Украйна хакна "Росавиация" и освети фатални проблеми в сигурността на руските авиокомпании

Украинското разузнаване е успяло да се сдобие с класифицирани документи от руското Министерство на транспорта, които разкриват тежките проблеми на авиокомпаниите в Русия след санкциите заради войната.

Според данните - броят на авариите по време на пътнически полети се е увеличил тройно през 2023 г. спрямо предходната година.

Гражданската авиация на Русия е "на ръба на колапса", тъй като западните машини представляват огромен дял от пътническия авиотранспорт в страната, а всички чуждестранни самолетни производители спряха да търгуват с Русия и отказват техническо обслужване след военната инвазия в Украйна.

Един от най-зрелищните инциденти се случи на 12 септември, когато Airbus А320-200 на "Ural Airlines" със 159 души на борда се приземи в поле край Новосибирск след отказ на хидравличната система.

Но това съвсем не е единственият случай, в който можеше да се стигне до трагедия:

  • В първите 9 месеца на 2023 г. в Русия са регистрирани 150 случая на техническа неизбрапвност на самолети, като за същия период на 2022 г. те са били само 50 - т.е. опасността при граждански полети се е увеличила 3 пъти.
  • 33 случая на технически откази са регистрирани при 230-те самолета Boeing, които се използват в Русия.
  • Най-големите проблеми са по двигателите и шасито, хидравличните системи, крилете и програмното осигуряване.
  • Сериозни трудности има в техническото обслужване на самолети с много летателни часове. Заради липса на капацитет и специалисти, руснаците се опитват да се пренасочат към Иран за поддръжка на машините, но техните заводи нямат необходимите сертификати от производителите.
  • До март 2022 г. не повече от 10% от общо 820 пътнически самолети от чужди производители са подлагани на несертифициран ремонт, без оригинални резервни части. Година и половина по-късно, според документите, почти 70% от авиопарка в Русия се поправя по този начин.
  • Над 1/3 от самолетите в Русия са подлагани на "канибализъм", за да се осигурят едни или други резервни части за ремонт на други машини.
  • Повечето от самолетите Ан-2 не могат да летят, защото двигателите им се произвеждат в Полша, а доставките са забранени заради санкциите.

През септември 2022 г. Международната организация по гражданска авиация е поставила Русия в списък с Либерия и Бутан заради извънредно висока степен на риск за сигурността на полетите.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Спорт

"Лудогорец" обяви новия си треньор

Норвежец застава начело на шампиона на България

18:27 - 21.11.2025
Важно днес

Зеленски: Това е един от най-тежките моменти в историята на Украйна

Мирният план на Тръмп и Путин е неприемлив в този вид, е позицията на Украйна

17:24 - 21.11.2025
Важно днес

Престъпни мрежи подготвят деца за убийства и ги вербуват чрез видеоигри

Когато полицията хване дете, престъпниците го изоставят и веднага започват да вербуват ново като превръщат младежите в оръжия, управлявани дистанционно

17:03 - 21.11.2025
Живот

София чака тайни инспектори да оценят има ли ресторант, достоен за звезда "Мишлен"

Инициативата е на Столичната община и Visit Sofia

16:20 - 21.11.2025
Важно днес

Галина Захарова защити независимостта на съда, след като бащата на Сияна ѝ поиска оставката

„В нито едно цивилизовано общество няма алтернатива на съда. Другото е хаос и саморазправа"

16:06 - 21.11.2025
Бизнес

"Филип Морис България" представи още една бездимна алтернатива за пълнолетните пушачи

Никотиновите паучове ZYN вече са и на българския пазар

15:40 - 21.11.2025
Живот

Къде изчезна Кевин Спейси? Пее в пианобар в Кипър, докато чака Скорсезе да го покани отново в Холивуд

Билетите за шоуто му започват от 250 долара и стигат до 1200 долара

14:39 - 21.11.2025
Важно днес

Благомир Коцев ще се върне във Варна след преместването на делото

Съдия Светла Даскалова беше избрана да гледа делото срещу кмета

13:49 - 21.11.2025