Гигантът за бърза мода Zara се извини за силно критикуваната от потребители в социалните мрежи реклама, като нарече случилото се „недоразумение“. Става дума за кампания, в която някои видяха препратка към войната между Израел и екстремистката организация "Хамас".
В извинението си Zara казва, че рекламата, промотираща линията Atelier, е "замислена през юли и заснета през септември".
Напрежението в Близкия изток ескалира през октомври.
"За съжаление някои клиенти се почувстваха обидени от тези изображения, които вече са премахнати, и видяха в тях нещо, което далеч не е било предвидено при създаването им. Zara съжалява за това недоразумение и потвърждава дълбокото си уважение към всички", се казва в изявлението на компанията, цитирано от BBC.
Общо 110 жалби са постъпили в Органа за рекламни стандарти (ASA) заради рекламната компания на Zara.
"Жалбоподателите твърдят, че изображенията препращат към настоящия конфликт между Израел и Хамас и са обидни", каза говорител на ASA и поясни, че всички жалби са в процес на разглеждане.
В кампанията, озаглавена "The Jacket", моделът Кристен Макменами позира до манекени, увити в бял плат и пластмаса.
Офицалното обяснение е, че дизайнът е умишлен избор, целящ да подчертае гъвкавостта на дрехата.
За много потребители в социалните мрежи обаче композицията напомня на тела, увити в бял плат, и виждат препратка към начина, по който се извършват погребенията в ислямския свят.
Допълнително напрежение предизвика картонена изрезка, която според коментиращи в социалните мрежи наподобява карта на Палестина. В различни постове визията беше определена като ,,нещо отвратително".
На 7 октомври обявената от САЩ и ЕС за терористична организация „Хамас“ нападна Израел, като уби 1200 цивилни, а други 240 взе за заложници.
В отговор на атаката Израел предприе мащабна военна операция срещу палестинската организация.
През ноември и на друга марка дрехи ѝ се наложи да се извинява за своя реклама.
Тогава "Marks&Spencer's" бяха обвинени, че в акаунта на компанията в Instagram е публикувана снимка, изобразяваща горящи шапки за коледно парти в цветовете на палестинското знаме.
Изображението, взето от коледна реклама, заснета през август, показваше червени, зелени и сребърни хартиени шапки, горящи в камина.
От M&S заявиха, че намерението им е било "закачливо да покажат, че някои хора не обичат да носят хартиени коледни шапки".
След вълната на критики в социалните мрежи обаче публикацията бързо беше премахната, а M&S поднесе извинение.
Миналата година по това време лавинообразно възмущение си навлече и Balenciaga, след като пусна коледна кампания на деца, заснети сред празни чаши от алкохол и сред други крайно неподходящи атрибути за детска аудитория.
Противоречива реклама на Zara предизвика възмущение и призиви за бойкот на марката
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: