Независимо кои ще са големите победители на тазгодишните награди "Оскар", всички номинирани ще спечелят по нещо. Някои ще си тръгнат с престижната златна статуетка, докато други ще се приберат у дома с чанта, пълна с подаръци. Тази година тя ще е препълнена с различни неща, като част от тях включват японски млечен хляб, тридневен престой на италиански остров и дори парцел в Австралия.
Подаръчната чанта се оценява на близо 126 хил. долара, пресмята сп. "Forbes". Макар тя да е с 10% по-евтина от миналогодишната, тя все пак струва над 300 пъти повече от стойността на самия Оскар - изработката на статуетката, покрита с 24-каратово злато, е около 400 долара.
Селекцията от артикули и изненади също е толкова голяма, че вместо "чанта" по-скоро ще са необходими няколко куфара, за да се транспортира всичко. За нея отговаря маркетинговата компанията Distinctive Assets, която събира предложения от редица марки, които да бъдат представени на холивудските звезди. Брандовете плащат по 4 хил. долара, за да си осигурят място в кошницата, но получателят ѝ не е задължен да приеме, използва или популяризира съдържанието ѝ.
Практиката е наложена още от 2002 г., когато за първи път са представени торбичките "Всички печелят". Те се раздават предимно на номинираните за Оскар в четирите основни актьорски категории, както и на тези в категорията за най-добър режисьор.
Какво има в подаръчната чанта?
Изненадите тази година са над 60 и включват всичко от луксозни козметични продукти до вълнуващи възможности за пътуване и дори уникални уелнес процедури. Холивудските звезди дори ще могат да резервират лифтинг процедура на лицето при известния пластичен хирург д-р Константин Васюкевич или да похапнат селекция от шоколадови бонбони с вградено в кутията видеопослание.
Опциите за пътуване включват екскурзия до фара Punta Imperatore на италианския остров Иския, както и престои в канадското имение The Lifestyle за 40 хил. долара.
В подаръците е включена и 1 кв. м земя в Австралия, с която се финансират усилията за опазване на околната среда в района. Парцелите се предлагат със "сертификат за лиценз за земята", но в условията се посочва още, че "сте закупили символичен сувенир... от земята" и хората, които притежават такава част, не могат да "влизат във владение на парцела; да използват парцела; да влизат в него без изричното писмено съгласие на лицензодателя".
Номинираните за "Оскар" актьори и режисьори ще могат да открият и няколко по-дребни продукти като калъфки, възглавници за врата, сапуни и масла за тяло. Включени са и няколко книги, сред които "Книга за живота" на Джо Боулби и "Gods in Shackles" на Санджита Ийер
Звездите няма да останат и гладни, тъй като организаторите са се погрижили в чантите да има лакомства и напитки, включително вино, натурален чай, японски млечен хляб, както и домашно приготвени гевреци с белгийски шоколад.
През годините подаръците за "Оскар"-ите почти винаги са били в такъв огромен и луксозен обем и варират от круиз до Антарктида до годишен наем на Audi. Както и при рекламите на Супербоул (финалът на първенството на Националната футболна лига на САЩ), включването в пакета с изненади за филмовите награди е свързано с известен риск, но марките се надяват, че той ще се изплати с подкрепата на известни личности.
Това вече се е случвало. През 2013 г. Ейми Адамс беше снимана с подарена тениска с надпис "Strong Is The New Skinny", а предишни номинирани, сред които Виола Дейвис и Марк Ръфало, са споделяли снимки от безплатните си пътувания в Instagram. Някои от тях дори са станали постоянни клиенти на фирмите. Актьорът Рон Хауърд е организирал сватбата на сина си във фермата "Уинвиан" в Кънектикът, след като първото му посещение в нея е именно следствие от намереното в чантата за "Оскар"-ите.
Според основателката на Distinctive Assets Лаш Фари торбичките "имат по-голяма цел".
"Тези номинирани са в уникалната позиция да помогнат неимоверно много на участващите марки, като просто носят, използват и говорят за тези продукти", споделя тя.
Последни приготвления и без червен килим за "Оскар"-ите
До раздаването на подаръците и официалната церемония на "Оскарите" остават броени дни. За първи път от десетилетия обаче гостите на наградите няма да минат по червен килим. Алеята пред Dolby Theatre в Холивуд ще бъде украсена в цвят "шампанско". Медиите вече заснеха традиционното разстилане на килима на булевард "Холивуд".
Там беше и американският комик Джими Кимъл, който тази година отново ще бъде водещ на 95-ата церемония по раздаването на наградите "Оскар". С хаплив коментар за бежовия цвят той намекна за скандала с шамарите на последната гала. Хората се чудят дали тази година отново ще има гняв и насилие, каза Кимел. Самият той се надявал това да не е така.
"Но изборът на цвят шампанско пред традиционния червен килим показва колко сме уверени, че няма да се лее кръв."
На миналогодишните "Оскари" актьорът Уил Смит удари комика Крис Рок на сцената, след като той се пошегува за съпругата на Смит Джейда Пинкет. Една година по-късно Рок проговори за инцидента и каза, че ушите му още кънтят.
Джими Кимел ще е водещ на "Оскарите" за трети път. След като се появи на "Супербоул", бременната Риана ще пее и тук.
Изпълнителният директор на наградите "Оскар" Бил Крамър излезе с по-елегантно обяснение за промяната на цвета на килима от това на Кимел. Неговата интерпретация е, че цветът шампанско добавя нотка блясък към звездната разходка в неделя вечерта.
Дълъг почти сто метра и широк десетина метра, килимът покрива част от иначе оживения булевард "Холивуд". Десетки работници ще монтират известния моден подиум, ще подрежат ръбовете и ще скрият шевовете до неделя. Ще бъдат поставени бариери и трибуни за феновете и пресата.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: