Spotify вдига цените за абонатите си в Европа от септември Снимка: © Getty Images

Абонирайте се за нюзлетъра на "Булевард България", за да получавате селекция с най-интересните теми на седмицата през погледа на нашия екип:


Стрийминг платформата Spotify обяви, че от септември ще увеличи месечната цена на индивидуалния си Premium абонамент в редица държави.

Мярката ще засегне потребители в Европа, Южна Азия, Близкия изток, Африка, Латинска Америка и Азиатско-тихоокеанския регион, като повишението ще бъде с 1 евро – от 10,99 на 11,99 евро месечно.

Spotify обясни, че абонатите ще получат допълнителен имейл с информация за новите цени "през следващия месец". В съобщението обаче не са изрично споменати конкретните държави. Не е ясно дали увеличението е за всички страни от регионите или само за селектирани регионални пазари.

Държави като Франция, Белгия, Люксембург и Нидерландия, където скоро абонаментните планове са били повишени например, засега остават извън последната вълна на поскъпване.

Решението идва дни след като компанията публикува тримесечен финансов отчет с разочароваща печалба. Въпреки че броят на платените абонати е нараснал с 12% до 276 милиона души, печалбата се оказа под очакваните прогнози. Това се дължи основно заради по-високи разходи по компенсациите на служителите.

Само ден след отчета пазарната стойност на базираната в Швеция компания спадна с близо 16 милиарда долара, след като акциите ѝ поевтиняха с 11,5%.

Spotify обикновено е предпазлива, когато се отнася за промяната на цените в плановете – например в САЩ те останаха непроменени цели 12 години до първите увеличения през 2023 г. Новият ход показва нарастващия натиск от страна на инвеститорите и музикалната индустрия за подобряване на маржовете и приходите. Анализатори посочват, че потребителите на Spotify са сред най-лоялните в индустрията и най-малко склонни да се откажат от абонамента си, което прави платформата по-сигурна за подобни стъпки.

Главният изпълнителен директор на компанията Даниел Ек коментира, че дългосрочното задържане на потребителите остава приоритет.

Междувременно компанията продължава да експериментира с допълнителни услуги извън стрийминването на музика, като включва в каталога си аудиокниги и го разширява с видео и реклами. С общо 696 милиона месечни активни потребители, Spotify продължава да бъде лидер в музикалния стрийминг.

Важно днес

Васил Терзиев: Договорите за сметосъбиране в 9 района на София са временно удължени

„Поредният заявен „апокалипсис“ с боклука се отлага“, написа Васил Терзиев

16:10 - 27.12.2025
Живот

Връзки, срещи и лично пространство - как общуваме днес? Отговарят Коста Каракашиян и Карин Околие

Срещаме се с тях по повод 30-годишнината на A1 - първият GSM оператор в България

16:01 - 27.12.2025
Кино и сериали

Всичко, което знаем за „The Drama“ - новия филм със Зендея и Робърт Патинсън

„The Drama“ е първият общ филм на Зендея и Робърт Патинсън

14:59 - 27.12.2025
Важно днес

Почина политологът и философ Деян Кюранов

Деян Кюранов е съосновател на „Екогласност“ и СДС

14:02 - 27.12.2025
Важно днес

17-годишен шофьор загина при тежка катастрофа в Сливенска област

16-годишно момче, пътувало в автомобила, е настанено в болница

13:12 - 27.12.2025
Важно днес

Говорителката на Белия дом Каролайн Левит обяви, че очаква момиченце

Левит е първата жена на този пост, която е бременна по време на мандата си

12:13 - 27.12.2025
Важно днес

Почина Пери Бамонте, дългогодишен китарист на The Cure

Пери Бамонте е ключова фигура в историята на The Cure

09:58 - 27.12.2025
GEN Z дневници

Vol. 98: Стана ли Коледа безразлична за Gen Z, Heated Rivalry е новата секси обсесия, голямото его е на мода

На прага на 2026 е време за това, което ние от Gen Z бихме нарекли „vibe reset“

09:15 - 27.12.2025
Важно днес

Откриват зимния сезон в Боровец

С целодневна програма започват честванията по случай 130 години от основаването на курорта

09:13 - 27.12.2025