Супербоул отдавна се е превърнал не просто в най-важния мач от американския футбол, а в пиршество на звездни изпълнители по време на почивката между полувремената. Финалът на NFL всяка година е и повод за големите компании да представят най-добрите реклами на новите си продукти.
Рекламите на Супербоул вече са със статут на културен феномен в САЩ и по света. В историята има много емблематични спотове, които ще се помнят с кинематографичното си качество, непредсказуемостта, сюрреалистичния хумор и използването на специални ефекти. 2022 не е изключение - по време на четирите части от двубоя между "Лос Анджелис Рамс" и "Синсинати Бенгалс" видяхме десетки клипове, някои - впечатляващи, други - трагични.
Подбрахме петте най-добри реклами от тазгодишния Супербоул, които впечятляват с идеи, изпълнение, комични ситуации и звездни участници.
Pringles, „Pringles Stuck In“
Агенция: Grey
Ако имаше „рекламометър“, то Pringles щяха да го превъртят с новата си реклама, представена по време на най-големия мач в американския футбол. Тя продължава само 30 секунди и много хора могат да се асоциират с главния герой, тъй като видеото е провокирано от една от реалните дилеми при похапването на чипс от кутия.
Опитвайки да достигне последното останало късче на дъното, ръката му засяда и кутията с Pringles го съпътства навсякъде в живота му оттам насетне. Виждаме как главният герой отива на първа среща с нея, носи я на сватбата си, стои до съпругата си с кутия на ръка, докато тя ражда, празнува един от последните си рождени дни със заседнала в Pringles длан.
Един от най-силните елементи в клипа е музиката – създателите на рекламата са избрали тематично „Stuck on You“ на Лайънъл Ричи. Песента перфектно илюстрира символичната връзка на човека с любимия му чипс. В последната сцена той лежи в ковчега, а кутията все още е около ръката му.
Lay's, „Stay Golden“
Агенция: HighDive
Lay’s не отстъпват на големите си конкуренти – те представиха реклама с участието на американските актьори Пол Ръд и Сет Роугън, които са много добри приятели и извън екрана. Във видеото двамата се отдават на носталгията и си спомнят най-приятните мигове от живота си – непосредствено преди сватбата на Роугън. А в тях, разбира се, винаги присъства пакетът с чипс.
„Флашбекът“ ни връща към първото им пътешествие с кола през Щатите и първия им полет. Комедията се увеличава рязко, когато приятелите са отвлечени от престъпник, който им предлага два различни вида Lay’s, за да не умрат от глад в тъмното мазе. А когато Роугън се нанася в новата си къща, посреща с Lay’s страшния дух, който я обитава.
В крайна сметка се оказва, че той е избрал за съпруга именно тази страховита жена с бледо лице и дълга черна коса. На сватбата гостите им хвърлят чипс във въздуха, докато младоженците минават под венчилото. Можем ли да очакваме нещо по-малко от забавно, когато авторът му е самият Роугън?
Uber Eats, „Uber Don’t Eats“
Агенция: Special Group US
Uber Eats се представиха отлично с реклама, която изпълнява безупречно замислената стратегия - да покаже, че платформата за онлайн поръчки вече доставя не само храна.
Красотата на този рекламен спот определено не е в яденето на памперси и препарат за миене на съдове (понеже на торбичката пише „Eats“). Най-добрият елемент са участниците. Фантастичните Дженифър Кулидж и Никълъс Браун (Грег от сериала "Наследство") придават на клипа истински характер. Същото важи и за Гуинет Полтоу, която опитва вагинална свещ и реагира само с „Уу!“.
От Ad Age отбелязват, че планът на създателите на клипа може да е тайно да се насърчи нашумяло предизвикателство в TikTok. В рекламата се използва песента на Капон "Oh No", която е широко разпространена в платформата.
Expedia, „Stuff“
Агенция: Anomaly
Нека си го признаем - Супербоул е празник на консуматорската култура. Така че в този контекст спотът на Expedia, който казва, че връзката ни със света трябва да стои над капитализма, изглежда малко по-странен на фона на другите реклами.
Видеото, дело на компанията за резервация на пътувания, е брилянтно на две нива. Първо, създава добро настроение за излизащия от пандемията свят, след като Covid-19 принуди мнозина да преосмислят ценностите, взаимоотношенията и преживяванията си. Второ, затвърждава това послание с лека пародия спрямо известните реклами от Супербоул, вдъхновяващи "консуматора".
Разказвачът е Юън Макгрегър. Той ни напомня за най-важните неща в живота, докато си прокарва път през различни рекламни площадки, на които се заснемат клипове, подозрително приличащи на реклами на Budweiser, Bud Light и други марки. Тях никой вече не ги помни и точно в това е смисълът на посланието на Expedia.
"Съмнявам се, че някой от нас ще погледне назад към живота си и ще си помисли: "Искаше ми се да си бях купил още по-тънък телевизор, да бях отпил по-хубава светла бира или да имах още по-умен смартфон". Мислите ли, че някой от нас ще погледне назад към живота си и ще съжалява за нещата, които не си е купил?", пита Макгрегър. След това отваря врата и излиза на слънчев плаж: „Или ще съжаляваме за местата, на които не сме отишли?".
General Motors, „Dr. Ev-il“
Агенция: McCann Detroit
В рекламния клип на General Motors за Супербоул – Dr. Evil (Майк Майърс), суперзлодеят от филмовата поредица "Остин Пауърс", обявява, че е превзел автомобилния производител. Той събира всички директори на последния етаж в известната централа на GM в Детройт.
„Номер две“ (Роб Лоу) заявява, че платформата Ultium на GM - нейната система за батерии за електромобили - "ще захранва цялата ни дейност", на което „Скот Злото“ (Сет Грийн) отговаря: "Сега можем да намалим емисиите от ауспуха". Dr. Evil, разбира се, не е впечатлен от тази перспектива, което предизвиква разгорещен спор, допълнен с внезапна намеса от страна на Фрау Фарбисина (Минди Стърлинг). Тя настоява: "Първо трябва да спасите света, а след това можете да завладеете света" - мисия, която д-р Зло безсрамно решава да представи като своя оригинална идея.
Ако не сте запознати с героите, имате лошия късмет да не разберете в пълен смисъл тази реклама. Тя представлява заобиколен начин за GM да популяризира амбицията си да се превърне в изцяло електрическа компания Феновете на Dr. Evil и неговата свита определено ще харесат спота, продължаващ над 2 минути и половина.
Още един пример за качествена реклама, която беше представена по време на Супербоул, е на електрическия BMW iX с участието на Арнолд Шварценегер като бог Зевс и на Салма Хайек като Хера:
"Божествените" Арнолд Шварценегер и Салма Хайек зареждат с ток и хумор в новата реклама на BMW iX
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: