Wizz Air спира всички свои полети от и до Абу Даби от 1 септември 2025 г. и преустановява всичките си операции в емирството.
Нискотарифната авиокомпания посочва няколко причини, довели до това решение, включително геополитическото напрежение в Близкия изток и постоянни проблеми с двигателите заради горещия климат, които са довели до приземяването на самолети.
В прессъобщението си от понеделник Wizz Air аргументира решението и с регулаторни пречки, които според нея ограничават възможностите ѝ за растеж на пазара. Вместо това компанията посочва, че ще се съсредоточи върху основния си пазар в Централна и Източна Европа, Великобритания и Италия.
Това означава, че ще спрат и директните полети на авиопрезвозвача между Абу Даби и България. Досега той изпълняваше полети София-Абу Даби, а през март 2025 г. беше пусната и директна авиолиния между Варна и емирството.
През юни Wizz Air обяви, че въвежда алтернативни маршрути за полетите си до и от Дубай (DXB) и Абу Даби (AUH) заради ескалацията на напрежението в Близкия изток и затварянето на въздушни пространства в региона. По тази причина продължителността на полетите по тези линии беше удължена.
В момента в Wizz Air Abu Dhabi работят 700 служители в областта на авиацията - в това число пилоти, кабинен екипаж и друг персонал, който развива дейността на компанията.
Wizz Air Abu Dhabi стартира като съвместно предприятие през ноември 2020 г. между базираната в Унгария Wizz Air Holdings и държавния инвестиционен фонд на Абу Даби ADQ с цел да предоставя нискотарифни полети в Близкия изток, Африка и Индийския субконтинент. ADQ държи 51% от акциите, а Wizz Air Holdings притежава останалите 49%.
Една от причините за прекратяването на цялата дейност в столицата на Обединените арабски емирства са проблемите с поддръжката на двигателите Pratt & Whitney, които доведоха до спирането на десетки самолети от флотилията на компанията, съставена изцяло от самолети Airbus SE.
Главният изпълнителен директор Йозеф Варади заяви миналия месец, че Wizz Air планира да намали полетите в среди с "горещ и суров" климат, тъй като той води до по-бързо износване на двигателите на самолетите. Превозвачът съобщи през юни, че очаква и малко по-високи разходи през фискалната 2026 г. заради приземяването на самолети и спирането на по-стари самолети.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: