Нискотарифният авиопревозвач Wizz Air публикува предупреждение до клиентите си заради поредица от големи закъснения при полетите в Европа.
Причината за проблема са "множество метеорологични явления, случващи се едновременно в цяла Европа" - но според компанията те са довели до нарушаване на управлението на слотове на летищата.
Затова компанията призовава за "незабавни действия за справяне с неефективното управление на въздушното движение в Европа".
"Само на 26 юни в европейското въздушно пространство бяха регистрирани около 450 000 минути закъснение, 360 000 от които причинени от метеорологичните условия, със значителни закъснения от над 3 часа. Мрежата на Wizz Air отчете над 30 000 допълнителни минути закъснение за летищни слотове през последните четири седмици в сравнение със същия период на миналата година в резултат на тази извънредна ситуация. Wizz Air се извинява за причиненото неудобство на нашите пътници, но за съжаление този проблем е извън нашия контрол", се казва в позицията.
От дружеството твърдят, че са били готови да осигурят "безпроблемни" полети на клиентите си, но "системата за контрол на въздушното движение изглежда изпитва сериозни проблеми това лято".
Wizz Air препоръчват на пътниците да правят резервации директно през техния уебсайт, за да могат да бдъдат информирани незабавно за всякакви промени в графика на полетите чрез SMS и имейл.
Ако имат резервации през онлайн туристически агенции или други посредници, хората трябва да проверяват статута на своя полет и да поискат промени, ако е необходимо, през съответните агенции.
"Важно е да се отбележи, че този проблем засяга много авиокомпании, поради което капацитетът на хотелите в цяла Европа може да е ограничен. Wizz Air прави всичко възможно, за да осигури настаняване на възможно най-много пътници, но в случай че нашите външни партньори не са в състояние да отговорят на всички заявки поради липса на свободни стаи, пътниците може да бъдат помолени да организират своето настаняване сами. Пасажерите могат да бъдат спокойни, че имат право да поискат възстановяване на съответните разходи до разумна сума чрез официалния уебсайт на Wizz Air", се казва в съобщението.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: