Американската компания Astronomer, която стои зад облачната платформа Astro и работи с технологични гиганти като Apple, Uber и LinkedIn, се озова във фокуса на неочакван медиен и корпоративен скандал. Причината – кратко видео от концерт на Coldplay в Бостън, което мигновено се разпространи в социалните мрежи.
Кадрите, заснети по време на т.нар. "камера за целувки", показват главния изпълнителен директор Анди Байрън и директорката „Човешки ресурси“ Кристин Кабът, прегърнати и усмихнати. Щом разбират, че са на екран, и двамата реагират с видимо смущение и опит да се скрият – момент, който предизвиква бурен смях сред публиката, но и вълна от коментари онлайн.
От сцената фронтменът на групата Крис Мартин подхвърля с усмивка: „Или имат афера, или са много срамежливи.“
Зад шегите обаче последиците се оказват сериозни – както за двамата, така и за компанията.
Astronomer е базирана в Ню Йорк частна компания, която разработва решения за управление на данни и работни потоци в реално време. Нейният основен продукт – платформата Astro, базирана на Apache Airflow – се използва от над 80 000 организации в световен мащаб за анализи, машинно обучение и сложни информационни процеси.
Сред клиентите ѝ фигурират имена като Apple, Uber, Ford и Stripe, а зад гърба ѝ стоят водещи инвестиционни фондове като Bain Capital Ventures, JP Morgan & Chase, Insight Partners и Salesforce Ventures.
След последния кръг за финансиране през май 2025 г., компанията е оценена на приблизително 740 млн. долара.
След разпространението на видеото, от Astronomer потвърдиха, че Анди Байрън е излязъл в отпуск. Временно изпълняващ длъжността CEO е съоснователят Пийт Деджой.
Официална позиция за естеството на отношенията между Байрън и Кабът няма, но ситуацията поражда въпроси за ролята на HR директорa в контекстa на въпроси като етика, доверие и вътрешна неутралност.
„Доверието е нарушено и моралът на служителите вероятно ще пострада. Публичният имидж на компанията е засегнат, а клиентите и инвеститорите може да започнат да се съмняват в стабилността ѝ“, коментира Дженифър Викъри, CEO на National Strategies PR.
Макар Astronomer да не е публично търгувана, репутационният удар идва в критичен момент – според анализатори, компанията е подготвяла първично публично предлагане (IPO). Подобни скандали могат да забавят международната ѝ експанзия и да изместят фокуса към вътрешни разследвания, юридически консултации и кризисен мениджмънт – за сметка на иновации и растеж.
Ако доверието в лидерския екип бъде сериозно разклатено, инвеститорите може да поискат структурни промени или дори да преосмислят бъдещи вложения.
Междувременно, докато бордът на директорите не излезе с официална позиция, съдбата на Байрън и Кабът остава неясна. От решаващо значение ще бъдат вътрешните политики на компанията относно служебните взаимоотношения и прилагането на нейния етичен кодекс.
Но още отсега е ясно: скандалът ще постави на изпитание не само ръководството на Astronomer, а и самата корпоративна култура, а всяко сътресение може да струва скъпо.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: