Снимка: © Getty Images

Подновяването на президентската кампания на Доналд Тръмп в Тълса тази събота се очакваше да привлече огромна тълпа, но прогнозите не бяха опровергани. В града в Оклахома значително малко хора слушаха речите на републиканеца. Отчасти обаче отговорност за това носят стотици тийнейджъри, използващи социалната мрежа TikTok, както и фенове на корейския поп (K-pop).

От публикации в интернет, цитирани от The New York Times, става ясно, че потенциално те са регистрирали стотици хиляди билети на шега. Специалният профил на кампанията на Тръмп в Twitter публикува преди събитието, че поддръжниците му могат да се регистрират безплатно, използвайки само телефонния си номер. Появиха се обаче акаунти на фенове на нашумелия напоследък K-pop, които окуражаваха последователите си да си резервират талони, а после да не се появят.

Ръководителят на кампанията на президента Брад Парскейл съобщи, че за митинга в Тълса са били подадени над един милион запитвания за билети, но от местните служби казаха, че сканираните входни талони са били едва 6200, макар тази цифра да не включва представители на медиите и персонала на залата с капацитет 19 000 седящи места.

Гореспоменатата кампания в TikTok се разпространи бързо, като още във вторник се появи видео, в което потребител дава инструкции хората да заявят билети, но да не отидат, предаде CNN.

„О, не – записах се за митинга на Тръмп, а не мога да отида“, шегува се един от потребителите във видео в социалната мрежа, публикувано на 15 юни, като в същото време се прави, че кашля.

Още хиляди потребители използваха подобни публикации в Twitter или TikTok и събраха милиони гледания.

„Това се разпространи предимно чрез Alt TikTok – съхранихме го в тихата част на мрежата, където хората правят шеги и започват кампании“, каза известният влогър в YouTube Елайджа Даниел, цитиран от The New York Times.

„Представителите на K-pop културата в Twitter и тези в Alt TikTok имат силен съюз, в който си споделят информация един с друг много бързо. Всички знаят алгоритмите и как бързо могат да повлияят с видеата си там, където е нужно“, каза той.

Мнозина са и тези, изтрили публикациите си в рамките на 24-48 часа, за да прикрият плановете си и да спрат бързото им разпространение в цялата мрежа. „Повечето хора ги изтриха след първия ден, защото не искахме кампанията на Тръмп да бъде наясно с този ход. Тези деца са умни и бяха помислили за всичко“, каза Даниел.

От администрацията на президента твърдят, че причината за ниската посещаемост е протест на движението „Black Lives Matter“ в Тълса, което е блокирало желаещите да присъстват на митинга. Членът на демократите от Долната камара Александрия Окасио-Кортес обаче обяви победата за младежите в социалните мрежи. „Всъщност вие току-що бяхте надиграни от тийнейджърите в TikTok“, написа тя в Twitter.

Дългогодишният стратег по комуникации и обществени въпроси Стийв Шмид, който е работил за републиканците, също сподели това мнение: „Американските тийнейджъри направиха удар срещу Доналд Тръмп“.

Парскейл обаче отвърна: „Онлайн троловете, които правят почетни победни обиколки, мислят, че някак са повлияли на броя на посещенията на митинга, но не знаят за какво говорят. Не знаят как протичат тези събития“.

„Да се регистрираш за митинг, значи да дадеш телефонния си номер, а ние отстраняваме всички фалшиви, както сторихме с десетки хиляди в Тълса“, добави още ръководителят на кампанията на Тръмп.

51-годишната Мери Лауп от Айова каза, че е гледала как десетки афроамериканци са протестирали в TikTok срещу решението на президента да проведе митинга на 19 юни – датата, на която се чества освобождението на робите в САЩ.

Самата тя е решила да действа с видео: „Препоръчвам на всички тези, които искат да видят тази 19-хилядна зала почти или напълно празна, да резервират билети сега, и да го оставят да стои сам на сцената“.

Лауп споделя пред The New York Times, че следващата сутрин клипът се е бил разпространил в мрежата. Имал е повече от 700 хиляди харесвания и над два милиона гледания. По коментарите тя изчислява, че е възможно само тази публикация да е довела до запитване за 17 хиляди входни талона.

„Тръмп активно се опитва да лиши от граждански права милиони американци по толкова много начини и за мен това беше протест, който успях да изпълня“, каза пред изданието 18-годишната Ерин Хофман от Ню Йорк, която призовава последователите си в Snapchat да поискат билети и да не се явят на събитието.

Дали ниската посещаемост в залата в Тълса се дължи основно на този ход на стотици тийнейджъри в цялата страна, не е напълно ясно. Но в Twitter той се превърна в „най-добрата шега на всички времена“.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Салман Рушди беше нападнат с нож по време на лекция

Нападателят на автора на "Сатанински строфи" е задържан

Българите в чужбина ще гласуват в 733 секции на 2 октомври

На последните избори бяха отчетени 225 785 гласа от чужбина

Бизнесът обвини "Булгаргаз", че купува газ с надценки за септември

Според служебния министър - сделката е станала на "доста добра цена"

Кадри от времето на ГЕРБ се озоваха на ключови позиции в служебния кабинет

Съветници, зам.-министри и нов шеф на тол системата имат стари връзки в ГЕРБ

Disney изпревари Netflix по брой абонати и стана номер едно в стрийминга

Само 16 месеца след пускането ѝ на световния пазар, Disney+ достигна до над 100 милиона абонати - постижение, което отне на Netflix цяло десетилетие.

"Авакс": Интерконекторът ще е готов не по-късно от първата седмица на септември

Строителите твърдят, че са на финала на предаването на обекта

Българското кино пак остана без пари заради скандали и "борба на кланове"

Втори пореден конкурс за финансиране на игрални филми е блокиран в съда

TikTok уж забрани руското съдържание, но то още е достъпно - и в Русия, и у нас

Европейско изследване откри руски акауни, които заобикалят ограниченията

МРРБ "отчете" недовършени обекти по газовата връзка с галерия от площадките

Малко по-рано компанията ICGB съобщи, че всички основни строителни дейности са приключени