Украйна хакна "Росавиация" и освети фатални проблеми в сигурността на руските авиокомпании

Украинското разузнаване е успяло да се сдобие с класифицирани документи от руското Министерство на транспорта, които разкриват тежките проблеми на авиокомпаниите в Русия след санкциите заради войната.

Според данните - броят на авариите по време на пътнически полети се е увеличил тройно през 2023 г. спрямо предходната година.

Гражданската авиация на Русия е "на ръба на колапса", тъй като западните машини представляват огромен дял от пътническия авиотранспорт в страната, а всички чуждестранни самолетни производители спряха да търгуват с Русия и отказват техническо обслужване след военната инвазия в Украйна.

Един от най-зрелищните инциденти се случи на 12 септември, когато Airbus А320-200 на "Ural Airlines" със 159 души на борда се приземи в поле край Новосибирск след отказ на хидравличната система.

Но това съвсем не е единственият случай, в който можеше да се стигне до трагедия:

  • В първите 9 месеца на 2023 г. в Русия са регистрирани 150 случая на техническа неизбрапвност на самолети, като за същия период на 2022 г. те са били само 50 - т.е. опасността при граждански полети се е увеличила 3 пъти.
  • 33 случая на технически откази са регистрирани при 230-те самолета Boeing, които се използват в Русия.
  • Най-големите проблеми са по двигателите и шасито, хидравличните системи, крилете и програмното осигуряване.
  • Сериозни трудности има в техническото обслужване на самолети с много летателни часове. Заради липса на капацитет и специалисти, руснаците се опитват да се пренасочат към Иран за поддръжка на машините, но техните заводи нямат необходимите сертификати от производителите.
  • До март 2022 г. не повече от 10% от общо 820 пътнически самолети от чужди производители са подлагани на несертифициран ремонт, без оригинални резервни части. Година и половина по-късно, според документите, почти 70% от авиопарка в Русия се поправя по този начин.
  • Над 1/3 от самолетите в Русия са подлагани на "канибализъм", за да се осигурят едни или други резервни части за ремонт на други машини.
  • Повечето от самолетите Ан-2 не могат да летят, защото двигателите им се произвеждат в Полша, а доставките са забранени заради санкциите.

През септември 2022 г. Международната организация по гражданска авиация е поставила Русия в списък с Либерия и Бутан заради извънредно висока степен на риск за сигурността на полетите.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Политика

Защо в Пловдив няма протести в градския транспорт? Защото и него никакъв го няма

Но за разлика от стачката в София - тук синдикатите си мълчат

18:00 - 21.05.2025
Важно днес

Четвърти ремонт затруднява трафика по магистрала "Тракия"

Срокът за приключване на ремонтите е до края на юни

17:36 - 21.05.2025
Важно днес

МОН публикува отговорите на матурата по български език и литература

Над 50 000 зрелостници се явиха на изпита

16:44 - 21.05.2025
Политика

Росен Желязков нарече Васил Терзиев "съдружник" в решението на транспортната криза

Ако на кмета не му трябвали държавните 15 млн. лева, можел да ги върне

16:07 - 21.05.2025
галерия

Режисьорският дебют на Скарлет Йохансон изправи на крака публиката в Кан

"Eleanor the Great" получи петминутни аплодисменти на премиерата си

15:35 - 21.05.2025
Важно днес

Германия арестува тийнейджъри от неонацистка група за заговор

Властите предупреждават за нарастваща радикализация сред младежите

14:44 - 21.05.2025
Европейски дневници

Доставките от Temu и Shein ще се таксуват по 2 евро в Европейския съюз

Европейската комисия предприема мерки срещу евтиния внос от онлайн търговци извън ЕС

14:15 - 21.05.2025
Важно днес

Емилия Русинова, свързвана с „Осемте джуджета“, временно застава начело на СГП

Илиана Кирилова бе освободена поради навършване на пенсионна възраст

13:54 - 21.05.2025
Важно днес

Георги Семерджиев е осъден окончателно на 20 г. затвор

Решението идва три години след убийството на две млади жени на бул. 'Черни връх"

13:29 - 21.05.2025