Balenciaga е първата луксозна марка, която се махна от Twitter

Balenciaga официално напусна Twitter заради скандалите около платформата след придобиването ѝ от Илон Мъск.

Така брандът се превърна в първата голяма модна къща, която не само няма да рекламира, но напълно премахва акаунта си от социалната мрежа.

Причина за напускането не е посочена изрично. Предвид факта, че решението идва след като Twitter въведе и премахна платената проверка на акаунти заради сериозни проблеми, които струваха милиарди на фармацевтичната компания Eli Lily, мотивите на Balenciaga изглеждат ясни.

С всеки следващ ден все повече рекламодатели изразяват опасения относно действията на Мъск.

Последните няколко седмици са несигурни за Twitter заради хаотичните промени след намесите на новия собственик в оперативната работа на компанията. Някои oт мениджърите бяха уволнени, а други предпочетоха да напуснат сами - включително главният директор по информационната сигурност Леа Киснер и главният директор по защита на личните данни Деймиън Киърън.

От Федералната търговска комисия също изразиха безпокойствие, след като половината от персонала на компанията беше съкратен.

Появиха се многобройни фалшиви акаунти с "потвърдена" от Twitter самоличност, които се представят за знаменитости или брандове и предизвикват хаос с двусмислени и противоречиви туитове.

Производителите на инсулин Eli Lilly изгубиха около 15 млрд. долара от пазарната си капитализация за няколко часа, след като техен имитатор със синя значка обяви, че лекарството им за диабетици вече ще бъде безплатно.

Вместо да бойкотират платформата заради претърпените вреди, те все пак предпочетоха да останат.

"Извиняваме се на онези, на които беше представено подвеждащо съобщение от фалшив акаунт на Lilly. Нашият официален акаунт в Twitter e @LillyPad":

Twitter Blue, който за кратко предлагаше на потребителите възможността да верифицират своите акаунти срещу $7,99 на месец, оттогава е деактивиран.

Мъск призна, че предложението му е „може би … глупаво решение“.

Става ясно, че марки като Balenciaga има за какво да се притесняват. С акцента на Мъск върху свободата на словото и небрежния подход към модерирането на съдържанието и дезинформацията, все повече компании вероятно ще почувстват, че е в техен интерес да се дистанцират от Twitter, преди да се превърне в "Parler 2.0" (приложението за свободна реч на крайните консерватори в САЩ).

Самият Мъск наскоро "туитна" и изтри връзка в подкрепа на дясна конспиративна теория по повод нападението срещу съпруга на Нанси Пелоси - Пол Пелоси.

Няколко компании, които изтеглят рекламите си от Twitter след придобиването на Мъск са Chipotle, United Airlines, Pfizer, Audi и General Motors.

Balenciaga имаше репутационни проблеми и заради предишните си отношения с Кание Уест, които все още са свежи в съзнанието на хората. Затова решението на луксозната модна къща да напусне Twitter може да е опит за превантивно спиране на друг PR провал.

Или творческият директор на бранда Демна просто наистина не харесва Илон Мъск.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Политика

21 нюанса червено

18:13 - 26.04.2024
Важно днес

Служебният кабинет смени Вяра Тодева и още пет областни управители

Част от новите са от банката кадри на ГЕРБ

18:08 - 26.04.2024
Важно днес

Мащабни промени в движението в центъра на София предложиха от ПП-ДБ и "Спаси София"

Планира се ул. „Фритьоф Нансен“ да стане двупосочна

14:32 - 26.04.2024