Тийнейджърите в TikTok ли са виновни за ниската посещаемост на митинга на Тръмп? Снимка: © Getty Images

Подновяването на президентската кампания на Доналд Тръмп в Тълса тази събота се очакваше да привлече огромна тълпа, но прогнозите не бяха опровергани. В града в Оклахома значително малко хора слушаха речите на републиканеца. Отчасти обаче отговорност за това носят стотици тийнейджъри, използващи социалната мрежа TikTok, както и фенове на корейския поп (K-pop).

От публикации в интернет, цитирани от The New York Times, става ясно, че потенциално те са регистрирали стотици хиляди билети на шега. Специалният профил на кампанията на Тръмп в Twitter публикува преди събитието, че поддръжниците му могат да се регистрират безплатно, използвайки само телефонния си номер. Появиха се обаче акаунти на фенове на нашумелия напоследък K-pop, които окуражаваха последователите си да си резервират талони, а после да не се появят.

Ръководителят на кампанията на президента Брад Парскейл съобщи, че за митинга в Тълса са били подадени над един милион запитвания за билети, но от местните служби казаха, че сканираните входни талони са били едва 6200, макар тази цифра да не включва представители на медиите и персонала на залата с капацитет 19 000 седящи места.

Гореспоменатата кампания в TikTok се разпространи бързо, като още във вторник се появи видео, в което потребител дава инструкции хората да заявят билети, но да не отидат, предаде CNN.

„О, не – записах се за митинга на Тръмп, а не мога да отида“, шегува се един от потребителите във видео в социалната мрежа, публикувано на 15 юни, като в същото време се прави, че кашля.

Още хиляди потребители използваха подобни публикации в Twitter или TikTok и събраха милиони гледания.

„Това се разпространи предимно чрез Alt TikTok – съхранихме го в тихата част на мрежата, където хората правят шеги и започват кампании“, каза известният влогър в YouTube Елайджа Даниел, цитиран от The New York Times.

„Представителите на K-pop културата в Twitter и тези в Alt TikTok имат силен съюз, в който си споделят информация един с друг много бързо. Всички знаят алгоритмите и как бързо могат да повлияят с видеата си там, където е нужно“, каза той.

Мнозина са и тези, изтрили публикациите си в рамките на 24-48 часа, за да прикрият плановете си и да спрат бързото им разпространение в цялата мрежа. „Повечето хора ги изтриха след първия ден, защото не искахме кампанията на Тръмп да бъде наясно с този ход. Тези деца са умни и бяха помислили за всичко“, каза Даниел.

От администрацията на президента твърдят, че причината за ниската посещаемост е протест на движението „Black Lives Matter“ в Тълса, което е блокирало желаещите да присъстват на митинга. Членът на демократите от Долната камара Александрия Окасио-Кортес обаче обяви победата за младежите в социалните мрежи. „Всъщност вие току-що бяхте надиграни от тийнейджърите в TikTok“, написа тя в Twitter.

Дългогодишният стратег по комуникации и обществени въпроси Стийв Шмид, който е работил за републиканците, също сподели това мнение: „Американските тийнейджъри направиха удар срещу Доналд Тръмп“.

Парскейл обаче отвърна: „Онлайн троловете, които правят почетни победни обиколки, мислят, че някак са повлияли на броя на посещенията на митинга, но не знаят за какво говорят. Не знаят как протичат тези събития“.

„Да се регистрираш за митинг, значи да дадеш телефонния си номер, а ние отстраняваме всички фалшиви, както сторихме с десетки хиляди в Тълса“, добави още ръководителят на кампанията на Тръмп.

51-годишната Мери Лауп от Айова каза, че е гледала как десетки афроамериканци са протестирали в TikTok срещу решението на президента да проведе митинга на 19 юни – датата, на която се чества освобождението на робите в САЩ.

Самата тя е решила да действа с видео: „Препоръчвам на всички тези, които искат да видят тази 19-хилядна зала почти или напълно празна, да резервират билети сега, и да го оставят да стои сам на сцената“.

Лауп споделя пред The New York Times, че следващата сутрин клипът се е бил разпространил в мрежата. Имал е повече от 700 хиляди харесвания и над два милиона гледания. По коментарите тя изчислява, че е възможно само тази публикация да е довела до запитване за 17 хиляди входни талона.

„Тръмп активно се опитва да лиши от граждански права милиони американци по толкова много начини и за мен това беше протест, който успях да изпълня“, каза пред изданието 18-годишната Ерин Хофман от Ню Йорк, която призовава последователите си в Snapchat да поискат билети и да не се явят на събитието.

Дали ниската посещаемост в залата в Тълса се дължи основно на този ход на стотици тийнейджъри в цялата страна, не е напълно ясно. Но в Twitter той се превърна в „най-добрата шега на всички времена“.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024