Вече всички, дори и тези, които не следят модните тенденции, знаят какво е тихият лукс - стил на обличане, който говори за богатство, без дрехите да казват нещо посредством големи лога или крещящи детайли.
Нищо ново под слънцето, но покрай сериала "Succession" и много по-ограниченото пътуване на руснаците по света, известни с характерно показния си стил на обличане, тихият лукс преживява своя ренесанс.
Loro Piana
Ако някой иска да скрие, че е богат, като в същото врем се възползва максимално от силата на парите си, той носи Loro Piana.
Луксозният гигант първо е производител на тъкани и след това е модна марка. Компанията е известна с най-висококачествените дрехи от естествени материи в света. Можете да намерите артикули от вълна от викуня (вид дива лама) - най-топлата, най-лека и най-скъпа в света.
Италианската компания е и най-големият производител на кашмир. Освен за текстил и дрехи, компанията има и трета дивизия - за продукти за интериора. Част е от групата LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton.
Може и да си спомняте, когато миналата година Владимир Путин се появи с яке за милион и половина рубли (около 24 хил. лева) на концерт в Москва. На интернет не му отне много, за да разбере какво е, въпреки липсата на лого или друг разпозанваем елемент - това е Loro Piana.
The Row
Основан през 2006 г. от прочутите холивудски близначки Мери-Кейт и Ашли Олсън, The Row е друг бранд, процъфтяващ върху същността на минимализма. Характерен за него е танцът между функция и форма. The Row предлага само дамска мода и аксесоари, а посланието на стила на марката е "който разбира, вижда" .
За разлика от Loro Piana, the Row няма нито 100 годишна история зад гърба си, нито връзка с Италия, а още по-малко цялата бизнес мощ на LVMH.
Общото между двата бранда обаче е семплата естетика и висококачествените материи и изработка на дрехите.
За The Row се говори, че е надминал миналото си като марка за знаменитости и се превърнал в таен клуб, от който всеки (който има пари) иска да е част.
Hermès
Дали е случайно, че най-старият луксозен моден бранд в света попада в тази класация? Hermès е основана през 1837 г. и до ден днешен не само че продължава да работи, но и успява да се открои с впечатляващи печалби през последните години - толкова впечатляващи, че компанията даде 4 000 евро бонус на всеки служител във Франция.
Марката е специализирана в кожени изделия, домашно обзавеждане, парфюми, бижута, часовници и други аксесоари. Но ако вълнено сако на Loro Piana струва около 2,500 евро, то при Hermès цените са по 3 и по 4.
Hermès има, разбира се, и много крещящи модели, но някои артикули на бранда са станали икони за стил като чантата, произведена през 1984 г. за Джейн Бъркин, която носи и нейното име Birkin. Именно Birkin 35 в неутрален цвят е най-добрата чанта от сегмента тихия лукс.
Brunello Cucinelli
Друг бранд на върха на тихия лукс. Brunello Cucinelli е известен с използването на най-добрите материи, особено с творенията си от кашмир и кожа и е пряк конкурент на Loro Piana. Марката е с по-нова история, а самият ѝ основател беше в София през 2015 година. Наричат го краля на кашмира, ярките пуловери и костюмите. Брандът се отличава с един много забележителен небрежен лукс.
Fear of God
Базираният в Лос Анджелис уличен бранд от 2012 година получава най-голямо признание за колекцията си "Essentials“, която е изградена на основите на всекидневното облекло.
Колекцията включва уголемени силуети с много минималистични детайли, като сака без ревери или суитшърти с копче, вместо връзки.
Произведена изцяло в Италия, тя използва естествени влакна в цветова палитра, която рядко се отклонява от черно или бежово. Тъй като техните продукти са силно ограничени и силно търсени, някои хора ги купуват и препродават за 200–500% по-висока от цената на дребно.
Създател на марката е дизайнерът на облекло и кецове Джери Лоренцо. Той е син на бивш бейзболен играч, треньор и мениджър на бейзболната лига в САЩ - Джери Мануел.
Jil Sander
Брандът е основан от германката Джил Сандър. След нея е имало много творчески директори, но всички са проповядвали едно - минимализъм.
Сега Jil Sander е под творческото ръководство на двойката Люк и Луси Мейерс, които продължават да увековечават културата на бранда, чрез изчистени визии и пастелна цветова палитра.
Margaret Howell
Друга икона, но на британския минимализъм, е Маргарет Хауъл. В колекциите на бранда ѝ има перфектен баланс между форма и функция.
"От решаващо значение е как се усеща една дреха, когато се носи. Винаги съм искала дрехите да са такива, каквито съм ги нарисувала – спокойни и живи, естествен вид. Намирам мъжките дрехи за интересни като структура, усещане и функционалност. Започнах с дизайн на мъжки дрехи, а след това открих, че жените ги искат.", казва тя.
Намира вдъхновение в автентичността на природата.
Тихият лукс: Смисълът зад това да носиш най-скъпите марки, но без логата им
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: