Сдружението на Заведенията в България (СЗБ) и Българската асоциация на заведенията (БАЗ) ще търсят по съдебен път отговорност от клиента, който се оплака от висока сметка за пържоли в ресторант във Варна. Това става ясно от позиция на двете сдружения.
Случаят стана популярен първо в социалните мрежи, а след това придоби и медийна известност. Клиентът на заведението е поръчал три порции рибай стек от Блек Ангъс - един скъпите видове говеждо месо, след като се подвел от изписаната цена в менюто на ресторанта в морската столица. Заради казуса Комисията за защита на потребителя (КЗП) започна проверки в редица ресторанти по Черноморието.
От двете ресторантьорски сдружения настояват проверките незабавно да бъдат прекратени, а продажбата на скъпи храни да бъде обявена за "напълно стандартна и лоялна". Според тях в КЗП не работи нито един професионален готвач, или "най-малкото бивш собственик на ресторант от висок клас, които да разбират поне малко от материята и индустрията".
В позицията си сдруженията дават обяснение и за високата цена на въпросната пържола и други храни от този тип:
"Подобни скъпи и изключително качествени стекове, могат да бъдат консумирани само в около 10 заведения на територията на гр. Варна. Това е и едно от нещата, които отличават елитните ресторанти. И ако искаме да насърчаваме развитието на кулинарията и предлагането на така наречения гурме туризъм, както вътрешен, така и международен, то по никакъв начин не би следвало да се атакуват умишлено, още повече от държавни институции, ресторантите, които се стремят да предлагат високо качество на храна", пише в тяхното съобщение.
Те определят проверките на КЗП като опит за "груба намеса" на държавна институция в бизнес практиките и настояват за извинение от директора на КЗП заради негови твърденията в медиите, които по думите им, уронват престижа на целия бранш.
Сметки за пържоли и вода пак "изненадаха" туристите по Черноморието
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: