Туристическата компания, отговаряла за падналия в река Хъдсън хеликоптер, незабавно прекратява дейност. Това става ясно от съобщение на Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA).
New York Helicopter Tours повече няма да осъществява полети над Ню Йорк, а властите са започнали незабавна проверка на лиценза ѝ.
Туроператорът управляваше хеликоптер модел Bell 206L-4 LongRanger IV. В един от полетите от миналата седмица загина цялото семейство на директора на испанския клон на Siemens Агустин Ескобар заедно с пилота на борда.
Разследването за причините на катастрофата продължава. Една от тезите на експерти е, че инцидентът е резултат от "механична повреда" - хеликоптерът се е разпаднал, докато е бил на близо 305 метра височина.
Екипите продължават да търсят части от летателното средство, който се разби в река Хъдсън. Те обаче не успяват да намерят ключово доказателство, което е от решаващо значение за разследващите при такива катастрофи.
"Хеликоптерът не е бил оборудван с никакви устройства, които да записват данните от полета. Не са открити бордови видеозаписващи устройства или камери и нито една от авиониката на хеликоптера на борда не е записала информация, която би могла да се използва за разследването", стана ясно от изявление на Националния съвет по безопасност на транспорта.
Водолази продължават да издирват главния ротор на хеликоптера, скоростната кутия, опашката му и други механични части.
Дни наред компанията New York Helicopter Tours продължава да отказва коментар за катастрофата, като до момента единствено е казала, че сътрудничи на властите в разследването. За прекратяването на дейността на туроператора стана ясно от изявление на FAA.
Последната основна проверка на хеликоптера е била на 1 март. Преди фаталния инцидент той е извършил общо седем туристически полета.
Това не е първото разследване срещу фирмата, предлагаща обиколки с хеликоптер над Ню Йорк. Проверки за безопасността е имало през 2013 и 2015 г. заради два отделни инцидента. При единия летателно средство на фирмата е трябвало да кацне извънредно във водите близо до Манхатън заради шум от машината.
През 2015 г. задвижващият вал на опашката на друг хеликоптер Bell 206 на компанията се е отделил. Това довежда до загуба на контрол и твърдо кацане в Ню Джърси. В този инцидент FAA провежда инспекция и открива, че монтираният вал е бил "негоден за използване", като може да е бил купен на старо.
Още по темата:
Кой е директорът на Siemens, който загина със семейството си при въздушна катастрофа в САЩ
Какво знаем за туристическия хеликоптер, който падна в р. Хъдсън и уби всички на борда
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: