Италия има нова умна рекламна стратегия - да привлича още повече туристи от цял свят, но да се справи с проблема с прекаленото им струпване на обичайните места като Рим, Флоренция, Венеция или Чинкуе тере.

Кампанията се нарича "99% Италия" и цели да привлече вниманието на млади хора, които биха искали да разгледат по-слабо популярните места в страната и да се отдадат на "бавна" и приятна почивка.

"Това не е цялата Италия. Само онова, което виждаш в Instagram", гласи един от слоганите на Visit Italy, най-голямата независима платформа за реклама на Италия в глобален мащаб.

Организацията открива, че близо 70 процента от всички чуждестранни гости в Италия се събират в около 1% от територията на страната.

Огромното мнозинство от забележителностите на Италия е пренебрегвано, въпреки че "може да разкаже изключителни истории", казва главният изпълнителен директор на Visit Italy Рубен Сантопиетро, цитиран от Skift.

"Рим е претъпкан. Италия не е", пише на друг от слоганите, който млад мъж държи на фона на тълпа от туристи пред Фонтана Треви.

Проблемът с липсата на баланс е, че страдат както местните жители на градове като Венеция, Рим и Флоренция, така и пътешествениците, които се напрягат от стълпотворенията, не могат да усетя автентичния начин на живот на италианците и се чувстват в лабиринт от туристически капани.

Кампанията на Visit Italy иска да накара хората да преосмислят досегашните си идеи за туризма.

"Всички живеем в епоха, в която пътуваме, за да отмятаме точки по списък. Хората бързат от едно място до друго място, за да събират снимки, а не преживявания. Италия усеща последиците от това", казва още той.

"99% Италия" се заражда в доста подходящо време. В момента Венеция е изправена пред протест заради затварянето на части от града за сватбеното тържество на Джеф Безос и Лорън Санчес.

Жителите на испанските Барселона и Палма де Майорка отдавна се бунтуват срещу това, че свръхтуризмът води до влошаване на собствения им начин на живот заради вдигането на цените на всички стоки и липсата на достъп до евтини и качествени жилища.

Стратегията на Италия е да пренасочи интереса на туристите към "скрити съкровища" като Арецо, Тропеа, Генуа, Северна Сардиния, Ливиньо в Алпите и други по-малки градове.

Всяка трета община в Италия е изправена пред риск от обезлюдяване. В много от тези селища туризмът остава "последният инструмент за създаване на местна и човечна икономика".

Пет места, които да посетите на остров Капри


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Спорт

Нямаше чудо. Германия се класира на Мондиал 2026

Нидерландия ще играе на Световното

23:51 - 17.11.2025
Важно днес

Хиляди излязоха на протести в Словакия срещу проруския премиер Роберт Фицо

Демонстрации се провеждат и в Чехия по повод 36-годишнината от падането на комунистическия режим в бивша Чехословакия

20:30 - 17.11.2025
Важно днес

Кабинетът назначи нов шеф на НАП, след като Румен Спецов отиде в "Лукойл"

Един от заместниците на Спецов ще заеме титулярното място

17:53 - 17.11.2025
Важно днес

Благомир Коцев и Никола Барбутов са преместени в Софийския централен затвор

От ПП настояват прокуратурата да обясни какво е правното основание на преместванията и защо се случват именно сега

17:46 - 17.11.2025
Важно днес

Златната тоалетна в операция “Мидас” - какво знаем за корупционната схема в Украйна

Разследване в „Енергоатом“ разкрива схема за 100 млн. долара и разклаща властта в Киев в разгара на войната

17:40 - 17.11.2025
Важно днес

"Чешкият Сфинкс" - милиардерът, който стана главен акционер най-голямата петролна компания на Франция

Апетитът на Даниел Кретински се разпрострира от енергетика, през футбол до британските кралски пощи

17:19 - 17.11.2025
Важно днес

Кабинетът на Виктор Орбан намекна за интерес към активите на "Лукойл" в България

Петeр Сиярто обяви, че властта ще подкрепя местни компании, които биха искали да преговарят за сделка

16:38 - 17.11.2025
Важно днес

Захари Карабашлиев се завръща с нов роман - "Последният ловец на делфини"

Две години след "Рана" писателят разказва история за България след Втората световна война

15:16 - 17.11.2025