Текстът е в партньорство с Kaufland България.
Kaufland България продължава мисията си да намали пластмасата с най-малко 20% до 2025 г., а поредната стъпка към целта е представянето на лимитирана спортна серия дрехи, обувки и аксесоари от рециклирана пластмаса.
От 15 март до изчерпване на количествата колекцията Newcential е налична в хипермаркетите им в цялата страна. Тя е изработена от рециклирани пластмасови бутилки и пластмасов отпадък, като включва 17 артикула – тениски, блузи, клинове, спортни панталони, чорапи, маратонки, аксесоари като гири за тренировка.
Зелената линия продукти се прави от рециклируеми P.E.T. бутилки, риболовни мрежи и пластмасови отпадъци. Бутилките се настъргват и почистват, претопяват се и се изплитат в нишки. Те, от своя страна, се превръщат в рециклиран полиестер, от който се шие колекцията.
Технологията, по която полиестерът е изработен, позволява пластмасата да бъде използвана отново. По този начин Kaufland затваря цикъла на рециклиране.
„Спортното облекло от полиестер е леко, издръжливо, съхне бързо и не се мачка. А с нашата спортна колекция от рециклирана пластмаса Newcential искаме да докажем, че то може да бъде създадено и с мисъл за природата“, казват от Kaufland България.
Продуктите са с глобален сертификат за качество Oeko-TEX®, като използваният в някои от дрехите памук е органичен и сертифициран от Глобалния стандарт за органичен текстил (GOTS).
Лимитираната колекция вече дебютира през 2020 г., когато Kaufland стана първата търговска верига в страната, предлагаща на потребителите серия устойчив текстил от рециклирана пластмаса.
Kaufland България води кампания за ограничаване на пластмасата за еднократна употреба. Стратегията е на Schwarz Group, част от която е веригата хипермаркети, и включва повече рециклиране и производство на по-устойчиви опаковки за продуктите.
В началото на март компанията въведе дълготраен син касов бон, който, за разлика от широко използваната хартия за касови апарати, може да се рециклира. Смяната на хартията води и до смяна на опаковките за касовите ролки хартия, които до момента бяха от фолио. Само с този ход групата Schwarz, част от която е Kaufland, ще спести употребата на 30 тона пластмаса годишно.
Една от основните цели на Kaufland е до 2025 г. пластмасовите опаковки на собствените ѝ марки продукти да са 100% рециклируеми.
Panda Labs: Как да спечелиш стипендия с идея за опазване на околната среда
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: