Светът на модата сякаш почти се беше примирил със странните кампании и продукти на Balenciaga – модно шоу в кал, съсипани кецове за 1450 евро, чанта тип ‘‘торба за боклук“. Този път обаче модната къща изглежда прекали и се наложи незабавно да изтегли празничната си рекламна кампания. Причината - лавинообразно възмушение в социалните мрежи заради кадри, включваща деца сред празни чаши от алкохол и гушнали плюшени мечета, препасани с кожи и аскесоари, които напомнят на т.нар. BDSM екипировка (еротични практики, свързани с връзване, подчинение и т.н - абревиатурата идва от "bondage, discipline, dominance and submission" - б.р.).
Кампанията е заснета от Габриеле Галимберти, известен с фотографската си серия "Toy Stories" и кадрите си за National Geographic.
Последните снимки за Balenciaga Gift Shop представят малки деца, облечени в дрехи от линията Balenciaga Kids. Според оригиналното прессъобщение от миналата седмица „кампанията повтаря серията на фотографа от "Toy Stories" и изследва какво хората получават като подаръци“.
Модният гигант пише, че линията включва "десетки нови продукти, вариращи от домакински принадлежности, дрехи за домашни любимци, аромати – всичко от всекидневни артикули до колекционерски предмети в ограничено издание, както и мебели по поръчка".
Гневната реакция от кадрите не се забави.
Модния гигант публикува извинение в своя Instagram профил на 22 ноември, като обяви, че кампанията е премахната.
„Искрено се извиняваме за обидата, която нашата празнична кампания може да е причинила. Плюшените ни чанти и мечета не трябваше да бъдат представени с деца в тази кампания. Веднага я премахваме от всички платформи.“ се казва в изявлението.
„От Balenciaga може да са се ‘‘извинили“, но всички знаят, че тази кампания раздразни хората на най-високо ниво. Това е рекламна стратегия, която се опитва да привлече вниманието с противоречиво съдържание. Не приемам извиненията и няма да ги приема изобщо. НИКОГА не е добре да се сексуализират деца.", пише един от много разярени потребители в Twitter.
Фотографът Галимберти разказа, че режисурата и заснемането на кампанията са били извън негов контрол.
„Не бях в позиция да коментирам избора на Balenciaga и трябва да подчертая, че нямах право да избирам по никакъв начин нито продуктите, нито моделите, нито комбинацията от двете.
От мен се искаше само и единствено да наредя осветлението за дадената сцена и да заснема снимките в характерния за мен стил. Както обикновено, посоката на кампанията и заснемането не са в ръцете на фотографа.“, сподели Галимберти.
,,Подозирам, че всеки човек, склонен към педофилия, търси в мрежата и за съжаление има твърде лесен достъп до снимки, абсолютно еднозначни в ужасното си съдържание. Напълно различни от това, което аз снимам. Подобни линчувания на рекламни кампании отвличат вниманието от истинския проблем и реалните престъпници."
,,Застъпваме се за безопасността на децата“
Часове след поста си Balenciaga публикува допълнително изявление в Instagram, в което се извинява и за показването на „обезпокоителни документи“ в отделна кампания. Брандът визира документи от дела, гледани във Върховния съд на САЩ, свързани със закона за детска порнография. Става въпрос за популярните казуси "Съединените щати срещу Уилямс" от 2008 г. и "Ашкрофт срещу Коалицията за свободно слово" от 2002 г., свързани с детската порнография.
„Извиняваме се за показването на обезпокоителни документи в нашата кампания. Приемаме този въпрос изключително сериозно и предприемаме правни действия срещу отговорните за включването на неодобрени артикули за фотосесията".
Осъждаме остро малтретирането на деца под каквато и да е форма. Застъпваме се за безопасността и благополучието на децата.“, написаха от компанията.
Фотографът Галимберти добави, че "няма връзка със снимката с документи на Върховния съд".
There is NO acceptable reason to be exposing children to BDSM. The court document in the ad appears to be a case known as ‘Free speech coalition vs Ashcroft’ (look it up) this is sick & now Balenciaga has deleted all post on IG & changed the photo on the site. More info in thread https://t.co/EBQqk1POXL
— Tori Nicks 2.0 🛰 (@MajestyRia) November 21, 2022
Бела Хадид по анцуг в офиса: Последното "творение" на Adidas и Balenciaga
Balenciaga е първата луксозна марка, която се махна от Twitter
20-те най-успешни модни бранда за 2022 досега и маркетинговите решения, които ги направиха такива
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: