Британската финтех компания Revolut призова Meta, компанията майка на Facebook и Instagram, да участва във възстановяването на средства на жертвите на измами, извършени чрез платформите ѝ.
Това се случва само ден, след като Мета обяви споразумение за споделяне на данни с британски банки и финансови институции, което има за цел да защити клиентите от измами.
Според Revolut инициативата на Meta „не е достатъчна, за да се справи с измамите в световен мащаб“. Финтех компанията обръща внимание, че мерките на Meta са насочени към потребители във Великобритания, но проблемът е глобавлен.
Уди Малуф, който отговаря за отдела за предотвратяване на финансови престъпления в Revolut, заяви, че социалните медийни платформи всъщност улесняват измамитe.
Последният доклад на Revolut показва, че 62% от всички измами, докладвани на компанията в световен мащаб за първата половина на 2024 година, са били именно в платформите на Meta. Ето какви са изводите от анализа:
- Facebook е най-честият източник на измами, като делът му (39%) е повече от двоен спрямо следващата по големина платформа – WhatsApp (18%);
- В България: 63% от докладваните измами са с произход от платформите на Meta;
- В световен мащаб: 39% от измамите произхождат от Facebook, което е повече от два пъти повече в сравнение с следващите по големина платформи: WhatsApp (18%) и Telegram (12%);
- В България: Facebook е отговорен за 34% от случаите на измами, което представлява най-големият дял сред платформите;
- Измамите при покупки са най-разпространени в България и представляват 40% от всички измами, следвани от измамите с обяви за работа (39%) и инвестиционните измами (9%).
Затова и финтех компанията настоява Meta да участва във възстановяването на средства на жертвите на измами, извършени чрез платформите ѝ.
В отговор Metа посочи програмата си Fraud Intelligence Reciprocal Exchange (FIRE), която позволява на банките да споделят информация, за да могат заедно да защитават потребителите. Според компанията чрез нея са успели да премахнат 20 000 акаунта, управлявани от измамници, но не се ангажира с възстановяване на средства на жертвите
Дебатът между двете компании се разгаря дни преди въвеждането на нови правила във Великобритания, които изискват банките и платежните институции да компенсират жертвите на измами с до 85 000 паунда (100 000 евро б.р.)
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: