Рим обмисля да пуска туристи до фонтана Треви само с резервация Снимка: © Getty Images

Рим обмисля да ограничи достъпа на туристи до фонтана Треви - една от най-посещаваните забележителности в италианската столица. Според нови планове на местната власт може да бъде въведена задължителна предварителна резервация за посетители на мястото, като посещенията ще се извършват във фиксирани часови интервали и с ограничен брой хора.

За жителите на града той ще остане безплатен, но туристите ще трябва да плащат такса от 1 или 2 евро за историческия паметник. Предложението се обсъжда, тъй като Рим вече се подготвя за туристическия сезон през 2025 г. Следващата година столицата ще посрещне поклонници от цял свят, тъй като тя е свещена година в католическия календар. Специалното римокатолическо събитие се очаква да привлече близо 32 млн. туристи.

Има две причини за идеята за въвеждане на правила за достъп до фонтана Треви. Първата е свръзана с опазването на самия фонтан като културен обект от вандали. А втората се отнася до свръхтуризма в Италия.

Фонтанът е една от най-посещаваните забележителности в столицата и в активния туристически сезон около него има тълпи. Трудно е да се изчисли колко хора посещават паметника дневно. Според някои доклади става дума за около 1200 души на всеки час, което предизвиква масови опашки.

Кметът Роберто Гуалтиери смята, че ситуацията пред културния обект е станала "много трудна за управление" и затова приветства предложените мерки.

Новината за евентуалното ограничаване на достъпа до фонтана идва на фона на протестна вълна срещу свръхтуризма в други градове. Сред тях е и Венеция. Властите там изпробваха тази година входна такса за посетителите, която донесе на общинския им бюджет допълнителни 2,2 млн. евро. Тя беше въведена в опит да се регулира твърде големият брой туристи през активния сезон.

Протест във Венеция Таксата от 5 евро за вход във Венеция предизвика объркване и изкара местните на протест


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Здраве

ИКЕА ни дава всички поводи да се наспим с новата си кампания, посветена на съня

Добрият сън е събитието, което не бива да се пропуска, независимо какво ни се предлага навън.

13:17 - 19.09.2024
Кариерен (ре)старт

А1 подкрепя младите таланти с интерес в сферата на технологиите

Започна академичната година на първия A1 Tech Talents клас в специалност „Телекомуникационни технологии“ в партньорство с Висшето училище по телекомуникации и пощи (ВУТП).

11:55 - 19.09.2024
Текстове от партньори

Вече може да вземете Mastercard от EasyPay за всякакви покупки

Какви са предимствата на новата платежна карта?

09:19 - 19.09.2024