съз Здравната каса за определен период от време, а втората – отнемане на лиценза“, сподели той.

Думите му бяха в контекста на сигнала, подаден от платформата "Граждани", в който стана ясно, че възрастен човек с положителен тест за Covid-19 във влошаващо се здравословно състояние е бил разиграван от няколко лечебни заведения в София заради липса на легла. Тези случаи продължават да нарастват, пишат граждани под публикацията за случая от Пловдив.

Сигналът на "Гражданите": Когато болниците връщат Covid-пациенти

Един от тях споделя, „че линейката не може да обикаля 7 часа, защото е нужна на цял един регион“. Той предупреждава, че първо трябва да се уреди хоспитализацията, а после да се организира самото извозване на пациента. „И ако вие не можете да решите проблема, се обаждате на началника си, на РЗИ или на специалния денонощен телефон на МЗ за подобни случаи“, обръща се той към колегите си в Спешна помощ.

„Това е и тяхно задължение. Ако действително няма места, това категорично не значи, че трябва да се лишат всички останали пациенти от Спешна помощ. Това е ваша грижа. А и в близкото бъдеще това ще е постоянен елемент от дежурствата на всички ни“, добавя още Емил Гогов.

Дежурният медик Пепа Стоева обаче обяснява, че процесът е бил координиран с Регионалната координационна централа, а линейката е била насочена към свободните места. „Там обаче не го приемат. „Св. Мина“ е взела пътеката, а два пъти отказват (б.а. – да го настанят)“.

Според Гогов - липсата на решителност от страна на ЦСМП е можела да „причини вреди и смърт на много хора“ заради използваната линейка в толкова дълъг период от време. „Нямате право почти цяло дежурство да не смеете да вземете решение и да блокирате линейката. Дошло е време за бързо мислене и самостоятелно взимане на решения. Човек трябва да смее да носи отговорност и да поема риск“, казва той.

Според Пепа Стоева – „Истината е, че места има, но няма обучен персонал да работи в реанимационен екип за тежко болни“.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Две бебета са починали от коклюш в Кюстендил (Обновена)

Бебетата са били в предимунизационна възраст

12:22 - 19.04.2024
Важно днес

Даниел Митов се отказа да е външен министър

Разочарован е, че ПП-ДБ "не приеха нашата номинация"

11:32 - 19.04.2024
Бизнес

Да отгледаш талант или първите 20 години на Experian в България

Вътрешната култура и израстването на служителите са водещи за българския офис

11:20 - 19.04.2024