Squid Game официално стана най-големият хит на Netflix. Корейската продукция вече е най-популярният сериал на стрийминг платформата за първия месец след премиерата.

Той дебютира на 17 септември и за по-малко от 30 дни е гледан от 111 милиона акаунта по света. До момента най-гледаното шоу на компанията в първия месец след премиерата беше романтичната драма Bridgerton, която 28 дни след Коледа достигна до 82 милиона домакинства. Squid Game надминава тази цифра за още по-малко време.

Netflix отчитат в проучването си всички акаунти, които са гледали поне 2 минути от най-малко един епизод.

Squid Game: Корейският хит на Netflix, който се превръща във феномен на попкултурата

Всички говорят за корейския трилър, откакто излязоха деветте епизода от първия сезон. Дистопичната поредица на Хуанг Донг-хюк разказва за провеждането на серия от 6 брутални игри за оцеляване по подобие на „Игрите на глада“. Единствената разлика е, че участниците сами решават дали да се включат.

Групата е съставена от 456 души, които са изпаднали в дългове и са отчаяни от живота, а единствената им останала надежда е шансът да спечелят голямата награда от 45,6 милиарда корейски вона – 39 млн. щатски долара. За целта трябва да триумфират в серия от игри, които на пръв поглед изглеждат лесни, защото са популярни сред децата в Южна Корея. Оказва се обаче, че не са, а всеки, който загуби, умира.

Режисьорът е разработил сценария за шоуто още през 2009, след като прочел десетки комикси, но не получил финансова подкрепа, за да реализира проекта, докато Netflix не са предложили помощта си. Така Squid Game се превръща в истински хит в световен мащаб, а социалните мрежи са пълни с meme-ове и коментари за сериала.

Той е №1 в листите на Netflix в 94 държави. Това е първият корейски сериал, който стига до челната позиция в САЩ. Сериалът е с положителна оценка от 91% в специализираната кино платформа Rotten Tomatoes.

„Когато започнахме да инвестираме в корейски сериали и филми през 2015, знаехме, че искаме да направим висококачествени продукции за ядрото от фенове в Азия. Днес Squid Game излиза отвъд границите на най-смелите ни мечти“, казва Миньонг Ким – вицепрезидент по съдържанието в компанията за региона на Азия и Тихия океан.

Може да се твърди, че шоуто на Хуанг Донг-хюк вече е попкултурен феномен. То допринася за глобалния успех на Южна Корея след „Оскара“ за филма „Паразит“ на Бонг Джон Хо от 2019 г. и главоломния успех на K-поп бандата BTS.

Squid Game е привлякъл още повече хора, които искат да научат корейски. В популярното приложение Duolingo има 76% растеж в броя на акаунтите във Великобритания, които са започнали да го учат в двете седмици след премиерата на сериала. В САЩ тази цифра показва 40% увеличение.

Netflix ще поправя кадри от Squid Game заради показване на реален телефонен номер на корейска бизнесдама



Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Ивайло Христов: Ще има български филм с "Оскар", когато има пари

Режисьорът на "Страх" определи като "буря в чаша вода" критиките на Теодор Ушев към избора на българското предложение за наградите

2,4 млрд. лв. от Плана за възстановяване са само за въглищните региони

Перник, Стара Загора и Кюстендил ще получат целева подкрепа

Весела Казакова, Мина Милева и "наказателният вот" срещу филмите им в България

"Това е наказание срещу успеха на всички, които светът призна - и то западният свят"

Изследване от Швеция: Covid-19 засяга по-малко хора, ако близките им са ваксинирани

Ваксините играят ключова роля не само за индивидуалната, но и за колективната защита във високорискова среда

Вирусолозите предлагат по-строги мерки: "Ние сме в извънредна ситуация"

"Излизането от тази вълна зависи от нашето разумно поведение като общество"