Както повечето неща, свързани с Илон Мъск - всичко започна с един туит.
„Намерих нов шеф за X/Twitter. Ще започне след шест седмици“, написа собственикът на Twitter в четвъртък, с което предизвика безброй спекулации в медиите за това кого е избрал милиардерът да застане начело на гиганта за социални мрежи.
Догадките обаче не продължиха дълго и само ден по-късно той официално обяви, че назначава на поста Линда Якарино, ръководител на рекламата в NBCUniversal. Компанията притежава някои от най-големите американски телевизионни мрежи и холивудското филмово студио Universal. Якарино обаче напусна компанията в петък и много скоро ще се заеме със задачата да ръководи технологичната компания, която Мъск придоби миналата година в сделка за 44 млрд. долара.
Тя ще отговаря предимно върху бизнес операциите, докато милиардерът ще продължи да се занимава с продуктовия дизайн и новите технологии, пише "Financial Times". Инвеститорите се надяват, че Якарино ще бъде стабилната ръка, която да оправи обтегнатите отношения между Мъск и рекламодателите, които са основният източник на приходи за дружеството.
"Роден лидер"
С много опит зад гърба си, тя има големи шансове за успех. Израснала е в "много традиционно италианско католическо семейство". Завършва Държавния университет на Пенсилвания и постепенно изгражда кариерата си като рекламен мениджър.
Първо заема различни позиции в Turner Broadcasting System Inc - глобална компания за радиоразпръскване, която понастоящем е собственост на Warner Bros. Работи в няколко медийни търговски обекти, като между 1996 г. и 2011 г. преминава през различни длъжности, сред които изпълнителен зам.-директор и главен оперативен директор, преди да се присъедини към NBCUniversal - една от водещите световни медийни и развлекателни компании.
Някои я определят като "роден лидер", а други изтъкват факта, че по време на кариерата си е променила начина, по който работи рекламната индустрия. Едно от най-забележителните ѝ действия е въвеждането на цифровата платформа, известна като One Platform, която улеснява купуването на реклами в различни медии.
Известна е и с това, че кани рекламодатели за среща в личната си италианска вила. Някои я определят като специалист по изграждане на отношения - умение, което определено ще помогне за бизнеса на Twitter. Професионалното ѝ портфолио показва, че тя е помогнала и за стартирането на стрийминг платформата Peacock.
Макар на пръв поглед да изглеждат като странна двойка, Якарино и Мъск явно споделят общи политически позиции.
"Тя не отговаря непременно на профила на ляво настроените изпълнителни директори. Ако трябва да я поставя някъде в политическия спектър, то това би било като привърженик на републиканския президент Роналд Рейгън", казва опитно лице в областта на рекламата пред изданието.
Друг медиен изпълнителен директор посочва, че е известен факт, че Якарино е фен на бившия президент на САЩ Доналд Тръмп. През 2018 г. тя е назначена от него за член на неговия Съвет по спортна физическа подготовка и хранене за срок от две години. След това тя работи и с администрацията на Джо Байдън като председател на Съвета за реклама през 2021 и 2022 г., за да помогне за създаването на кампания за ваксинация срещу COVID-19.
Освен по политическите виждания, двамата с Мъск си приличат по това, че са амбициозни - тя е споделяла, че ако не е работила в рекламата, вероятно би се кандидатирала за кмет на Ню Йорк.
Личният ѝ профил в Twitter е направено само преди около три месеца. В него могат да се видят предимно снимки от корпоративни събития, реклами за стрийминг услугата Peacock и модни коментари като: "Анна Уинтур е моето ВСИЧКО" - туит, написан в нощта на Met Gala.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: