Украйна хакна "Росавиация" и освети фатални проблеми в сигурността на руските авиокомпании

Украинското разузнаване е успяло да се сдобие с класифицирани документи от руското Министерство на транспорта, които разкриват тежките проблеми на авиокомпаниите в Русия след санкциите заради войната.

Според данните - броят на авариите по време на пътнически полети се е увеличил тройно през 2023 г. спрямо предходната година.

Гражданската авиация на Русия е "на ръба на колапса", тъй като западните машини представляват огромен дял от пътническия авиотранспорт в страната, а всички чуждестранни самолетни производители спряха да търгуват с Русия и отказват техническо обслужване след военната инвазия в Украйна.

Един от най-зрелищните инциденти се случи на 12 септември, когато Airbus А320-200 на "Ural Airlines" със 159 души на борда се приземи в поле край Новосибирск след отказ на хидравличната система.

Но това съвсем не е единственият случай, в който можеше да се стигне до трагедия:

  • В първите 9 месеца на 2023 г. в Русия са регистрирани 150 случая на техническа неизбрапвност на самолети, като за същия период на 2022 г. те са били само 50 - т.е. опасността при граждански полети се е увеличила 3 пъти.
  • 33 случая на технически откази са регистрирани при 230-те самолета Boeing, които се използват в Русия.
  • Най-големите проблеми са по двигателите и шасито, хидравличните системи, крилете и програмното осигуряване.
  • Сериозни трудности има в техническото обслужване на самолети с много летателни часове. Заради липса на капацитет и специалисти, руснаците се опитват да се пренасочат към Иран за поддръжка на машините, но техните заводи нямат необходимите сертификати от производителите.
  • До март 2022 г. не повече от 10% от общо 820 пътнически самолети от чужди производители са подлагани на несертифициран ремонт, без оригинални резервни части. Година и половина по-късно, според документите, почти 70% от авиопарка в Русия се поправя по този начин.
  • Над 1/3 от самолетите в Русия са подлагани на "канибализъм", за да се осигурят едни или други резервни части за ремонт на други машини.
  • Повечето от самолетите Ан-2 не могат да летят, защото двигателите им се произвеждат в Полша, а доставките са забранени заради санкциите.

През септември 2022 г. Международната организация по гражданска авиация е поставила Русия в списък с Либерия и Бутан заради извънредно висока степен на риск за сигурността на полетите.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

ДСБ предлага предварителни избори за общ кандидат-президент на ПП-ДБ

"Нямаме право на грешка. Нашата цел е ясна: европейски и демократичен кандидат"

12:19 - 01.06.2025
галерия

Сериалите, които ще гледаме през юни 2025

Squid Game, The Bear, плюс няколко чисто нови сериала идват съвсем скоро

11:41 - 01.06.2025
Политика

Тръмп внезапно се отказа от милиардера, който искаше да оглави NASA

Връзките на Джаред Айзъкман с Илон Мъск може да са провалили номинацията му

10:44 - 01.06.2025
Спорт

Палежи, счупени витрини и безредици в Париж след триумфа на ПСЖ в Шампионска лига

5400 униформени бяха мобилизирани в размирната нощ

10:13 - 01.06.2025
Важно днес

Папа Лъв XIV служи с омофора - подарък от България

Одеждата беше подарена на аудиенцията във Ватикана по повод 24 май

09:57 - 01.06.2025
Политика

Изборите в Полша: Двама кандидати се борят за TikTok-поколението, гласувало за третия

Политологът Спасимир Домарадски за новите форми на влияние

09:35 - 01.06.2025
Живот

Salsa Jeans стъпи в България с обещание за мода, създадена за реалните жени

С появата си в България, магазинът на Salsa Jeans добави така необходимото разнообразие и смислена алтернатива в сегмента на небързата и устойчива мода

09:23 - 01.06.2025
Важно днес

Диляна Гайтанджиева ще съди Христо Грозев за обвързването ѝ с ГРУ

Първа реакция след разследването за връзките на отдел 29155 на ГРУ

08:54 - 01.06.2025
Важно днес

7 загинаха, 66 са ранени при срутване на мост върху влак в Русия

Руските власти твърдят, че съоръжението е взривено

08:36 - 01.06.2025