Украйна хакна "Росавиация" и освети фатални проблеми в сигурността на руските авиокомпании

Украинското разузнаване е успяло да се сдобие с класифицирани документи от руското Министерство на транспорта, които разкриват тежките проблеми на авиокомпаниите в Русия след санкциите заради войната.

Според данните - броят на авариите по време на пътнически полети се е увеличил тройно през 2023 г. спрямо предходната година.

Гражданската авиация на Русия е "на ръба на колапса", тъй като западните машини представляват огромен дял от пътническия авиотранспорт в страната, а всички чуждестранни самолетни производители спряха да търгуват с Русия и отказват техническо обслужване след военната инвазия в Украйна.

Един от най-зрелищните инциденти се случи на 12 септември, когато Airbus А320-200 на "Ural Airlines" със 159 души на борда се приземи в поле край Новосибирск след отказ на хидравличната система.

Но това съвсем не е единственият случай, в който можеше да се стигне до трагедия:

  • В първите 9 месеца на 2023 г. в Русия са регистрирани 150 случая на техническа неизбрапвност на самолети, като за същия период на 2022 г. те са били само 50 - т.е. опасността при граждански полети се е увеличила 3 пъти.
  • 33 случая на технически откази са регистрирани при 230-те самолета Boeing, които се използват в Русия.
  • Най-големите проблеми са по двигателите и шасито, хидравличните системи, крилете и програмното осигуряване.
  • Сериозни трудности има в техническото обслужване на самолети с много летателни часове. Заради липса на капацитет и специалисти, руснаците се опитват да се пренасочат към Иран за поддръжка на машините, но техните заводи нямат необходимите сертификати от производителите.
  • До март 2022 г. не повече от 10% от общо 820 пътнически самолети от чужди производители са подлагани на несертифициран ремонт, без оригинални резервни части. Година и половина по-късно, според документите, почти 70% от авиопарка в Русия се поправя по този начин.
  • Над 1/3 от самолетите в Русия са подлагани на "канибализъм", за да се осигурят едни или други резервни части за ремонт на други машини.
  • Повечето от самолетите Ан-2 не могат да летят, защото двигателите им се произвеждат в Полша, а доставките са забранени заради санкциите.

През септември 2022 г. Международната организация по гражданска авиация е поставила Русия в списък с Либерия и Бутан заради извънредно висока степен на риск за сигурността на полетите.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Шествия на агитките на "Левски" и ЦСКА ще затруднят движението в София

Очаква се кръстовището на Орлов мост да бъде затворено за кратко около 15:15 - 16:00 ч.

12:33 - 27.04.2024
Важно днес

Русия атакува украинската енергетика в три области

Ударени са четири топлоелектрически централи

11:06 - 27.04.2024
GEN Z дневници

Vol. 19: Кой изобщо слуша Тейлър Суифт, гълъб в парламента, сбогом "Ема Стоун"

Кои са 5-те новини от седмицата, направили впечатление на Gen Z поколението в "Булевард България"?

10:22 - 27.04.2024
Живот

Рецепта за козунак? А какво ще кажете за козуначени мъфини

Великден през 2024 година звучи като време за по-практично приготвяне на храна

10:04 - 27.04.2024
Спорт

5 домашни упражнения, след които да се почувствате 5 пъти по-добре

Карин Околие ни показа няколко упражнения с DAJLIEN - колекцията за домашни тренировки на IKEA

09:29 - 27.04.2024
Важно днес

Fitch: Отлагане на членството в еврозоната, може да се отрази негативно на рейтинга на България

Според Fitch България ще изпълни всички критерии до края на 2024 година

09:10 - 27.04.2024