Българският производител на биоразградимо пакетиращо фолио LAM'ON получи инвестиция 500 хил. евро от Eleven ventures и Григорий Ананиев, управляващ директор в Citibank.
Иновативната компания е създадена преди 6 години от Ангела Иванова и Гергана Станчева. Те разработват биоразградимо ламиниращо фолио, което не съдържа пластмаси на основата на изкопаеми горива.
По-рано тази година LAM’ON успешно пусна на пазара две решения за компостируеми опаковки – водещи продукти от тяхната опаковъчна линия: “PACK’ON Classic” и “PACK’ON Shrink” фолия.
Със средствата от инвестицията LAM’ON ще се опита да привлече нови клиенти чрез по-видима маркетингова стратегия. Продуктите на компанията вече се приемат положително от ключови производители в сфери като облекло и пиво, които възприемат преминаването към екологични алтернативи като част от своите по-широки инициативи за устойчивост.
Финансирането идва в момент, когато глобалният пазар на устойчиви опаковки бележи безпрецедентен ръст до стойности от 180 милиарда евро, движен от регулациите на ЕС и нарастващото потребителско търсене на екологични решения.
Точно такава е и мисията на LAM’ON - да създава ламиниращо фолио, което да е наистина биоразградимо, но да запази същите качества като остарялата и замърсяваща пластмасова версия.
Така в сътрудничество с учени и изследователи компанията разработва напълно биоразградим продукт, който запазва функционалността на традиционните ламинати, но без да вреди на природата.
„Горди сме да подкрепим екипа на LAM’ON в стремежа им да направят революция в опаковъчната индустрия с иновативни, биоразградими решения. Тяхната мисия съвпада идеално с нашата стратегия за инвестиране в устойчивост и фокусирани върху климата предприятия, които са движеща сила за значима промяна“, допълни Ивайло Симов, съдружник в Eleven.
Продуктът на LAM'ON предлага предимства пред традиционните ламинати, включително намаляване на вредните емисии и отпадъци. Това го прави особено привлекателен за компании и институции, които искат да ограничат въглеродния си отпечатък и да спазват по-строги екологични норми.
Досегашното финансиране на компанията включва собствени средства, ангелски инвестиции, както и няколко гранта, най-големият от които за малко над 1.2 млн. евро от програмата "Акселератор" на Европейския съвет за иновации (EIC).
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: