"Олинеза Премиум" ООД е осъдена да да плати 37 086 г. лв. за имитация на опаковките на майонеза „Краси“. Компанията за производство на майонеза, кетчуп и сосове под марката „Олинеза“ е осъдена окончателно да плати глоба от 37 086 лв. за заблуждаващ дизайн, като е имитирала опаковките на пловдивския си конкурент „Краси“. Това гласи решение на тричленен състав на Върховния административен съд от 5 февруари 2021 г., което не подлежи на обжалване. Глобата е за нарушение на чл. 35, ал. 2 от Закона за защита на конкуренцията.

Разпоредбата на чл. 35, ал. 2 от ЗЗК въвежда специална забрана за използването на фирма, марка или географско означение, идентични или близки до тези на други лица, по начин, който може да доведе до заблуждение и/ или да увреди интересите на конкурентите.

От април 2016 г. до подаването на жалбата през 2017 г. "Олинеза Премиум“ ЕООД, наследник на "Олинеза" ООД, е разпространявала на пазара продукт майонеза "Олинеза“ в пластмасови опаковки, които са сходни с наложената на пазара опаковка на майонеза "Краси“, регистрирана като триизмерна марка от пловдивската фабрика "Консул" ООД.

Така „Олинеза“ е въвела в заблужедние потребителите относно производителя на продукта, се казва в проверката на КЗК. Става въпрос за опаковки на майонеза "Олинеза трапезна" и "Олинеза пушена", които използват пластмасови кутии с форма, сходна на регистрирани от "Консул" ООД марки и промишлен дизайн.

Дружеството "Консул" ООД произвежда и предлага на пазара майонеза „Краси“ от 1994 г., а от 2000 г. разпространява и рекламира продукт в пластмасови опаковки. Дългогодишното присъствие на пазара на майонеза с марка „Краси“, в опаковки с непроменян външен вид са направили предлаганият продукт достатъчно добре разпознаваем за потребителите, пише в решението на ВАС.

"В обичайната практика търговците разполагат в близост продукти от един и същи вид – пр. мляко или майонеза на различни производители, с цел по-добра и лесна ориентация на потребителя. В този смисъл близкото позициониране на два продукта, чийто външен вид е с висока степен на сходство, създава риск от заблуда за потребителя при избора му на дадена стока, още повече, че естеството на продуктите – бързооборотни, в нисък ценови клас създава предпоставка за намаляване бдителността на потребителя и фокусиране на вниманието му само към някои от характерните елементи на опаковката.", приемат членовете на съдебния състав.

ВАС приема още, че използването на опаковка, която е в достатъчна степен близка до придобилата значителна известност и разпознаваемост на българския пазар опаковка на майонеза "Краси", би могло да доведе до увреждане на интересите на производителите на "Краси" - "Консул" ООД.

Заради иматацията на опаковките на „Краси“, на „Олинеза“ е наложена минимална глоба от Комисията за защита на конкуренцията от 0,1 на сто от нетния оборот на компанията за 2018 г. в размер на 37 086 лв.

Това е поредна глоба за "Олинеза Премиум" ООД. Само преди два месеца компанията беше глобена с 1,48 млн. лв. заради използването на заблуждаващия етикет „Домашна майонеза“ на опаковките си. През 2015 г. КЗК глоби c 253 960 лв. прoизвoдитeля нa мaйoнeзa "Oлинeзa” зa зaблуждaвaщa и пoдвeждaщa рeклaмa рeaлизирaнa чрeз пocлaниeтo „-15%”. Тогава глoбaтa бeше в рaзмeр нa 1 на сто oт нeтнитe прихoди oт прoдaжби нa дружecтвoтo зa финaнcoвaтa 2014 г.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

МВР отчете 10 срещи на Бойко Рашков с обвинените в контрабанда баща и син

Новият шеф на "Митниците" питат депутатите как очакват обикновен митничар да е "юнак" срещу каналджиите

16:00 - 18.04.2024
Бизнес

Ръст на измамите с фалшиви обяви за работа, сочи доклад на Revolut за сигурността на потребителите

Най-разпространени остават класическите измами с карта

15:40 - 18.04.2024
Европейски дневници

Бургас посреща роуд шоуто на подкаста "Европеец"

Епизод 2: Бургас - проследете събитието на живо

13:01 - 18.04.2024
Живот

Модните тайни на Gen Z

Новата кампания на Fashion Days е посветена на The Gatekeepers

11:43 - 18.04.2024