The Boring Company: Проектът, с който Мъск цели да преобрази градската транспортна инфраструктура Снимка: © getty images

Tesla отдавна е успех, а само преди две седмици SpaceX се превърна в първата частна компания, изпратила астронавти в Космоса. Елон Мъск е съвременен гений и извежда света години напред със своите технологични проекти. През този месец още един от тях отбеляза важна стъпка от развитието си - The Boring Company.

Преди три години той сподели поредната си грандиозна цел - хората да се спускат в собствената си Tesla по асансьори, водещи ги към електрическа шейна, която не се нуждае от шофьор и ги придвижва със скорост до 193 км/ч. през подземни тунели. За пешеходците и колоездачите да има отделна кола, наподобяваща стъклен вагон, която също се управлява сама.

На Мъск никога не му е липсвала амбиция. Независимо колко удивителни резултати постига, факт е, че често те идват по-бавно, отколкото той предполага. Миналия месец The Boring Company направи първата крачка към осъществяването на мечтата му да промени градската и междуградската транспортна инфраструктура. Тя обаче бе много по-малка от първоначалните му прогнози.

В Лас Вегас вече са построени два тунела, дълги по малко над километър и половина. Когато влязат в действие през януари 2021 година, те ще функционират по следния начин: пътниците ще бъдат настанени в Tesla, управлявана от друг човек, която ще ги превозва с до 56 км/ч..

Те ще бъдат предназначени предимно за посетители на конференции в Конгресния център в града и няма да са достъпни за публичен транспорт. Използваните автомобили първоначално ще бъдат Tesla Model 3s и Tesla Model Xs, а планът е впоследствие по шасито на първия да се изгради трамвай, побиращ между 12 и 16 души. В бъдеще те ще трябва да могат да се придвижват през тунелите без нужда от шофьор, но не е ясно колко дълго време ще отнеме това. Цените за билет ще бъдат между 3 и 5 долара, което е малко над тази за автобусния транспорт.

От компанията вече публикуваха карта, която показва как тунелите могат да бъдат продължени и евентуално да стигнат до 27 други дестинации в Лас Вегас и дори да отведат пътниците до Лос Анджелис.

За момента тези планове не са одобрени от управата в Лас Вегас, но въпреки това две казина в града вече отправиха официално запитване към нея за това тунелите да достигнат до тях. И двете се намират на по около километър и половина от Конгресния център. Работата по строежа на конструкциите може да започне още тази година и да приключи през лятото на 2021.

Въпреки бавното начало на проекта, очакванията се местните власти да го подкрепят, тъй като в неговото разрастване виждат начин да подобрят транспортната си система на добра цена. Докато изграждането на монорелса например може да струва 100 милиона долара на правителството, The Boring Company не разчита на никакво публично финансиране за своите тунели.

Въпреки това остават множество въпросителни относно бъдещото развитие на компанията. Преди месец Мъск заяви, че отделя по по-малко от процент от времето си на нея, като това може да се окаже пречка, имайки предвид колко ключова роля играе той в прогреса на останалите си проекти.

Това обаче може бързо да се промени, ако компанията получи разрешение за изграждане на тунел между Ню Йорк и Вашингтон. Отново ще бъдат използвани електрически превозни средства, които няма да се нуждаят от шофьор и ще развиват до 270 км/ч.

През 2017 милиардерът написа в Twitter, че е получил устно такова, но все още няма развитие по темата, тъй като проектът в момента е стопиран, за да се извърши екологична оценка. Няма яснота дали и кога ще започне работата по него и кога евентуално би приключила.


ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ:

Какво предстои за SpaceX след успеха с Crew Dragon?
С нетърпение към Марс: Мъск призовал 7000 служители да се насочат към големия приоритет


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Политика

55 млн. лева кеш за "Хемус" потъват в склад, и още от "смачканото" обвинение за непостроената магистрала

АКФ публикува обвинителния акт за "Хемусгейт", който никога не стига до съда

16:29 - 02.10.2025
Важно днес

Върховният касационен съд: Борислав Сарафов вече не е главен прокурор

Според върховните съдии: след 21 юли Сарафов "не може да изпълнява тези функции"

15:58 - 02.10.2025
Важно днес

Фирма на бивш депутат от ГЕРБ купува бензиностанциите на "Газпром" в България

Антимонополната комисия одобри сделката

15:56 - 02.10.2025
Важно днес

Христо Грозев: Русия иска да контролира потока на оръжия от България

Разследване разкрива тайните операции на ГРУ у нас – саботажи, експлозии и опити за заличаване на доказателства

15:48 - 02.10.2025
Важно днес

Движението по АМ "Тракия" е блокирано край Ихтиман заради тежка катастрофа

Лошото време и ремонтите доведоха до пореден ден с кошмарен трафик

15:34 - 02.10.2025
Важно днес

Парламентът "ремонтира" държавния бюджет, за да решава безводието в Плевен

Кабинетът пренасочи финансиране за 7 проекта на Плевен към ремонт на ВиК-мрежата

14:21 - 02.10.2025
Важно днес

Николай Младенов пред CNN: Планът на Тръмп за Газа е добър, но е важно как ще се приложи

Трябва да разработим план, който да отговоря на основните нужди на хората

12:55 - 02.10.2025
Важно днес

Първият сняг падна на Витоша

Столична община изпрати камиони за опесъчаване на автомобилните пътища

12:31 - 02.10.2025
Живот

Скандал в "Преди обед" - Георги Тошев се разграничи от Венета Райкова

Тошев посочва, че от началото на новия сезон не отговаря за решенията в "Преди обед".

11:55 - 02.10.2025