Италия има нова умна рекламна стратегия - да привлича още повече туристи от цял свят, но да се справи с проблема с прекаленото им струпване на обичайните места като Рим, Флоренция, Венеция или Чинкуе тере.

Кампанията се нарича "99% Италия" и цели да привлече вниманието на млади хора, които биха искали да разгледат по-слабо популярните места в страната и да се отдадат на "бавна" и приятна почивка.

"Това не е цялата Италия. Само онова, което виждаш в Instagram", гласи един от слоганите на Visit Italy, най-голямата независима платформа за реклама на Италия в глобален мащаб.

Организацията открива, че близо 70 процента от всички чуждестранни гости в Италия се събират в около 1% от територията на страната.

Огромното мнозинство от забележителностите на Италия е пренебрегвано, въпреки че "може да разкаже изключителни истории", казва главният изпълнителен директор на Visit Italy Рубен Сантопиетро, цитиран от Skift.

"Рим е претъпкан. Италия не е", пише на друг от слоганите, който млад мъж държи на фона на тълпа от туристи пред Фонтана Треви.

Проблемът с липсата на баланс е, че страдат както местните жители на градове като Венеция, Рим и Флоренция, така и пътешествениците, които се напрягат от стълпотворенията, не могат да усетя автентичния начин на живот на италианците и се чувстват в лабиринт от туристически капани.

Кампанията на Visit Italy иска да накара хората да преосмислят досегашните си идеи за туризма.

"Всички живеем в епоха, в която пътуваме, за да отмятаме точки по списък. Хората бързат от едно място до друго място, за да събират снимки, а не преживявания. Италия усеща последиците от това", казва още той.

"99% Италия" се заражда в доста подходящо време. В момента Венеция е изправена пред протест заради затварянето на части от града за сватбеното тържество на Джеф Безос и Лорън Санчес.

Жителите на испанските Барселона и Палма де Майорка отдавна се бунтуват срещу това, че свръхтуризмът води до влошаване на собствения им начин на живот заради вдигането на цените на всички стоки и липсата на достъп до евтини и качествени жилища.

Стратегията на Италия е да пренасочи интереса на туристите към "скрити съкровища" като Арецо, Тропеа, Генуа, Северна Сардиния, Ливиньо в Алпите и други по-малки градове.

Всяка трета община в Италия е изправена пред риск от обезлюдяване. В много от тези селища туризмът остава "последният инструмент за създаване на местна и човечна икономика".

Пет места, които да посетите на остров Капри


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Съдът остави Никола Барбутов в ареста за подкуп с неясна сума

Дори съдът признава, че "работното обвинение не е конкретно детайлно"

19:40 - 26.06.2025
галерия

Ким Кардашиян, Опра Уинфри, кралицата на Йордания и още гости на сватбата на Безос

Всички погледи са насочени към Венеция заради известните гости на семейство Безос

19:04 - 26.06.2025
Спорт

Кристиано Роналдо подписа договор за 400 млн. евро

Роналдо удължи договора си с “Ал-Насър”

18:46 - 26.06.2025
Кино и сериали

Легендарният Арън Соркин ще снима втора част на "The Social Network" за Facebook

The Social Network Part II ще покаже как Facebook се превърна в инструмент за влияние

18:18 - 26.06.2025
Важно днес

Прокуратурата за записа от офиса на Барбутов: Не са прилагани СРС по делото

Кметът на "Люлин" също отрича да го е правил, но потвърждава съдържанието му

17:20 - 26.06.2025
Важно днес

Нощният транспорт вече ще стига до Летище София

Автобусите ще се движат от "Гоце Делчев", през двата терминала, до "Дружба 2"

16:49 - 26.06.2025
галерия

Сериалите, които ще гледаме през юли 2025

Най-вълнуващите сериали и документални поредици този месец

15:20 - 26.06.2025
Важно днес

София вече има бюджет - "малко по-добър" от приетия преди месец, но са заложени "мини"

Финансовата рамка бе приета повторно след преговори между Васил Терзиев и опозицията в СОС

14:28 - 26.06.2025
Важно днес

8 души в тежко състояние са открити в нелегален дом за стари хора в София

Проверява се дали са извършвани и измами с имоти на възрастните обитатели

13:57 - 26.06.2025