Netflix ще трябва да поправи редица кадри от най-новия си хитов сериал Squid Game. Причината – телефонният номер, на който играчите в смъртоносните игри се обаждат, за да участват, се оказа реален.
Той е притежание на корейската бизнесдама Ким Джил-йонг, която е част от престижна компания в провинция Сьонгджу в южната част на страната. Тя се оплака пред местните медии, че е получила хиляди prank-съобщения и обаждания от хора, които искат да се „включат“ в игрите на Squid Game.
Корейският сериал, чийто първи сезон съдържа 9 епизода, е на път да се превърне в най-гледаното шоу в света, след като дебютира на 17 септември.
Squid Game: Корейският хит на Netflix е на път да стане най-гледаното шоу в света
Трилърът разказва за провеждането на брутална игра за оцеляване по подобие на „Игрите на глада“, с единствената разлика, че участниците сами решават дали да се включат. Групата е съставена от 456 души, които са изпаднали в дългове и са отчаяни от живота, а единствената им останала надежда е шансът да спечелят голямата награда от 45,6 милиарда корейски вона – 39 млн. щатски долара. За целта трябва да триумфират в серия от шест игри. Уловката? Умират, ако загубят.
Организаторите на игрите дават на бъдещите участници визитна картичка с осемцифрен номер. Телефоните в Южна Корея са с по 11 цифри, а от Netflix и местната компания Siren Pictures са нямали представа, че когато номерът бъде набран, автоматично ще се изпише и трицифреният код отпред.
Така хиляди хора са въвели цифрите и са установили с изненада, че такъв номер фактически съществува. В интервю за местната телевизия SBS притежателят му Ким Джил-йонг показа някои от съобщенията, които е получила – от хора, които я питат къде са парите им и кога ще забогатеят с милиарди.
„Заедно с продуцентската компания работим по това да разрешим проблема, включително чрез редакция на някои кадри с телефонни номера там, където е нужно“, обявиха от Netflix.
Много от феновете на сериала попитаха в социалните мрежи защо Ким Джил-йонг просто не смени личния си номер. Тя обаче обясни, че не може да го направи, за да не изгуби важни бизнес контакти. Отказала е и компенсация от 1 милион вона – около 840 долара, а след това ѝ е било предложено петорно по-голямо обезщетение.
Кандидатът за президент Ху Кюнг-йонг дори предложи 100 млн. вона (84 хиляди долара) в публикация във Facebook, за да купи номера, показан в шоуто. Телефонните номера в Южна Корея обаче се считат за „ограничен национален ресурс“ и покупката и продажбата им e незаконна според Закона за телекомуникациите.
Корейският филмов съвет, който е част от Министерството на културата, предлага на филмовите продуценти да използват серия от телефонни номера, които не се употребяват в реалния живот, но продукции в платформи като Netflix нямат достъп до тази услуга.
Притежатели на номера, подобни на този от Squid Game, също се оплакват от „пранкове“ и нежелани съобщения.
Много хора са пратили по по-малко от 50 цента на собственик на банкова сметка, чийто номер също се появява в шоуто, каза режисьорът Хуанг Донк-хюк пред в. „Chosun Ilbo“.
Хуанг е разработил сценария за шоуто още през 2009, след като прочел десетки комикси, но не получил финансова подкрепа, за да реализира проекта, докато Netflix не са предложили помощта си.
Изпълнителният директор на Netfix Тед Сарандос заявви, че Squid Game ще е най-гледаното шоу в платформата в близко бъдеще и ще изпревари дори Bridgerton, The Queen’s Gambit и Stranger Things.
Какво ще гледаме в Netflix през октомври
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: