Мечета в кожи и деца сред празни чаши от алкохол: Balenciaga изтегли последната си рекламна кампания Снимка: © Balenciaga

Светът на модата сякаш почти се беше примирил със странните кампании и продукти на Balenciaga – модно шоу в кал, съсипани кецове за 1450 евро, чанта тип ‘‘торба за боклук“. Този път обаче модната къща изглежда прекали и се наложи незабавно да изтегли празничната си рекламна кампания. Причината - лавинообразно възмушение в социалните мрежи заради кадри, включваща деца сред празни чаши от алкохол и гушнали плюшени мечета, препасани с кожи и аскесоари, които напомнят на т.нар. BDSM екипировка (еротични практики, свързани с връзване, подчинение и т.н - абревиатурата идва от "bondage, discipline, dominance and submission" - б.р.).

Кампанията е заснета от Габриеле Галимберти, известен с фотографската си серия "Toy Stories" и кадрите си за National Geographic.

Последните снимки за Balenciaga Gift Shop представят малки деца, облечени в дрехи от линията Balenciaga Kids. Според оригиналното прессъобщение от миналата седмица „кампанията повтаря серията на фотографа от "Toy Stories" и изследва какво хората получават като подаръци“.

Модният гигант пише, че линията включва "десетки нови продукти, вариращи от домакински принадлежности, дрехи за домашни любимци, аромати – всичко от всекидневни артикули до колекционерски предмети в ограничено издание, както и мебели по поръчка".

Гневната реакция от кадрите не се забави.

Balenciaga свалена рекламна кампания с децаМодния гигант публикува извинение в своя Instagram профил на 22 ноември, като обяви, че кампанията е премахната.

„Искрено се извиняваме за обидата, която нашата празнична кампания може да е причинила. Плюшените ни чанти и мечета не трябваше да бъдат представени с деца в тази кампания. Веднага я премахваме от всички платформи.“ се казва в изявлението.

„От Balenciaga може да са се ‘‘извинили“, но всички знаят, че тази кампания раздразни хората на най-високо ниво. Това е рекламна стратегия, която се опитва да привлече вниманието с противоречиво съдържание. Не приемам извиненията и няма да ги приема изобщо. НИКОГА не е добре да се сексуализират деца.", пише един от много разярени потребители в Twitter.

Фотографът Галимберти разказа, че режисурата и заснемането на кампанията са били извън негов контрол.

„Не бях в позиция да коментирам избора на Balenciaga и трябва да подчертая, че нямах право да избирам по никакъв начин нито продуктите, нито моделите, нито комбинацията от двете.

От мен се искаше само и единствено да наредя осветлението за дадената сцена и да заснема снимките в характерния за мен стил. Както обикновено, посоката на кампанията и заснемането не са в ръцете на фотографа.“, сподели Галимберти.

,,Подозирам, че всеки човек, склонен към педофилия, търси в мрежата и за съжаление има твърде лесен достъп до снимки, абсолютно еднозначни в ужасното си съдържание. Напълно различни от това, което аз снимам. Подобни линчувания на рекламни кампании отвличат вниманието от истинския проблем и реалните престъпници."

,,Застъпваме се за безопасността на децата“

Часове след поста си Balenciaga публикува допълнително изявление в Instagram, в което се извинява и за показването на „обезпокоителни документи“ в отделна кампания. Брандът визира документи от дела, гледани във Върховния съд на САЩ, свързани със закона за детска порнография. Става въпрос за популярните казуси "Съединените щати срещу Уилямс" от 2008 г. и "Ашкрофт срещу Коалицията за свободно слово" от 2002 г., свързани с детската порнография.

„Извиняваме се за показването на обезпокоителни документи в нашата кампания. Приемаме този въпрос изключително сериозно и предприемаме правни действия срещу отговорните за включването на неодобрени артикули за фотосесията".

Осъждаме остро малтретирането на деца под каквато и да е форма. Застъпваме се за безопасността и благополучието на децата.“, написаха от компанията.

Фотографът Галимберти добави, че "няма връзка със снимката с документи на Върховния съд".


Бела Хадид  в офис, adidas x balenciaga Бела Хадид по анцуг в офиса: Последното "творение" на Adidas и Balenciaga

Balenciaga е първата луксозна марка, която се махна от Twitter Balenciaga е първата луксозна марка, която се махна от Twitter

20-те най-успешни модни бранда за 2022 досега и маркетинговите решения, които ги направиха такива


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Голям пожар затвори пътя Велико Търново – Арбанаси, хеликоптер се включи в гасенето

Огънят е обхванал местността Гарга баир

20:32 - 08.07.2025
Важно днес

Горски пожар бушува в Южна Франция, летището в Марсилия е затворено

Силни ветрове разпространиха пламъците към града

19:59 - 08.07.2025
Важно днес

Иван Костов: Кампанията срещу еврото може да форсира инфлацията - викаш злото и то идва

Той призова противниците на еврото "да спрат, защото причиняват само негативи на България"

18:10 - 08.07.2025
Важно днес

Домашен арест за 19-годишния шофьор, убил трима души, след като се вряза в заведение в Разград

Съдът е взел предвид възрастта, чистото минало и постоянния адрес на обвиняемия

18:07 - 08.07.2025
Важно днес

Парк “Врана” няма да бъде даден на общината, но не е ясно кой ще го поддържа

Областният управител на София отказва да се съобрази с ултиматума на кмета Васил Терзиев, щял да свиква работна група

17:41 - 08.07.2025
Важно днес

ЕК критикува България за нулевия резултат в борбата с корупцията

ЕК призна, че държавата е занулила почти всички опити да се бори с политическите и икономически зависимости на съд, прокуратура и полиция

17:15 - 08.07.2025
Важно днес

Трима мъже са осъдени за палеж на украински склад в Лондон по поръчка на руската групировка „Вагнер“

Първа присъда по новия Закон за националната сигурност на Великобритания

16:45 - 08.07.2025
Важно днес

Асен Василев: Пеевски е разпоредил акцията срещу кмета на Варна

"Искам да кажа на тези хора - нито ще ни спрете, нито ще ни изплашите"

16:37 - 08.07.2025
Живот

Най-големият хип-хоп фестивал в Словакия е пред провал след серия скандали, започнали с Кайне Уест

На сцената на "Рубикон" трябва да се качи Кайние Уест. Участието му обаче вече не е сигурно. Билети не се продават, а не е ясно дали изобщо има и сцена.

16:34 - 08.07.2025