Zara се извини за реклама, в която потребители видяха връзка с войната  в Газа Снимка: © Zara

Гигантът за бърза мода Zara се извини за силно критикуваната от потребители в социалните мрежи реклама, като нарече случилото се „недоразумение“. Става дума за кампания, в която някои видяха препратка към войната между Израел и екстремистката организация "Хамас".

В извинението си Zara казва, че рекламата, промотираща линията Atelier, е "замислена през юли и заснета през септември".

Напрежението в Близкия изток ескалира през октомври.

"За съжаление някои клиенти се почувстваха обидени от тези изображения, които вече са премахнати, и видяха в тях нещо, което далеч не е било предвидено при създаването им. Zara съжалява за това недоразумение и потвърждава дълбокото си уважение към всички", се казва в изявлението на компанията, цитирано от BBC.

Общо 110 жалби са постъпили в Органа за рекламни стандарти (ASA) заради рекламната компания на Zara.

"Жалбоподателите твърдят, че изображенията препращат към настоящия конфликт между Израел и Хамас и са обидни", каза говорител на ASA и поясни, че всички жалби са в процес на разглеждане.

В кампанията, озаглавена "The Jacket", моделът Кристен Макменами позира до манекени, увити в бял плат и пластмаса.

Офицалното обяснение е, че дизайнът е умишлен избор, целящ да подчертае гъвкавостта на дрехата.

За много потребители в социалните мрежи обаче композицията напомня на тела, увити в бял плат, и виждат препратка към начина, по който се извършват погребенията в ислямския свят.

Допълнително напрежение предизвика картонена изрезка, която според коментиращи в социалните мрежи наподобява карта на Палестина. В различни постове визията беше определена като ,,нещо отвратително".

На 7 октомври обявената от САЩ и ЕС за терористична организация „Хамас“ нападна Израел, като уби 1200 цивилни, а други 240 взе за заложници.

В отговор на атаката Израел предприе мащабна военна операция срещу палестинската организация.

През ноември и на друга марка дрехи ѝ се наложи да се извинява за своя реклама.

Тогава "Marks&Spencer's" бяха обвинени, че в акаунта на компанията в Instagram е публикувана снимка, изобразяваща горящи шапки за коледно парти в цветовете на палестинското знаме.

Изображението, взето от коледна реклама, заснета през август, показваше червени, зелени и сребърни хартиени шапки, горящи в камина.

От M&S заявиха, че намерението им е било "закачливо да покажат, че някои хора не обичат да носят хартиени коледни шапки".

След вълната на критики в социалните мрежи обаче публикацията бързо беше премахната, а M&S поднесе извинение.

Миналата година по това време лавинообразно възмущение си навлече и Balenciaga, след като пусна коледна кампания на деца, заснети сред празни чаши от алкохол и сред други крайно неподходящи атрибути за детска аудитория.


Противоречива реклама на Zara предизвика възмущение и призиви за бойкот на марката


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024