Внимание, текстът издава спойлери за сюжета на финалните 2 епизода от втория сезон на The White Lotus.
Когато The White Lotus се появи за първи път, сериалът на Майк Уайт спечели сърцата както на публиката, така и на критиците.
Персонажите му бяха отлично изградени в своите грехове и падения. Сюжетните линии - доста трезво и точно отражение на културата и политиката в момента - бяха доведени до трагикомичен абсурд по майсторски начин.
Затова и очакванията към втория сезон бяха толкова големи, че разочарованието можеше да бъде неизбежно.
С последните два епизода на The White Lotus 2 обаче създателите му компенсираха всички съмнения на феновете, породени от бавното и неубедително начало на новия сезон.
Краят на сицилианската почивка върна "деликатната комбинация от тоналност и теми, които направиха първия сезон специален", пише Rolling Stone в ревю след финала на Сезон 2 по HBO.
Също като в първия White Lotus - всичко започва с мистерията около един труп, за да стигне до финал, в който криминалният трилър е само фон за доста по-дълбок размисъл за парите, привилегиите и властовите зависимости между хората.
Дженифър Кулидж, която направи ролята на живота си в този сериал, най-после получи реванш за пародийно-едноизмерното представяне на героинята ѝ Таня.
Първият сезон беше толкова изчерпателен за нейния характер, че сякаш повече нямаше какво ново да се покаже. Сцените ѝ в началото на White Lotus 2 изглеждаха принудено пародийни и нямаха нюансирания хумор, с който сериалът се слави.
Финалът не превърна изненадващо Таня в по-дълбок характер, отколкото животът ѝ предполага - дори я изпрати към смъртта със сцена, провокираща повече смях, отколкото симпатии - но поставянето ѝ в реална опасност и отварянето на очите ѝ за случващото се я върна към триизмерния ѝ образ.
Може да се спори доколко реалистичен е сложният заговор, при който група хомосексуални псевдобогаташи организират поръчково убийство в името на това неверният ѝ съпруг да получи цялото наследство на фамилията.
В по-голямата част от финала обаче сцените бяха наистина плашещи и напрегнати. Докато Таня се опитваше да се спаси, избивайки всички пред очите си на яхтата, камерата показваше единствено нейното полудяло от ужас лице. А екзекуцията веднага се връща към пародията - с нелепото ѝ премятане зад борда.
Дотогава Сезон 2 се фокусираше основно върху кошмарното пътуване на съпружеските двойки Итън и Харпър, и Камерън и Дафни.
Двете актриси правят много силно участие, а мотивацията на четиримата герои остават толкова неуловими до края, че техните отношения сякаш натежаваха на фона на по-плоските второстепенни сюжети, коментира Rolling Stone.
Финалът създаде повече въпроси, отколкото отговори, но отлично се вписа в темите за компромисите в отношенията между мъжете и жените, независимо колко богати са те.
Зрителите не разбират до последно дали женкарят в компанията е успял да отнеме не само всички момичета от колежанските години на Итън, но и да провали брака му с Харпър. Остава неясно дали последната разходка до острова край Таормина е довела до втора изневяра.
Сексуалната пасивност на Итън обаче се изпарява след този мистериозен поход, докато мълчаливата договорка между Дафни и Камерън продължава да ги крепи заедно - макар че неговата физиономия на летището издава доста по-голямо разочарование.
Третата сюжетна линия около трите поколения на семейство Ди Грасо представя мъжете по най-предсказуемия и плосък начин.
Най-възрастният от тях - вдовец, който иначе цял живот е изневерявал на съпругата си - гордо обяснява, че сексуалният апетит е ахилесовата им пета. Неговият син Доминик прави всичко възможно да се върне при жена си, която е вдигнала ръце от извънбрачните му връзки, но не може да се въздържи да изпие с поглед младата италианка на летището.
Алби - най-младият и "прогресивен" член на фамилията - е толкова обсебен от ролята си на морализатор и коректив на грешките на баща си, че допуска да бъде измамен от проститутката Лучия.
Ако в The White Lotus 1 персоналът на хотела страдаше най-много от произвола на гостите, този път ролите са преобърнати.
Лучия печели огромна сума пари, приятелката ѝ Мия си урежда работа в пиано бара на хотела след една нощ с управителката Валентина, а Валентина най-после преодолява табуто около хомосексуализма си и надмогва безнадеждното си привличане към рецепционистката Изабела.
Контрастът със Сезон 1 е задоволителен и неизбежен - би било трудно да си представим как този сериал може да продължава, ако повтаря как заможните гости съсипват живота на по-бедните хора около тях.
Третият сезон вече се задава - този път без Дженифър Кулидж, което не е задължително лоша новина. Майк Уайт е поставен пред сложна задача - дали ще успее да създаде нови силни моменти като сцената с Таня на яхтата или последната разходка на Дафни и Итън, така че The White Lotus да остане дестинация, която си заслужава всяко следващо посещение.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: