Adidas създаде смут в Twitter, след като реши да рекламира новата си линия от спортни сутиени с публикация на колаж от 25 голи женски гърди.
Изображението не показва лицата на жените, а само бюстовете им, за да подчертае колко различна е анатомията и как формите се променят с възрастта.
Това е и посланието на кампанията на adidas - "всеки се нуждае от опора", а идеята, че един размер пасва на всички, е илюзия.
Само за два дни снимката в Twitter събра над 15 000 споделяния и над 28 000 харесвания, но и множество коментари с критики към сензационния подход.
От аdidas дават съвсем практично обяснение за кампанията си. Те посочват, че спортният сутиен е най-важният елемент от тренировъчното облекло на жените, но 90% от тях не носят правилния размер.
Поради тази причина компанията е решила да промени дизайна на своите продукти с 43 нови стила в 72 различни размера. Те цитират данни на проф. Джоана Уейкфийлд-Скър от Университета в Портсмут, която преди 17 години установява, че има само 6 научни публикации за биомеханиката и изискванията за поддръжка на гърдите на фона на хиляди изследвания за спортните обувки.
От adidas обясняват нуждата от правилна поддръжка на бюста по време на спортни упражнения с негативните ефекти върху тялото.
"Ако гърдите не са поддръжани адекватно по време на бягане, те може да се изместят с до 19 см и да усетят същата гравитационна сила като пилот от Формула 1. Това се дължи на факта, че в гърдите няма мускули. Те представляват тъкан, която стои пред гръдните мускули, но не е прикрепена към тях. Единствената им естествена опора е кожата и връзките на Купър, които са много тънки и еластични структури, съществуващи за защита на отделящите мляко части на гърдата, но не за повдигането и задържането й", се казва в съобщението.
Част от потребителите в социалните мрежи подкрепиха компанията за решението да разшири портфолиото си.
"Като баща на две дъщери, които спортуват, смятам, че това решение е отдавна закъсняло. Благодаря ви. Много момичета се отказват от спорта, защото не могат да намерят правилните дрехи, за да се чувстват удобно", пише един от коментиращите под колажа с гърдите.
Ироничен коментар дойде и от официалния профил на Playboy, които пишат: "This is the breast ever!".
"Почти всяка жена, която види този колаж, ще се вгледа, за да намери и своите форми, след това ще провери какви сутиени продават. Страхотна идея", пише в един от коментарите.
Други хора обаче критикуват компанията за това, че експлоатира женската голота за търговски цели без особена необходимост.
"Може би щеше да е по-добре да бяхте показали сутиените? Това да не ви е 3-та страница", пише една от последователките им в Twitter.
CNN цитират маркетинг експерта Дейвид Пласек, който работи с клиенти като Apple, Coca Cola и Procter & Gamble, и според него рекламата излиза извън добрия вкус.
"Напомня ми на лекция по реклама, по време на която беше зададен въпрос: "Как да привлечем вниманието на един човек? Като му покажем снимка на гола жена". Рекламата наистина прокарва посланието, но проблемът с тази стратегия е, че отклонява вниманието от истинския продукт", казва той. Ако снимката показваше 43 жени, всяка от които носи новите им модели, щеше да покаже същото послание, смята той.
Adidas обаче стоят зад идеята си - в няколко туита те посочват, че гърдите са естествена част от анатомията на жените и е "време да отхвърлим стигмата, за да може новите поколения да се развиват".
Компанията планира и външна реклама, в която ще показва какви могат да бъдат негативните ефекти, ако спортните сутиени не са оразмерени правилно за спортуващите жени.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: